بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
بازار امروز نیز طبق پیش‌بینی‌ها باید همواره مثبت تمام شود اما؛ این مثبت بودن شاید از ابتدای زمان معاملات به چشم نیاید ولی با ورود خریداران به زیر تابلوی بورس، روند بازار نم‌نم به نقاط مهمی دست خواهد یافت و بازار پر حجم خواهد بود و این سهم‌های کوچک هستند که روند معامله بیشتری را نسبت به سهم‌های بزرگ خواهند داشت.
کد خبر : ۲۴۶۰۷۸

ورود خریداران جدید زیر تابلوی بورس

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در روز گذشته یک روند نوسانی به خود گرفت، ولی در نهایت با ۳۷۴ واحد رشد همراه شد و به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.

این در حالی است که رشد شاخص هم وزن خیلی بهتر از شاخص کل بود و رشد ۴۱۰۷ هزار واحدی را به ثبت رساند.

مدتی هست که مبادلات رونق یافته اند و به نظر می‌رسد که از سوی سیاستگزاران این تقویت بورس پشتیبانی می‌شود اما؛ معمولا نظر دولتمردان مبتنی بر رشد سهام بنیادی بزرگ است و به نظر می‌رسد که هر چه می‌گذارد بازار تاکید بیشتری به سهام کوچک‌تر می‌کند.

معمولا سهام کوچک ریشه در گرایش‌های بازاری دارند، در حالی که سهام بزرگ و بنیادی مورد نظر مدیران است.

مجوزی برای دلار

دلار در بازار آزاد به پله ۲۷ هزار تومان گویا مجوز تثبیت خود را گرفته و با افزایش انتظارات و حجم تقاضا به ۲۷۷۵۰ تومان رسید.

سکه بهار، کمی آرام گرفت

نرخ سکه بهار آزادی کمی روند کاهشی به خود گرفت و آن موج صعودی را شاهد نیست و این روز‌ها در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان ایستاد و نرخ سکه امامی نیز در پله ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

نرخ هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها نیز ۱ میلیون و ۱۷۴ هزارتومان و هر مثقال نیز ۵ میلیون ۸۷ هزارتومان نرخ گذاری شد.

لازم به ذکر است که انس جهانی طلا در شرایطی که دلار تحت فشار فروش بود، با ۲۳ واحد افزایش به ۱۸۰۴ دلار رسید.

نفت شاید به ۷۰ دلار بازگردد

نگاهی به بازار طلای سیاه نیز از این شرایط خبر می‌دهد که نفت برنت به صعودی شده و ۶۸ دلار را رد کرده و به نیمه‌های آن رسیده است، ولی کاهش تقاضای چین نفس بازار نفت را گرفته و این روز‌ها حال بشکه‌های نفتی که بسیاری از کشور‌ها برای بودجه‌سازی روی آن حساب کرده بودند، خوب نیست.

از شرق تا غرب

شاخص شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته ۴۹.۸ واحد افزایش یافت و شاخص سهام NIKKEI ژاپن نیز ۴۸۰ واحد افزایش را به خود دید اما؛ همچنان نگرانی سرمایه‌گذاران از پیامد‌های کروناویروس در این بازار‌ها و معامله‌گران آن‌ها کاملا مشهود است.

در بررسی بازارهیا غرب نیز می‌توان به داوجونز با رشد ۲۷۴ واحدی و S&P با ۴۴واحد افزایش نیز اشاره کرد.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز توجه داشته باشید همانطور که عنوان شد، دلار در بالای ابر‌های ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان در آخرین ساعت شب گذشته دست به دست شد و محدوده‌های مقاومتی که به واسطه این ارز شکسته شد، نمای کامودیتی‌ها را برای سرمایه‌گذاری روشن‌تر کرد است؛ بنابراین بازار امروز نیز طبق پیش‌بینی‌ها باید همواره مثبت تمام شود اما؛ این مثبت بودن شاید از ابتدای زمان معاملات به چشم نیاید، ولی با ورود خریداران به زیر تابلوی بورس، روند بازار نم‌نم به نقاط مهمی دست خواهد یافت و بازار پر حجم خواهد بود و این سهم‌های کوچک هستند که روند معامله بیشتری را نسبت به سهم‌های بزرگ خواهند داشت.

سهامداران گرامی باید مطمئن شوید که سبد پرتفوی خود را متشکل از سهم‌هایی قرار خواهید داد که افزایش نرخ، سراغ شرکت‌های سبد شما خواهد آمد یعنی افزایش نرخ‌هایی مانند شرکت‌های دارویی، تایر، روغن نباتی با دلار ۴۲۰۰ و حتی قند و شکری‌ها نیز در این شرایط، جذاب هستند.

از سوی دیگر، سهامداران می‌دانند که تا ۱۰ روز آتی گزارش مردادماه روانه کدال خواهد شد بنابراین لیست نرخ قیمت‌ها و فروش آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهید ضمن آنکه سیمانی‌ها به محدوده جذابیت رسیده و باید از گزارش‌های بورس‌کالا، نسبت به عملکرد هفتگی آنها، کاملا آگاه باشید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر