بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
الگوی کنج و شاخص‌کل واعظی
در نیمه نخست بازارسرمایه شاید نوسان و کرختی، بازار را فرابگیرد و هنوز خستگی جمعه در تن معامله‌گران باشد، اما برای نیمه دوم بازار، راه روشن بوده و الگوی کنج به ثمر خواهد نشست و به اهداف شاخص واعظی خواهیم رسید.
کد خبر : ۲۴۶۲۸۱

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در آخرین روز بازارسرمایه شاخص‌ها روند مثبتی را به نمایش گذاشتند هرچند رنگ سبز چمنی را شاهد نبودیم، اما در کل، صعودی شاخص کل روند مناسبی را طی کرد و بااین‌حال، این شاخص هم‌وزن بود که صعود به‌مراتب بهتری را تجربه کرد و سهم‌های کوچک از سهم‌های بزرگ وضعیت شاداب‌تری را در هفته گذشته تجربه کردند.

سهامداران عزیز توجه داشته باشند که با چنین روند شتابانی، شاخص به‌زودی سقف ۲ میلیونی را باز پس خواهد گرفت اما؛ نکته آنجاست که وضعیت سهم‌های شما نیز به میزان شاخص با رشد همراه باشد و تنها شاخص کل نباشد که بادکرده و دوباره بخواهند باد این شاخص را خالی کنند و متضرر‌های امروز بازارسرمایه، دوباره نقش زیان‌دیده‌ها را بازی کنند.

سیگنال وزیر جدید از دفتر اژه‌ای به زیرزمینی‌های دلاری!

دلار همچنان می‌تاخت تا خبری آمد، وزیر جدید اقتصاد زمانی که پیش رئیس دستگاه قضا رفت دلار از سطح ۲۸ هزار و ۲۲۰ تومان سریعاً نزولی شد و نرخ دلار به ۲۷ هزار و ۹۷۰ تومان رسید و شاید این سیگنال، برای اهالی زیرزمینی ارز‌هایی باشد که خون ریال را مکیده و کالبد اقتصاد را هرروز بی‌جان‌تر می‌کند. البته برخی‌ها نیز سیگنال دلار ۲۰ تا ۴۰ هزارتومانی را نیز داده‌اند اما؛ فراموش نکنید که نمونه آن، سال گذشته بورس! در اوج و قله بورس نیز بسیاری از کارشناسان سیگنال خرید‌هایی را می‌دادند و پس‌ازآن به غار تنهایی فرورفتند تا همین امروز ...

شاخص دلار در معاملات امروز با کاهش ۰.۳۶ درصدی به سطح ۹۲۰۷۴ رسید.

تابلوی طلافروشی‌ها رنج کشید!

نرخ سکه بهار آزادی بالاخره یک مقدار روند نزولی به خود گرفت و با ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان دست‌به‌دست می‌شود و سکه امامی نیز با ۱۲ میلیون تومان دوباره نزدیک شد و تنها ۱۰۰ هزار تومان از این محدوده فراتر معامله می‌شود.

اما تابلوی طلافروشی‌ها نرخ هر گرم طلا را صعودی ترسیم کردند به‌نوعی که یک‌میلیون و ۱۸۷ هزار تومان نرخ هر گرم طلا و ۵ میلیون ۱۴۵ هزار تومان نرخ هر مثقال، قیمت‌گذاری شده است.

انس جهانی طلا در معاملات امروز خود پس از سخنان پاول ۲۲ واحد افزایش یافت و به ۱۸۱۵ دلار رسید.

نفتی‌ها خوشحال از ضعف دلار

ضعف دلار در بازار‌های جهانی و افزایش محدودیت‌های کشور‌ها برای ویروس کوید، نگرانی‌های برای تأمین نفت را برای اهالی که روی بشکه‌های طلای سیاه سوار هستند، جذاب کرده، زیرا قیمت نفت برنت با ۱.۰۶ واحد افزایش به ۷۱.۶ دلار در هر بشکه رسید اما؛ اگر مکزیک کمبود نفت‌های سوخته خود را جبران نمی‌کرد شاید نرخ نفت، فراتر از نرخ فعلی می‌شد.

از شرق تا غرب

شاخص شانگ‌های در ادامه روند صعودی خود ۲۰ واحد رشد را به خود دید و کمی آن‌طرف‌تر، ژاپنی‌ها در ادامه روند نزولی خود Nikkei را مجدداً با بیش از ۱۰۰ واحد کاهش مشاهده کردند و شاخص‌های سهام ایالات‌متحده داوجونز ۲۲۴ واحد رشد، اس اند پی و نزدک نیز به ترتیب، ۳۶ و ۱۶۱ واحد افزایش یافتند.

روز‌های سرمست‌کننده برای بیت کوین‌ها

ارز‌های دیجیتالی در معاملات روز گذشته بار دیگر رشد داشتند به‌طوری‌که بیت کوین ۲.۷۳ درصد افزایش‌یافته و به ۴۸ هزار دلار رسید، البته معامله گران نباید فراموش کنند که این روز‌ها بزرگ‌ترین ورود بیت کوین به صرافی‌ها در حال رخ دادن بوده و در دو روز گذشته ۱.۶۸ میلیون بیت کوین وارد صرافی‌ها شده است.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران باید توجه داشته باشند که سهم‌های دلاری این روز‌ها روی بورس است و تکنیکالی‌ها برای دلار سودای ۳۴ هزارتومانی را تا شب عید نوید داده‌اند بنابراین سهم‌های دلاری پرتفوی خود را همیشه حفظ کنید و به‌صورت پله‌ای کمی به آن‌ها بیافزایید اما؛ فراموش نکنید که دلار آن‌چنان با ریزش‌های احتمالی خود، پرتفوی شما را بدهکار نخواهد کرد!

در نیمه نخست بازارسرمایه شاید نوسان و کرختی، بازار را فرابگیرد و هنوز خستگی جمعه در تن معامله‌گران باشد، اما برای نیمه دوم بازار، راه روشن بوده و الگوی کنج به ثمر خواهد نشست و به اهداف شاخص واعظی خواهیم رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر