بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از ساماندهی فعالیت‌های خیرخواهانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت:خوشبختانه هر حادثه یا موجی در کشور رخ داده دانشجویان ما به عنوان سفیر خیر و سلامت عمل کرده و برای امور خیریه حاضر می‌شوند.
کد خبر : ۲۴۱۲۶۹

خواندن ۲ دقیقه

تفاهمنامه همکاری+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حسن زائری‌لطف، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت انجام فعالیت‌های خیریه را هم‌راستا با فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: انعقاد این تفاهمنامه همکاری مشترک گام مهمی در جهت ساماندهی فعالیت‌های خیرخواهانه محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما امروز ۴۷ کانون جهادی و ۶۵ کانون خیریه در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم. خوشبختانه هر حادثه یا موجی در کشور رخ داده دانشجویان ما به عنوان سفیر خیر و سلامت عمل کرده و برای امور خیریه حاضر می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال تنها در پویش «بهار همدلی» که پس از حادثه سیل در کشور و در فضای دانشگاهی علوم پزشکی آغاز شد، حدود دو میلیارد تومان بابت ساخت مسکن کمک جمع شد که این مسکن‌ها هم اکنون درحال افتتاح است.

زائری لطف خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته همچنین تفاهمنامه‌ای مشترک با سازمان انتقال خون امضا کردیم که خوشبختانه امروز دوره‌های آموزشی و تخصصی آن درحال برگزاری است. نگاه ما این است که فعالیت‌های خیریه برکات زیادی دارد و خوشختانه گرایش زیادی به فعالیت‌های خیرخواهانه در بین دانشجویان و دانشگاهیان وجود دارد که آن‌ها در صف اول فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیریه قرار می‌دهد.

همچنین امیر صادقی، مدیرکل امور سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت نیز با اشاره به اهمیت فعالیت مشترک بین خیرین سلامت و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان عنوان کرد: تلاش ما این است که بین معاونت فرهنگی و دانشجویی و اداره‌کل امور خیرین در حوزه کار داوطلبی هم‌افزایی شکل بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت بالای دانشجویان در جهت تسهیل فعالیت‌های داوطلبی بهره بگیریم.

بر اساس این تفاهمنامه ارتباط مستمری بین "اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت" و "معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت" به منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل برقرار می‌شود. قرار است در نخستین گام این تفاهمنامه آموزش کانون‌های فرهنگی در اولویت قرار گیرد و همچنین شماره حسابی برای کانون‌های فرهنگی ایجاد شود تا از طریق آن فعالیت‌های خیرخواهانه دانشجویان از انسجام و انضباط بیشتری برخوردار شود.

بر اساس اعلام مفدا، همکاری مشترک جهت تهیه محتوا‌های آموزشی، ایجاد فرصت برای دانشجویان در جهت شناخت و ترویج کار خیر و مشارکت‌های اجتماعی، مشارکت در برگزاری بخش اجتماعی جشنواره فرهنگی بین‌المللی سیمرغ، ارائه گواهی‌نامه مشترک مشارکت اجتماعی به دانشجویان داوطلب، تسهیل و تقویت ارتباط کانون‌های دانشجویی با خیرین و نهاد‌های خیریه، همکاری در برگزاری اردو‌های جهاد سلامت، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های کارآفرین و استارت‌آپ‌های دانشجویی، زمینه‌سازی جهت بهره‌گیری از ظرفیت پایگاه اطلاع‌رسانی (مفدا) به منظور نکوداشت خیرین، موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه سلامت، تشکیل کمیته مشترک کار داوطلبی، بازنگری اساسی در ماده یک نظام ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با هدف هدایت فعالیت‌های اعضای هیأت‌علمی جهت درج موارد مرتبط با مشارکت‌های اجتماعی و پیگیری جهت ابلاغ آیین‌نامه داخلی توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و... از جمله اهداف و تعهداتی است که در این تفاهمنامه مورد تاکید مشترک قرار گرفته است.


  • بیشتر بخوانید:

پلیس از استارت آپ‌ها در حوزه امنیت حمایت می‌کند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر