بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
استارت آپ سوئیس
سوئیس کشوری ۴ زبانه و مدرن است که در حال حاضر فضای خوبی برای آغاز کسب و کارو استارت آپ سوئیس برای متقاضیان مهیا است.
کد خبر : ۲۳۹۵۵۰

خواندن ۳ دقیقه

استارت آپ سوئیس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سوئیس کشوری ۴ زبانه و مدرن است که در حال حاضر فضای خوبی برای آغاز کسب و کارو استارت آپ سوئیس برای متقاضیان مهیا است. در این کشور بسیاری از استارت آپ‌های مشهور و معروف در حال کار و توسعه هستند. به دلیل فضای بین المللی که در این کشور وجود دارد و همچنین شرایط خوبی که برای صنعت گردشگری و تفریحی فراهم شده شما هم می‌توانید استارت آپ خود را راه اندازی کنید. سوئیس خانه استارتاپ‌های عالی است وکار در این کشور فرصتی منحصر به فرد برای کشف بهترین آنها است. از سال ۲۰۱۱ هر ساله، ۱۰۰ استارت آپ نوآور و امیدوار کننده سوئیس توسط هیئت داوران متشکل از ۱۰۰ سرمایه گذار برجسته و کارشناسان استارت آپ انتخاب می‌شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما در خصوص استارت آپ سوئیس پاسخ می‌دهد.

اقتصاد و کار در سوئیس

سوئیس یک اقتصاد بازار مدرن است که دارای بیکاری کم، نیروی کار بسیار ماهر و تولید ناخالص داخلی سرانه در بالاترین سطح در جهان است. اقتصاد سوئیس یک بخش خدمات بسیار پیشرفته را تشکیل می‌دهد که توسط خدمات مالی هدایت می‌شود و یک صنعت تولیدی است که در تولید با فناوری پیشرفته و مبتنی بر دانش تخصص دارد. ثبات اقتصادی و سیاسی، سیستم حقوقی شفاف، زیرساخت‌های پر جنب و جوش، بازار‌های کارآمد سرمایه و نرخ پایین مالیات شرکت ها، سوئیس را به یکی از رقابتی‌ترین اقتصاد‌های جهان برای تجارت تبدیل کرده است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید برای حق یافتن یک شرکت سوئیسی درخواست دهند. شما باید در مورد مدارک و بودجه لازم با مقامات مهاجرت استعلام کنید.

در سوئیس یک جامعه قدرتمند و شبکه تحت نام تجاری TOP ۱۰۰ Startups گرد هم آمده اند که بینش کاملی در مورد جدیدترین مفاهیم اثبات شده، تقویت شبکه‌ها و برقراری روابط تجاری جدید برای ۴۳۸ استارت آپ سوئیسی ارائه می‌دهد. این استارت آپ‌های برنده جایزه ۱۱ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد کرده و ۶.۱ میلیارد CHF جمع کرده اند. سوئیس به خاطر مناظر زیبا با کوه‌ها و دریاچه‌های نفس گیر معروف است. این کشور زیبا میزبان یک صحنه پر رونق اقتصادی است. استارت آپ‌های سوئیسی که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، عمدتا در fintech و blockchain برجسته هستند، حتی منطقه Zug حتی نام “دره Crypto” را به خود اختصاص داده است. با این حال، سوئیس علاوه بر امور مالی، در خط مقدم نوآوری در بخش‌های مختلف از فناوری غذایی تا بانکداری پیشتاز است.

سوئیس استارت آپ‌هایی دارد که در نوع خود منحصر به فرد هستند. در نمودار زیر برخی از زمینه‌های آن‌ها مشاهده می‌کنید:

موضوعات استارت آپ سوئیس

دارک ایجاد استارت آپ در سوئیس

قبل از استفاده از نام تجاری، باید به طور رسمی تأیید شود. این اطمینان می‌دهد که هیچ ۲ مشاغل از یک نام برای یک چیز استفاده نمی‌کنند. ثبت فدرال سوئیس کلیه مشاغل ثبت شده را لیست می‌کند. اگر می‌خواهید شغلی راه اندازی کنید، اما ترجیح می‌دهید شرکتی تاسیس نکنید، استارت آپ در سوئیس مسیر مستقل شدن است. کلیه فعالیت‌های تجاری یا مجموعه فعالیت‌ها در صورت تولید سالانه ۱۰۰۰۰۰ CHF یا بیشتر، نیاز به ثبت دارند. ثبت نام می‌تواند در ثبت تجاری کانتون انجام شود. ثبت نام به عنوان یک فرد مستقل به نام شما انجام می‌شود. اضافه کردن نام تجاری نیز امکان پذیر است. به غیر از تکمیل فرم‌های استاندارد ثبت نام، هیچ اسنادی برای نصب لازم نیست. بیشتر ثبت‌ها ثبت نام آنلاین را ارائه می‌دهند.

اگرچه امضا‌ها هنوز یا در دفتر ثبت یا توسط دفتر اسناد رسمی احتیاج به تأیید دارند. در مقایسه با بسیاری از کشور‌های دیگر، ایجاد شرکت در سوئیس هزینه زیادی دارد. حداقل الزامات سرمایه و هزینه‌های اجتناب ناپذیر وجود دارد که باید به دفاتر اسناد رسمی و ثبت شرکت پرداخت شود. شرکت‌ها باید در کانتون محل استقرار خود ثبت شوند و اسناد و مدارک باید به زبان محلی باشد. سند اصلی مورد نیاز برای راه اندازی اساسنامه شرکت است. این سند باید شامل اطلاعاتی در مورد اینکه شرکت چه کاری انجام خواهد داد، نحوه اداره آن و جزئیات مدیران موسس، سهامداران و سهام آن‌ها باشد. دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ثبت شرکت‌ها به طور معمول الگو‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند متناسب با آن طراحی شوند.

برترین استارت آپ‌های سوئیس

نئون این استارت آپ مستقر در زوریخ یکی از اولین بانک‌های مستقل سوئیسی است که رقیب آنهاست. نئون در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، با راه حل برنامه حساب ساده، کاربر پسند و ایمن برای همه تلفن‌های هوشمند، تنها ۱ سال پس از اجرای برنامه، نئون به مرز ۳۰۰۰۰ مشتری رسید. در سال ۲۰۲۰، این شرکت نوپا ۴.۶ میلیون یورو از سرمایه گذاران فعلی و جدید دریافت کرد تا رشد خود را تسریع کند. قابلیت پرواز Flyability یک موسسه تحقیقاتی است که، هواپیما‌های بدون سرنشین را به خصوص برای استفاده ایمن در محیط داخلی می‌سازد. از این پهپاد‌ها می‌توان برای بازرسی و اکتشاف فضا‌های غیرقابل دسترس یا در صنایع هسته ای، انرژی، شیمیایی و معادن استفاده کرد. این شرکت همچنین با بیش از ۵۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین الیوس در بیش از ۳۵۰ سایت با متخصصان جستجو و نجات و امنیت همکاری می‌کند.

کار در سوئیس و یا بهتر بگوییم کار جدید و تخصصی در کشور سوئیس بسیار مهم است؛ لذا هر ساله از چند لحاظ استارت آپ‌ها را رتبه بندی می‌کنند. در جدول زیر یکی از رتبه بندی‌ها را مشاهده می‌کنید:

استارت آپ سوئیس

استارت آپ سوئیس

شرایط ایجاد استارت آپ سوئیس

راه اندازی کسب و کار در سوئیس فرصتی عالی است. نوآوری در سوئیس عمدتا توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود. این کشور فضایی را فراهم می‌کند که ایده‌ها می‌توانند شکوفا شوند. چالش‌هایی برای شرکت‌های کوچک و شرکت‌های نوپا در زمینه نوآوری وجود دارد و یک چالش بزرگ تأمین مالی است. استراتژی‌های جدید مالی مانند سرمایه گذاری مشترک با شرکا در طول زنجیره ارزش وجود دارد. با این حال، تأمین مالی مرحله صنعتی سازی یک محصول جدید برای شرکت‌های جدید بسیار سخت می‌شود، زیرا این فعالیت‌ها به اندازه کافی پشتیبانی نمی‌شوند، در حالی که یافتن پشتیبانی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه امکان پذیر است. سوئیس از نظر اداری فشرده است و ویژگی‌های خاص خود را دارد. راه حل‌های دیجیتال اداری وجود دارد که متناسب با دولت سوئیس طراحی شده است.

راه‌های مختلفی برای راه اندازی شرکت‌های نوپای غیر سوئیسی در سوئیس وجود دارد. این موارد به شرح زیر است:

مشاغل انحصاری: بیشتر کارآفرینان کار خود را با یک شرکت انحصاری آغاز می‌کنند، زیرا این ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای شروع کار است.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC): بیشتر کارآفرینان انتخاب یک شرکت با مسئولیت محدود برای انتخاب نامی مستقل از نام خانوادگی خود را انتخاب می‌کنند.

حداقل یک مدیر باید در سوئیس اقامت داشته باشد. اگر قصد دارید به سوئیس بروید، اما هنوز آنجا نیستید، این می‌تواند یک مشکل باشد. شرکت‌هایی وجود دارند که مدیران ساکن را برای استخدام پیشنهاد می‌دهند، با این حال هزینه اضافی و مدیریت به همراه دارد. اگر در خصوص اقامت از طریق کار در سوئیس سوالی دارید با مشاوران متبحر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تملس بگیرید.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر