بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم اختتامیه رویداد «۱۰۰ استارت‌آپ» اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان فراتر از انتظار من بود و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق از نظر کیفیت و فضای فیزیکی برای استقرار قابل توجه بودند.
کد خبر : ۲۴۱۲۶۴

خواندن ۲ دقیقه

 شرکت‌های دانش بنیان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم اختتامیه رویداد «۱۰۰ استارت‌آپ» که در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان فراتر از انتظار من بود و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق از نظر کیفیت و فضای فیزیکی برای استقرار قابل توجه بودند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید در حوزه علم و فناوری کار‌های بسیار خوبی انجام شده که شاخص‌های موجود نشان می‌دهند این اقدامات در حوزه زیست‌بوم نوآوری در کل کشور و همه استان‌ها و حتی شهرستان‌ها قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست. هم‌اکنون اگر شخصی صاحب ایده‌ای باشد یا تیمی‌از درون دانشگاه بخواهد خارج شود و یا گروهی بخواهند کار فناورانه را پیش ببرند، می‌توانند از وجود مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها بهره ببرند.

وحدت به نظام تامین مالی نوآوری نیز اشاره کرد وگفت: تامین مالی نیاز اصلی همه حوزه‌ها است که ما در توسعه کمی و کیفی تامین مالی اکوسیستم نوآوری اقدامات مختلفی انجام دادیم و ابزارهایی، چون صندوق‌های پژوهش و فناوری را راه‌اندازی کردیم. بر این اساس هم‌اکنون در تمام استان‌های کشور این صندوق در حوزه‌های تخصصی و دانشگاه وجود دارد و در سیستان و بلوچستان نیز مجوز راه‌اندازی صندوق داده شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این مطلب که در دو سال گذشته قریب به ۱۳ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است، تاکید کرد: مسئولان سیستان و بلوچستان تلاش کنند تا صندوق پژوهش و فناوری به عنوان رکن مهم تامین مالی نوآوری استان فعال شده و بهتر کار کند. برگزاری رویداد ۱۰۰ استارت‌آپ در استان سیستان و بلوچستان نشان دهنده بلوغ این خطه از کشور در حوزه نوآوری و فناوری است.

وی ضمن تبریک به مدیر و تیم ۱۰۰ استارت‌آپ برای برگزاری این رویداد در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده حدود ۹۰ تیم برای رقابت در این رویداد شرکت کردند و در نهایت ۹ تیم موفق به جذب سرمایه شدند؛ فعالیتی که در استان کم‌سابقه بوده و جای افتخار دارد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر