بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بورس پس از اصلاح؛ بازگشت به سوی صعود
معامله‌گران گرامی، با توجه به شرایط تورمی موجود (که در مردادماه از ۴۳.۲ درصد گذشته)، وضعیت نرخ ارز که علیرغم احتمال توقف کوتاه مدت هدف ۳۲ الی ۳۴ هزار تومان را در میان‌مدت دنبال می‌کند، قیمت‌های جهانی جذاب و نهایتا گزارش نسبتا مطلوب شرکت‌ها افق پیش روی بازار روشن است.
کد خبر : ۲۴۶۴۱۵

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بازار معاملاتی که در روز گذشته تجربه کردیم، کمی ضعیف‌تر بود و حتی در نیمه دوم زمان معاملات نیز، عرضه‌ها به سقف مقاومت برخورد کرد و آنچنان این سقف، حجم عرضه‌ها را در بازار ریخت تا سهامداران به حالت غرق‌شدگی فرو روند.

با نگاهی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و البته حجم ورودی نقدینگی که این روز‌ها وارد بورس شده می‌توان انتظار اقبال به بازارسرمایه را مخصوصا در گروه کامودیتی‌ه و حتی دارویی‌ها داشت.

ارزش معاملات امروز بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۴۲ هزار و ۱۳۰ و ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

دنده‌عقب دلار در اتوبان موازی‌ها

دلار عقب‌گرد کرد یا بهتر بگوییم، دلار دنده‌عقب در اتوبانی گرفت که همه را با سبقت رد کرده بود و دلیل آن نیز ریزش ۷۰۰ تومان در آخرین ساعات شب گذشته بود تا این ارز با نرخ ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان در بین معامله‌گران در آخرین معامله‌ها دست به دست شود.

در بین معامله‌گران و البته سفته‌بازان این بازار، دلیل ریزش خبر‌هایی بوده که گویا از بانک مرکزی به بیرون درز کرده نسبت به اینکه ذره‌بین نظارتی قوی برای کنترل نرخ ارز فعال شده و رئیس‌جمهور جدید دولت و تیم اقتصاد را مکلف ساخته تا بیشتر این بازار را کنترل کنند.

سکه به دنبال دلار رفت

سکه بهار آزادی نیز با عقب‌گرد همراه شد تا با این کاهش ۱۵۰ هزارتومانی، خریداران واقعی قیمت این سکه را به نرخ ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان و سکه امامی نیز تقریبا با ریزش ۲۰۰ هزارتومانی، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله کنند.

با نگاهی به تابلوی طلافروشی‌ها نیز روند کاهشی را مشاهده کردیم و هر گرم طلا یک میلیون و ۱۸۱ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۱۱۸ هزارتومان قیمت‌گذاری شده بود که نسبت به روز گذشته، ۱۱ هزارتومان کاهش را در خود دید.

بازار امروز نوبت کیست

معامله‌گران گرامی، با توجه به شرایط تورمی موجود (که در مردادماه از ۴۳.۲ درصد گذشته)، وضعیت نرخ ارز که علیرغم احتمال توقف کوتاه مدت هدف ۳۲ الی ۳۴ هزار تومان را در میان‌مدت دنبال می‌کند، قیمت‌های جهانی جذاب و نهایتا گزارش نسبتا مطلوب شرکت‌ها افق پیش روی بازار روشن است.

بر این اساس بنظر می‌رسد بازار پس از توقف، استراحت و حتی اصلاح محدود به سرعت و مجددا به مسیر عادی بازگردد و حتی به‌مرور خود را برای عبور از محدوده مقاومتی ۱/۶۰۰ تا ۱/۶۴۰ میلیون واحد آماده کند و در نیمه دوم سال مهیای باز پس‌گیری سقف (قله) قبلی یعنی محدوده ۲/۱۰۰ میلیون واحد خواهد شد.

پس اگرچه شناسایی بخشی از سود بلامانع بوده، اما سهام بنیادین و ارزشمند خود را حفظ کنید و در صورت فروش موقت، در قیمت‌های مناسب و در روز‌های پایانی هفته و اوایل هفته بعد جایگزین نمایید.

