بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
وقتی برای ورود سهم‌های کوچک به پرتفو
شاید رکوردشکنی ورود نقدینگی در ۴روز مژده‌ای دلپذیر را به سهامدارن زجرکشیده در طول یک‌سال گذشته بدهد، ولی باید بُعد دوم محیط کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه را هم دید.
کد خبر : ۲۴۳۲۶۰

وقتی برای ورود سهم‌های کوچک به پرتفو

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در روند معاملاتی روز گذشته خود هرچند نوید اصلاح را از خود بدور نمی‌دانست، کمی آهسته‌تر از روز‌های گذشته مسیر صعود را گام برداشت و شاخص نیز گویای آن بود که رشد معاملات، همچون ۱۰ روز گذشته معاملاتی پیش از آن، آنچنان شتابان پیش نرفت.

رشد شتابان شاخص‌کل و شاخص هم‌وزن طی روز گذشته معاملاتی تقریبا به یک‌چهارم میزان خود طی روز شنبه رسیده بودند یعنی شاخص‌کل حدود ۴۷۴۸ هزار واحد و و شاخص هم وزن نیز ۱۴۵۸ واحد توانستند رشد را برای خود رقم بزنند؛ البته بورس را نباید مانند موجودات تک‌سلولی دید چراکه این نوع نگرش ۱۰۰ درصد به سرمایه سهامداران آسیب وارد می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم که اگر شاخص‌های اصلی کمی ملایم پیش رفته‌اند، سهامداران عزیز، فاکتور‌هایی همچون «به اصلاح نرفتن شاخص»، «متعادل‌شدن صف‌های فروش»، «ورود نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت به سهم‌ها» و ... را حتما برای ادامه مسیر سرمایه‌گذاری خود لحاظ کنند.

بچه‌های بسم‌الله پشت سر ملاصدرایی‌ها

شاید باور نکنید که آنقدری که اعلب کارشناسان و سرمایه‌گذاران کلان و خرد به‌دنبال شکست مقاومت بورس بودند، بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارز، مقاومت دلار را به باد فراموشی سپرده بودند، ولی این دلار بود که نشان داد، بالاخره مقاومت خود را شکاند تا اینبار از سوی ایران به وین پیغام برسد که ما منتظریم! تکانی به خود دهید. دلاری‌های بورسی نیز تحت تاثیر نابودی قیمت‌گذاری دستوری کامودیتی‌ها و ... در بورس‌کالا و تبدیل نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی آن‌ها به دلار نیمایی نیز این روز‌ها بشکن می‌زنند که دلار نیمایی نیز وارد کانال ۲۱هزارتومانی شد.

البته سکه نیز نشان داده که همیشه بالاخواه "دلار" بوده و روند روبه‌رشد خود را حفظ کرد و ۱۵۰هزارتومان دیگر گران شد تا معامله‌گران سکه به دست، به ازای داد و ستد هر سکه ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان  کارت به کارت کنند.

شادی به کوچه رمزارزها بازگشت

بازار رمزارز‌ها پس از نوسان نزولی که دلشوره فراوانی را بر دل سرمایه‌گذاران خود انداخته بود، اینبار تغییر روند داده و توانست بی‌اعتمادی‌ها را کمی به خود جلب کند رشدی در حدود ۵.۵درصدی را از خود برجای گذاشت؛ بیت‌کوین نیز فعلا کمربند خود را بر محدوده ۳۲هزاردلاری محکم بسته تا بیش از این، نوسان ریزشی را از خود نبیند.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که امواج رشد و اصلاح شاید جذر و مد‌های تخریبی را به‌همراه داشته باشند بنابراین باید با تسلط کافی در عرضه خرید و فروش‌ها سهام موجود در پرتفوی خود گام بردارید؛ اغلب تازه‌واردان به بازار‌های مالی، بر‌ای اصل عقیده داشته که باید بر اساس الگو‌های خاص رفتاری (سرمایه‌گذاری) ادامه مسیر سرمایه‌گذاری و سودگیری از بورس را سپری کنند اما؛ نباید از این نکته نیز غافل شد که این الگو‌های ذهنی باعث فرار فرصت‌های واقعی در روند بازار می‌شود.

شاید رکوردشکنی ورود نقدینگی در ۴روز مژده‌ای دلپذیر را به سهامدارن زجرکشیده در طول یک‌سال گذشته بدهد، ولی باید بُعد دوم محیط کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه را هم دید؛ باید تاکید شود که مقاومت ابر ایچیموکو شکسته شده و اگر بخواهیم تست دیگری از کندل‌ها بگیریم، شدوی رو به بالا را نباید سهامداران فراموش کنند و شاید بازار پولبک را هم در این محدوده باردیگر ببینند.

پیش‌بینی‌ها اینگونه است که طی دقایق ابتدایی بازارسرمایه، ابر سنگینی از افزایش عرضه‌ها بر سر بازار حاکم شود اما؛ رفته‌رفته این بورس است که می‌تواند بازار را دست بگیرد که معنای این حرف نیز باز شدن قفل‌های صف‌فروش یا تعادل رو به صعود جهشی مثبت هم نیست.  

سهامداران عزیز اگر سبدچینی پرتفویی روز‌های گذشته را به‌خاطر داشته باشند، تزریق سهم‌های کوچک نیز می‌تواند سهم اندکی از مجموع سبد پرتفویی شما را به خود اختصاص دهد، زیرا شرایط بازار همچون «شاخص هم‌وزن» و «صف‌های فروش» حکایت از آن دارند که سرمایه مانند آبی‌روان در حوزه‌های صنعت بورسی در حال جاری شدن است.


بیشتر بخوانید:

ضربه‌گیر سهم‌های دلار ۴۲۰۰تومانی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر