بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دست "بورس" زیر سنگ بانک‌مرکزی ...

دست
کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار با کمبود نقدینگی مواجه است و تغییر ریزساخت بازار تغییر جدی در وضعیت بازار ایجاد نمی‌کند.
کد خبر : ۲۳۸۹۲۵

بازار با تغییر دامنه نوسان تغییر نمی‌کند


همایون دارابی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: واقعیت این است که بازار با کمبود نقدینگی مواجه بوده و تغییر ریزساخت‌ها باعث تغییر جدی در وضعیت حاکم بر "بورس" نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: زمانی که "نقدینگی" پولی در بورس وجود ندارد، با جابه‌جا کردن دامنه‌نوسان فقط می‌توانید سرعت بازار را کم و زیاد کنید.

وی گفت: برداشت‌ها اینگونه است که در حال حاضر فضای هیجانی که در اواخر بهمن‌ و اسفند‌ماه وجود داشته کاهش یافته و به همین دلیل، باید به دنبال افزایش سرعت معاملات باشیم و گره‌ها را بیشتر کنیم تا نماد‌ها بتوانند تک یا گروهی به تعادل نسبی برسند.

دارابی بیان کرد: البته ضامن اجرای این موضوع افزایش و تقویت نقدینگی است اما؛ متاسفانه همچنان شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار هستیم.

کارشناس بازار سرمایه درباره مصوبه تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی به بازار خاطرنشان کرد: هنوز این نقدینگی وارد بازار نشده و نیاز به زمان دارد تا اوراق‌ها منتشر، عرضه و خریداری شود.

وی تصریح کرد: بدون مساعدت بانک مرکزی و تزریق نقدینگی از بانک‌ها ما هیچگونه منابع فوری در بازار نداریم و هر اقدامی نیازمند زمان است، به نظر می‌رسد یک زمان دو هفته‌ای برای تزریق این رقم به بازار نیاز است.

دارابی با بیان اینکه ۲۴ هزار میلیارد تومان رقم خوبی بوده اما؛ همزمان با آن باید امیدواری و انگیزه نیز به بازار تقویت شود، گفت: امیدواریم تزریق این منابع که جزو تعهدات فعالان بازار است و به دلیل اینکه در این بازار حضور دارند آن را انجام خواهند داد.


  • بیشتر بخوانید:

سهامداران در گِل مانده، لابلای خوش و بش ها گم شدند...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران در گِل مانده، لابلای خوش و بش ها گم شدند...
نگاهی به صحبت‌های شب‌گذشته رئیس سازمان بورس؛

سهامداران در گِل مانده، لابلای خوش و بش ها گم شدند...

سدسازی سازمان بورس مقابل تعادل بازار
مدیر سرمایه گذاری سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سدسازی سازمان بورس مقابل تعادل بازار

خودرو با
چالش‌های خودرویی‌های جاده مخصوص، در قرن جدید؛

خودرو با "نماد" چین یا برجام...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
معلم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
بورس به فنا رفته...
هیچ اراده و انگیزه ای برای سر و سامان دادن به وضعیت بورس وجود ندارد. اگه اراده و عرضه ای در بین مسئولین رده بالا وجود دارد اون لیست بلند بالایی که در فضای مجازی به نام افراد خاص و متشخص هست و این افراد تیرماه هزاران میلیارد پول از بورس خارج کردن رو بررسی بفرمایند... والسلام....
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
دردیدند و بردند و خوردن و یه آب هم روش.... بیچاره مردم مظلوم.... بیچاره خانواده هایی که اندک پس اندازشون رو هم به اعتماد حرف دو نفر آوردن در بورس....!!!! و الان هیچ صدایی از هیچ کس درنمیاد... جالبه... روزه سکوت گرفتن... بی وجدانی هم حدی داره.!!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
دو هفته آخر سال99 بازار نقدشوندگی تقریبا خوبی داشت ولی علت چی بود که از 14 فروردین یک دفعه بازار ازلحظه باز گشایی در همه سهمها صف فروش تشکیل شد! عدم نقدینگی/ دامنه نا متقارن/شوک سیاسی/ شوک اقتصادی/هیجان حقیقی ها/و... کارشناسان بازار سرمایه هر یک دلیل ویا دلایلی را باعث این شرایط میدانند ولی چه اتفاقی می افته یک دفعه در24فروردین جو عوض میشه حقیقی ها تمام قد در سمت تقاضا ظاهر میشوند ؟! بازار مثبت میشه آنروز حقوقیها بجای حمایت از بازار با عرضه آبشاری دوباره بازار منفی میشه . واما چند پیشنهاد در راستای حمایت از بازار 1- بانک مرکزی ضمن کاهش سود بانکی مسئله تسعیر ارز را با واقعیت های بازار قبول کنه2-دولت حد اقل برای 2یا چندماه از کسانی که در بورس فعالیت میکنند ویا ابتدا به ساکن اقدام به خرید سهام میکنند در فروش مالیات نگیره 3-دولت از شرکتهاییکه دراردیبهشت ماه مجمع سالانه برگزار ودر کمترین زمان (مثلاتا10روز بعد از مجمع) سود مصوب را به حساب سهامداران واریزکنند به عنوان تشویق شرکت در صدی از مالیات شرکت را نگیرند.
معلم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
مسئولینی که با وعده و وعیدهای دروغ به قصد دزدیدن اموال و دارایی های مردم اومدین و از اعتماد مردم ساده و مظلوم سوء استفاده کردید....!!!! بترسید از آه مظلوم.... بترسید از آه بچه های این خانواده ها... بترسید از آه خانوادهایی که شما باعث از هم پاشیدنشون شدید... بترسید از آه خانواده هایی که باعث بی خانمانی شان شدید.... بترسید از آه پدرانی که در خانواده بعد از عمری سرافرازی و زندگی با عزت بی آبرویشان کردید... بترسید... بترسید و بترسید...!!!!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
راستی از اون لیست پونزده بیست نفره ای که اسامی مسئولین رده بالا و بعضا فرزندان و نزدیکانشون هست و در تیر ماه سال قبل هزاران میلیارد از بورس خارج کردن چه خبر ؟؟؟ آیا مسئول باعرضه ای پیدا میشه بهش رسیدگی کنه ؟؟؟ آقای رئیسی عزیز لیست رو مشاهده فرمودید ؟؟؟ همه دیدن . تعجب می کنم چرا هیچ مسئولی در مورد این لیست و سودهای کلانی که سال قبل این افراد از بورس خارج کردن و قشر ضعیف جامعه رو به خاک سیاه نشوندن هیچ صحبتی نمیکنه.... عرضه ندارید یا جرات ندارید؟؟؟ یا مثل کبک سرتون رو کردین زیر برف... یا شاید دستهای شما هم آلوده است....!!!! شرم بر شما باد... شرم بر مسئولینی که خون مردم رو مکیدند و به خاک سیاه نشوندنشون... شرم و ننگ و مرگ بر مسئولینی که از اعتماد مردم سوء استفاده کردن...!!!!!
و شرم و ننگ و مرگ بر کسی که این نظر و نظرات مشابه رو منتشر نکنه...!!!!
/ بر / دزد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
. بر . دزد
ناشناس
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
چرا فکر میکنید روحانی با رئیسی یا قالیباف با..... .
فرق دارند همه دست تو جیب مردم دارند و سکوت میکنند