بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پاتک سیاست به "بورس"

پاتک سیاست به
کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل گشایش انتظاری که در کلیت بازار به دلیل مسائل سیاسی وجود دارد ریزش در بازار رخ داده است.
کد خبر : ۲۳۸۲۴۳

پاتک سیاست به بازار سرمایه

امیرعلی امیر باقری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره وضعیت بازار در روز جاری اظهار کرد: به دلیل گشایش انتظاری که در کلیت بازار به دلیل مسائل سیاسی وجود دارد ریزش در بازار رخ داده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر تحویل دولت بدون تحریم به رئیس جمهور آینده و اتفاقاتی که در وین رخ داد موجب شفافیت چشم انداز سیاسی شده و این موضوع فشار را از روی بازار ارز و تورم انتظاری کم و مقداری به بورس فشار وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بازار با دو موضوع جذابیت قیمتی و روند‌ها روبه رو هستیم گفت: ممکن است قیمت سهام در برخی نماد‌ها به روند‌ها و اعداد معقولی رسیده باشد اما؛ از آن جایی که روند و جریان ورود نقدینگی در کلیت بازار دیده نمی‌شود و طرف تقاضا اُفت کرده است.

امیرباقری بیان کرد: در حال حاضر جریان نقدینگی خرد تا روند در بازار شکل نگیرد مبادرت به ورود نمی‌کند و روند‌ها عمدتا پشتوانه تورم زمینه و انتظاری دارند بنابراین با روشن شدن اتمسفر سیاسی و کاسته شدن از دیدگاه‌های تورمی طبیعی است که کمی فشار بر روی اتمسفر بازار وارد شود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر به روند‌ها نگاه کنیم عمدتا فاند سیاسی دارد که نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم، اما از نظر دلایل تکنیکی با توجه به روند صعودی شارپی که بازار داشته با اصلاح زمانی و قیمتی روبه رو هستیم و در حالی که اُفت‌های قیمتی در حال تکمیل شدن بود که با خلق قوانین خلق الساعه همچون تغییر دامنه نوسان تبدیل به فرسایش زمانی شد و وارد فاز اصلاح زمانی و قیمت شد.

وی تصریح کرد: یک ابهام بزرگ پیش روی بازار انتخابات است و با توجه به اینکه سرمایه ریسک گریز است صبر خواهد کرد تا ابهامات از بین برود تا مجددا ورود کند بنابراین نباید در کوتاه مدت و یا میان مدت به دنبال روند‌های قوی در بازار باشیم، اما احتمال اینکه صنایع راه خود را از یکدیگر جدا کنند کم نیست.

امیرباقری تاکید کرد: سرمایه گذاران نباید کلیت بازار را مدنظر قرار دهند بلکه باید صنایع را مدنظر قرار دهند.


  • بیشتر بخوانید:

"درب" بورس همچنان بر پاشنه ۹۹ می‌چرخد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
موج‌سازی یا موج‌سواری ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

موج‌سازی یا موج‌سواری ...

بورس ۱۴۰۰ ادامه روند سال ۹۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس ۱۴۰۰ ادامه روند سال ۹۹

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
سفته باز اعظم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
هر چه می کشیم از شخص ...... و ....... و ....... و ........... و .......... مملکت است. سهم ثامید و ثبهساز و... نهادش را 10 برابر فروخت.
باور کنید اینها از یزید، یزیدتر هستند و اگر امام زمان هم بیاید، ترسی از وی ندارند. فقط خود را مسلمانان و .......... ...... می دانند.
کدام حاکم و دولت به ملتش ظلم می کند. بورس امریکا هم هر روز مگه صف فروش است. بخاطر کرونا چند روز منفی شد و حالا هم بیشتر رشد کرد. لعنت به تمام مدیران سیاسی و .......... کشور.
ناشناس
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
........... بر همشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
همه اینا در ست ولی نرخ سود بانکی واوراق مشارکت مشکل اصلی بورسه
مایوس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
اینا قابل اصلاح نیستن فقط باید بمیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
الان تو شبکه سلامت داره یه برنامه پخش می‌کنه موضوعش سوگواری کردن هست جالبه مجری از کارشناس می‌پرسه کسایی که شکستی رو تجربه کردن مثلا عزیزشونو از دست دادن یافلان سهمو خریدن ویا نخریدن وضرر کردن چطور باید بااین قضیه کنار بیان ویه بار سوگواری کنند و دیگه بهش فکر نکنند...خدای من پول مردم رو دود کردن عوضش نحوه سوگواری و فراموش کردن رو می‌خوان آموزش بدن خداوکیلی رسما ............. دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
چه ...... خونه ای!!!80درصد پولمون تو سهام گروه خودرویی بخصوص سایپا نابود شد.
ماها بیشتر شبیه گوسفندی میمونیم که تو این ........ .......هروقت بخوان بهمون کاه و یونجه میدن هروقت نخوان قطعش میکنند
انگار نه انگار اینجا بازار سرمایه هست و هر شرکتی و صنعتی داره فعالیت میکنه و باید بر اساس فعالیتش روندش منفی و مثبت شه
یک ...... بی عزت نفس رو میارن میکنند رییس بهش هرچی دیکته میکنند بدون چون و چرا انجام میده
هروقت دلشون بخواد سهم ها مثبت میشن برای یک ماه دو ماه سه ماه چهار ماه پنج ماه و اگر دلشون بخواد سهم ها منفی میشن
اگر عرضه اولیه در راه باشه واسه یک روز نقدینگی تو بازار میاد و صف ها میریزه و اگر کار دیگه ای نداشته باشند باز پول مردم که با زحمت بدست اوردن رو گروگان میگیرن از ارزشش تا 80 درصد کم میکنند در مقابل ثروت باد اورده این ........ ها بیشتر میشه.
انقدر وقیح و پر رو هستند که توی رسانه هاشون رسما دروغ میگند و از هیچ کس و هیچ چیز خجالت نمیکشن و نمیترسند
کوچکترین آسیبی به زندگی و سرمایه خودشون وارد نمیشه و وقتی مملکت در حال نابود شدن هم هست حاضر نیستند کوچک ترین قسمت از تمام اون ثروت های باد آورده رو خرج کنند و باز هم مردم باید تاوان بدن
لعنت به خودشون و حامیاشون و مزدواشون که بجای حمایت از مردم از دزد وخائن حمایت میکنن.