بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
رانت پروری عظیم در دولت/گوساله ها، هم تقدیر جوجه های یکروزه
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بانک های مترسک در جلسات بانک مرکزی و...
کد خبر : ۲۴۲۹۴۴

۵

به گزارش بورس نیوز، رییس جدید پاستور امروز نشست خبری برگزار کرد و علاوه بر آنکه به برخی سوالات خیلی کوبنده و محکم جواب داد، باز هم روی حمایت از بازار سرمایه مانور داد. ایشان قول عمیق تر کردن بازار سرمایه را داده و فرمودند اعتماد را به این بازار باز می گردانند. نگاه مثبت ایشان به تولید و حمایت از بازار سرمایه، نویدبخش روزهای مثبتی است.

 

 مترسک های میرداماد 

بعضی مدیران عامل بانکی هم انتقاد کرده اند که در جلسات ملاصدرا حق اظهارنظر ندارند و فقط نقش مترسک ایفا می کنند. آقایان میرداماد هم خودشان تصمیم میگیرند و مدیران بانک ها نخودی هستند.

 

گوساله ها، هم تقدیر جوجه های یکروزه 

اول سال نوشتیم صنعت دامپروری امسال مشکل پیدا خواهد کرد و بهتر است قبل آنکه گوساله ها به سرنوشت جوجه های معدوم شده دچار شوند، تدبیری اندیشید. حالا خبر رسیده که نگرانی ما به جا بود و دامداران تند و تند، دام هایشان را سر می برند تا از گرسنگی تلف نشوند! ظاهرا خبری از ارز دولتی نیست و حذف کامل ارز دولتی هم، سفره های مردم را کوچکتر خواهد کرد. باید دید آقایان سفره مردم و حمایت از تولید را انتخاب می کنند یا همین که جیب رانت خواران پر شود، برایشان کافی است. اما به هر حال دام های باردار راهی کشتارگاه شده اند و باید منتظر افزایش قیمت گوشت و لبنیات باشید.

 

رانت پروری عظیم در دولت 

در ۴ سال گذشته بساط رانت برای عده ای خوب سودی به همراه داشت. در باب رانت پروری آقایان همین بس که به گفته معاون اول دستگاه قضا، "یک سیاستی اتخاذ شد و گفتند برای تعدیل بازار، به مردم سکه دهیم. بیش از ۶۰۰ صرافی مجاز داریم سکه‌ها فقط به ۱۵ صرافی داده شد که رانت بزرگی برای آنها ایجاد کرد.‌ در این نوع توزیع سکه فردی از بانک تسهیلات برای کار دیگری دریافت کرد و با آن پول ۳۸ هزار سکه گرفت."

 

پول هست؟ پول نیست؟...

یکی از ابهاماتی که انتخابات برای ما ایجاد کرد این بود که تا قبل شروع تبلیغات نامزدها، دوستان در پاستور مرتبا از جیب خالی شان می نالیدند و اخر سر هم برای پر کردن جیب خود، جیب سهامداران را زدند. اما تبلیغات انتخاباتی که شروع شد، دوستان علاقمند به حضور در پاستور طوری حاتم بخشی کرده و وعده یارانه ۵۰۰ هزار تومانی و گشایش اقتصادی و... دادند که گویی پولی روی دست دولتمردان باد کرده و این بار آقایان قرار است معجزه ای شکل دهند! پول اگر هست، به ما هم بگوئید که جیب مان را خیلی محکم نچسبیم. اگر هم نیست، جلوی دروغگویی ها را بگیرید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
گنیا
Germany
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
............. در بازار مسگرها ،لاف در غربت ،این از هنر جماعت
خالی بند است که برای۱ سوار شدن اسب قدرت ،به هر ریسمانی چنگ می زنند ،آقای رئیس میرداماد سابق خود از کلاه برداران بورس بود ،حال که جایگاهش عوض شد ،همدیگر
را متهم می کردند،،،،،،،،،