بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
پرتفو‌ها را از اصلاح فرسایشی، واکسینه کنید
بازار در ابتدای معاملات امروز با کرختی گام‌های خود را آغاز خواهد کرد، اما با گرم‌شدن تنور معاملات، از تشدید روند عرضه‌ها کاسته خواهد شد و بازار مانند روز معاملاتی شنبه، روان‌تر به حیات خود ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۲۴۶۳۵۶

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، در معاملات روزگذشته بازارسرمایه، آغاز روند بورس با رشد دلپذیر شاخص‌ها آغاز شد و اگرچه مانند هفته‌های اخیر شاخص هم‌وزن افزایش بیشتری نسبت به شاخص کل داشت.

در بررسی تفاوت رشد شاخص‌ها می‌توان این موضوع را درک کرد که رشد شاخص هم‌وزن تقریبا دو برابر شاخص کل بود که این نشان‌گر شکل گرفتن جریان مثبت ادامه‌دار در بازار سرمایه بوده و این سهم‌های کوچک‌تر هستند که سودآوری بیشتری برای معامله‌گران و سهامداران به همراه خواهند داشت.

مشکلات و ریسک‌های سهام کوچک از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری از افراد میانه‌رو بازار به سمت سهام بزرگ‌تر و بنیادی‌تر می‌روند و در نتیجه سودآوری را قربانی اطمینان بیشتر می‌کنند.

ارزش معاملات بورس به کانال ۱۲هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات روز گذشته ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۸ درصد رشد داشتند.

دلار محدوده ربع ۲۸ هزارتومان

در بازار سکه و ارز، نوسان فراوانی را شاهد نبودیم و دلار باردیگر در محدوده ربع ۲۸ هزارتومان ثابت شد و با همین نرخ‌ها معاملات را به خود دید؛ دلار با ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان آخرین نرخ‌گذاری بود که از سوی معامله‌گران در بازار مطرح می‌شد.

سکه و رشد حدودی ۲۰۰ هزارتومانی

سکه بهار آزادی نیز با رشد ۲۵۰ هزارتومانی خریداران واقعی را سورپرایز کرد تا قیمت این سکه به نرخ ۱۱ میلیون و۸۰۰ هزارتومان و سکه امامی نیز تقریبا با همان رشد یعنی ۲۰۰ هزارتومان، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی شد.

با نگاهی به تابلوی طلافروشی‌ها بازهم می‌توان صعود را به کام زرفروشان دانست، زیرا هر گرم طلا یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۱۹۹ هزارتومان قیمت‌گذاری شده بود که نسبت به روز گذشته، ۵۰ هزارتومان افزایش را در خود دید.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که اگر خط روند را روی شاخص‌ها قرار دهیم، شاخص‌کل هم‌وزن به محدوده مقاومتی خود نزدیک شده و بنابراین احتمال شدت گرفتن عرضه‌ها در محدوده شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی کاملا وجود دارد اما؛ با این حال می‌توان پرتفوی خود را در مقابل عرضه‌ها واکسینه کرد، زیرا سهم‌های دلاری و روندی که بازار دیروز از خود نشان داد، می‌توان مانور مناسب و دلپذیری را بر سهم‌های دلاری داشت.

بازار در ابتدای معاملات امروز با کرختی گام‌های خود را آغاز خواهد کرد، اما با گرم‌شدن تنور معاملات، از تشدید روند عرضه‌ها کاسته خواهد شد و بازار مانند روز معاملاتی شنبه، روان‌تر به حیات خود ادامه خواهد داد.

سهامداران گرامی نباید فراموش کنید که استراتژی برنده، دیگر آن استراتژی سهم‌های برتر و برنده نیست؛ بلکه باید برای سهم‌هایی که P/NAV مناسبی داشته و البته از رشد بازار جامانده‌اند نیز تمرکز کرد و از سهم‌هایی که طی دو ماه گذشته با رشد همراه بودند، باید دوری کنید چراکه زیرا احتمال اصلاح فرسایشی در بازار کاملا محتمل است و پیشنهاد می‌شود پرتفو‌ها را از گزند چنین امواجی دور سازید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر