بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

انتقادی روا به قیمت‌گذاری عرضه‌های اولیه

انتقادی روا به قیمت‌گذاری عرضه‌های اولیه
عضو شورای عالی بورس گفت: شرایط قیمت‌گذاری عرضه‌های اولیه و سازوکار ارکان در کشور کمی با استاندارد‌های جهانی فاصله دارد به طوری که نوسانات بازار نیز بیش از استاندارد‌های جهانی است.
کد خبر : ۲۳۷۱۱۷

شرایط قیمت‌گذاری عرضه‌های اولیه با استاندارد‌های جهانی فاصله دارد

سعید اسلامی بیدگلی در گفت‌وگو با بورس نیوز  درباره قیمت عرضه های اولیه اظهار کرد: تغییرات قیمت در مورد عرضه‌های اولیه البته متاثر از شرایط بازار هم بوده و بسیاری از عرضه‌ها در شرایطی قیمت‌گذاری شدند که بازار رو به رشد بوده و انتظارات رشدی در بازار روبه رو بوده است.

عضو شورای عالی بورس افزود: در شرایط فعلی که بازار با رکود مواجه شده طبیعتا این سهم‌ها نیز همانند سایر سهم‌ها با حجم تقاضای فروش مواجه هستند.

وی گفت: برخی از موضوعاتی که به آن خطای قیمت‌گذاری می‌گوییم ناشی از روند بازار و انتظاراتی است که وجود دارد.

اسلامی بیدگلی بیان کرد: شرایط قیمت‌گذاری عرضه‌های اولیه و سازوکار ارکان در کشور کمی با استاندارد‌های جهانی فاصله دارد به طوری که نوسانات بازار نیز بیش از استاندارد‌های جهانی به ویژه در ۱۵ ماه گذشته بوده است.

عضو شورای عالی بورس خاطرنشان کرد: نهاد‌هایی که اقدام به قیمت‌گذاری در بازار کشور می‌کنند نهاد‌های به نسبت توسعه یافته بازار کشور هستند.

وی تصریح کرد: البته با تغییر برخی سازوکار‌ها می‌توانیم به فرایند بهتری در قیمت‌گذاری برسیم و حتی این سازوکار‌ها در مورد فعالیت کشف قیمت و چگونگی عرضه‌های اولیه وجود دارد.

اسلامی بیدگلی تاکید کرد: زمانی که عرضه اولیه را همزمان به میلیون‌ها نفر عرضه می‌کنید روی سازوکار بازار تاثیرگذار است.

عضو شورای عالی بورس افزود: اگر شرایط بازار به مدار مثبت برگردد مجددا عرضه‌های اولیه رونق خواهند گرفت، اما اینکه تمایل کمتری به عرضه‌های اولیه وجود دارد به دلیل شرایط بازار است و بازگشتن اعتماد به مجموعه اقتصاد کشور در سطح بالاتر و بازار سرمایه در سطح پایین‌تر وبا از بین رفتن ابهامات، چشم انداز بازار بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

موج سواری عرضه‌های اولیه به "درک" رسید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دامنه نامتقارن پس از یک ماه بازنگری می‌شود
دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران تاکید کرد:

دامنه نامتقارن پس از یک ماه بازنگری می‌شود

آخرین خبرها از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز
مدیرپذیرش بورس اوراق بهادار تهران خبر داد:

آخرین خبرها از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز

امواج عرضه‌های اولیه از سال ۹۷ تا ۹۹ بررسی شد؛

موج سواری عرضه‌های اولیه به "درک" رسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
امروز میبینید که که قیمت عرضه های اولیه به پایین تر از روز عرضه سقوط کرده ، پس باید نتیجه بگیریم که قیمت گذاری ها تقلبی بوده و به شعور سهامدار خُرد با بیرحمی توهین شده است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
عامل بی اعتمادی به بازار سرمایه فقط دولت بی تدبیر روحانی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
بیگدلی چه می فهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که سرمایه ملت سوخت شد
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
روحانی دیوث،حرامزاده کثافت،این اوراق جاکن اونجای دخترت ،سگ پدرنجس،سهامداران روروانی کردی انشالله خودت وخانوادت روانی بشن،ملعون لجن،بی عرضه ترین دزدترین شیادترین مسئول تاریخ ایرانی،انشالله باعزیزانت سرطان بگیری وبه درک واصل بشی،آمین یارب العالمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
بقیه مسئولا در گذشته در خفا پول نفت که حق ما بود رو خوردن و بردن، اینا علنی چپاول کرون.هیچ کس نبود به اینا یه تو بگه.چون خودشونم نفع بردن.مملکت صاحب نداره به صورت کاملا علنی.لعنت بر دزدهای غارت گر.حتی به سرمایه های کوچیک مردم هم رحم نکردن.الهی خدا بهتون رحم نکنه.خار و ذلیل بشن.گناه طفل معصومای ما چیه که این دم عیدی حسرت له دل بمونن.الهی خیر نبینن که پولای مردم رو خوردن.کجای رئیس قوه قضاییه؟دم از خدا و پیغمبر می زنین و لباس اهل بیت تن خودتون کردین.اینجوری امانت داری کردین؟ سرمایه مروم رو خوردین و دو تا اب روش.لعنت برشما.مرگ برشما
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
بادرود.حال شما چه انتقادی کردیدخودتان فهمیدید.به خداقسم اگردرمملکت شایسته سالاری بودوضع کشوربه این فلاکت نمی افتاد.وهرکسی نمی توانست به راحتی تصمیم واظهارنظربدون پشتوانه ومسئولیتی ازخودابرازکند.واگرایرانی،ایران رااداره می کردالان عرب نبودیم وعرب پرست.باسپاس
عیسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
مرگ بر دولت داعشی