سهامداران عزیز، همچنین توجه کنید که در خصوص بازار روز گذشته، هیجان عجیب و بی مورد در یکساعت پایانی! انتظار داشتیم که بازار با نزدیک شدن به سطوح هدف ۱/۶۰۰ میلیون واحد از یک طرف و حرکت اندیکاتور‌ها در محدوده حداکثری (سقف) از طرف دیگر در مسیر توقف، استراحت و حتی اصلاح محدود قرار بگیرد، اما نه اینگونه و با این سطح از هیجان!

مجموعه‌ای از عوامل مسبب این میزان از هیجان شد از نحوه بازگشایی "شبندر" که این پیام را به بازار داد که متولیان بازار احتمالا مایل به رشد بیشتر و هیجانی بازار در شرایط جاری نیستند تا دستورات رئیسی برای کنترل تورم و بازار ارز، غافل از آنکه تورم و نوسانات بازار ارز با دستور کنترل نمی‌شود.

با این وجود کاهش محدودی در بازار ارز رخ داده، اما با توجه به سطوح فعلی نقدینگی و سایر مسائل در صادرات و واردات این کاهش موقت خواهد بود و پایدار نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
شما یک رسانه شارلاتان و نوسانگیر هستید. از یک طرف نظر یک جوان بی سواد را مبنی بر مضر بودن حرکت شارپ بازار منتشر می کنید (دارایی های که از شاخص 2100 ریزش کرده و طی این مدت قیمت سایر دارایی ها در بازارهای موازی چند برابر شده ...) و از اینطرف هم اطلاعات بسیار زیان آور را در جهت کنترل ریزش بازار انتشار می دهید. نفرین مردم ستمدیده بر شما باد. اگر قرار باشد زیان مالباختگان بورس (تاکید می کنم فقط زیان نه سود) شاخص باید به حداقل 4 میلیون برسد اما شما این اندک رشد را هم شارپ و ... نامگذاری می کنید. شرم و نفرین برشما موجودات مزدور
فریاد اعتراض سهامداران
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
قرار بود با دولت جدید از بازار بورس حمایت شود اما گویا همان بنداز بندازهای دولت سابق دوباره تکرار شد.
قرار بود از سهام های عمومی و معتبر که مردم عادی آنها را خریده اند حمایت شود مثل دارا یکم پالایش برکت شستا و عرضه های اولیه اما باز همه اینها را بشدت منفی کردند.پس کجاست مسئولان دولت جدید بیایند پاسخگو باشند.
بازار دستوری منفی میکنید مگه جنگ شده همه سهم های بورس را از 7 شهریور هر روز با هم بی حساب منفی 5 و منفی 10 میکنید.
مجلس و دولت جدید کجایند ؟ پس کجاست اون وعده های وزیران جدید اقتصادی؟حمایت از بورس این بود؟
حمایت از سهامدار خرد این بود؟
وزیر جدید اقتصاد و رئیس سازمان بورس و مجلس انقلابی چرا پاسخگو مردم نیستن؟
لطفا یک نگاهی به بازار بورس داشته باشید تا بفهمید همه وعده های حمایت از بورس فقط تبلیغات بود.
همان روش دولت سابق دوباره در دولت جدید شروع شده و کسری بودجه را از جیب سهامداران عادی تامین میکنند.
همان 200 شرکت حقوقی شروع به فروش سهام خود به مردم و منفی کردن کل بازار شدن.
حداقل اجازه بدید سهامداران عدالت فروش بزنند مردم مشکل مالی دارند.نه اینکه حقوقی ها فکر سود خودشون باشند.
ناظر بورس و سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اقتصادی مجلس چرا بر بازار بورس و فروش های دولتی ها نظارت نمیکنند؟
سرمایه مردم دوباره در بورس دارد نابود میشود.لطفا پیگیری کنید.
باتشکر
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
معلوم نیست توی این بازار چرا اصلاح همیشه نزولی است و به چه علت اصلاح به خود روند صعودی نمی گیرد، فکر می کردیم با ورود جناب رئیسی و هم تیمی هایش به عرصه قوه مجریه دیگر خبر از ریزش قیمت سهم ها نخواهد بود هر چه داشتم آوردم و سهم خریدم، ولی دارم عکس آن را می بینم، حال به اصطلاح باید گفت سالی که نکوست از بهارش پیداست باید خاطر نشان کنم که در کشور ما فاتحه رشد صنعت و .. داره خوانده می شه. اگر تیم اقتصادی دست از ریزش قیمت سهم های بورسی بر ندارند باید گفت فرقی با حکومت حسن روحانی ندارند.