بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
دو دیپلمات سابق چاد متهم به پذیرش رشوه دومیلیون دلاری از یک شرکت استارت آپ
وزارت دادگستری آمریکا اعلام داشت، بشیر و تاکانه بین اوت ۲۰۰۹ و ژوئیه ۲۰۱۴ در این دسیسه با تقاضای رشوه از سوی شرکت استارت-آپ انرژی کانادایی در ازای پارتی بازی برای آن در دستیابی به حقوق نفتی در چاد دست داشته‌اند.
کد خبر : ۲۴۱۳۴۶

خواندن ۲ دقیقه

دو دیپلمات سابق چاد متهم به پذیرش رشوه دومیلیون دلاری از یک شرکت استارت آپ

به گزارش بورس نیوز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک کیفرخواست بازگردانده شده توسط هیات منصفه بزرگ فدرال در واشنگتن دی. سی در ۲۰ مه ۲۰۲۱ از حالت مهر و موم خارج شده و در آن سفیر سابق جمهوری چاد در آمریکا و کانادا و همچنین معاون رئیس سابق هیات دیپلماتیک چاد در آمریکا و کانادا از بابت جلب و پذیرش یک رشوه دو میلیون دلاری از سوی یک شرکت استارت-آپ انرژی کانادایی و دسیسه چینی برای پولشویی در قبال این رشوه پرداختی با هدف پنهان ساختن ماهیت واقعی آن متهم شناخته شدند.

بر اساس این بیانیه، وزارت دادگستری آمریکا اعلام داشت، بشیر و تاکانه بین اوت ۲۰۰۹ و ژوئیه ۲۰۱۴ در این دسیسه با تقاضای رشوه از سوی شرکت استارت-آپ انرژی کانادایی در ازای پارتی بازی برای آن در دستیابی به حقوق نفتی در چاد دست داشته‌اند.

در این بیانیه آمده است، همسر تاکانه و یک فرد چادی دیگر سهام این شرکت انرژی را در چارچوب رشوه دو میلیون دلاری از سوی نعیم طیب، یک شهروند کانادایی و سهامدار اصلی شرکت انرژی، به دست آوردند و بخش اصلی رشوه به همسر بشیر، نوراشام بشیر نیام به موجب یک قرارداد جعلی خدمات مشاوره دهی که او هرگز عملا ارائه نکرد، پرداخت شد.

این متهمان اتهامشان دسیسه‌چینی برای ارتکاب پولشویی بوده و بشیر، تاکانه و نیام همچنین از بابت پولشویی متهم شناخته شده و با حداکثر مجازات ۲۰ سال حبس مواجه هستند.


  • بیشتر بخوانید:

اقامت از طریق کارآفرینی در کره جنوبی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر