بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
رئیس سازمان بورس درباره زمان واریز ۱۵۰ میلیون دلار گفت: این موضوع بین بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در جریان است، بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی خواسته که حساب هایی را معرفی کند که قابل برداشت باشد.
کد خبر : ۲۴۳۴۰۶

معرفی حساب برای پرداخت 150میلیون دلار

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه  مراسم رونمایی از پنجره واحد بازار سرمایه درباره به بسته حمایتی ۳+۷ چه شد گفت: هنوز این بسته حمایتی ابلاغ نشده است.

وی همچنین در مورد پرداخت سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت طی چند روز آینده پرداخت می شودد، اما بخش کوچکی از آن سود به علت این که شرکت‌های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند و به نفع سهامداران عدالت بود که در افزایش سرمایه شرکت کنند و سهام ارزشمند آن شرکت‌ها را به دست بیاورند، بنابراین اجازه دادیم سود در افزایش سرمایه مصرف شود.

وی افزود: به شرکت‌هایی که در پرداخت سود مشکل داشتند  اخطار داده شد و بخشی از سود که وصول شده پرداخت خواهد شد و با شرکت‌هایی که در زمان معین سود پرداخت نکنند طبق مقررات سازمان برخورد خواهیم کرد.

دهقان دهنوی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز درباره زمان واریز ۱۵۰ میلیون دلار  به صندوق تثبیت بازار سرمایه بیان کرد:این موضوع بین  بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در جریان است، بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی خواسته که حساب هایی را معرفی کند که قابل برداشت باشد و امیدوارم با انجام این کار مبلغ واریز شود.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فروش سهم های چه شرکت هایی متوقف شده بود؟ تصریح کرد: این یک رای مقدماتی است که بر اساس یک شکایتی انجام شده است و ما با این قضیه مخالف هستیم و به احتمال زیاد این امر یک سوء تفاهم بوده است.

وی در باره متوقف بودن فروش سهام عدالت گفت: جلوی فروش سهام عدالت به علت فضای بازار گرفته شده است به علت اینکه حجم سهام عدالت زیاد است و اگر فروشش در بازار مدیریت شده نباشد ، باعث کاهش ارزش سهام عدالت می شود و به منافع سهامداران ضربه می زند، زمانی که وضعیت بازار بهتر شود به صورت تدریجی سهام عدالت را عرضه می کنیم .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر