بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
بانک مرکزی چین بار دیگر هشدار خود در مورد بیت کوین و سایر رمزارز‌ها را تکرار کرد و گفت که آن‌ها پول‌های قانونی نیستند و هیچ ارزشی ندارند.
کد خبر : ۲۴۶۴۷۵

بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مقامات بانک خلق چین می‌گویند بیت کوین هیچ ارزشی ندارد.

بانک مرکزی چین بار دیگر هشدار خود در مورد بیت کوین و سایر رمزارز‌ها را تکرار کرد و گفت که آن‌ها پول‌های قانونی نیستند و هیچ ارزشی ندارند.



دولت چین با یادآوری مستمر خطرات مربوط به رمزارز‌ها به عموم مردم، تلاش‌های مصرانه خود را برای حذف استفاده از ارز‌های دیجیتال در این کشور ادامه می‌دهد.

یک رسانه محلی در گزارشی در ۲۷ آگوست، به نقل از یین یوپینگ (Yin Youping)، معاون دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مالی بانک خلق چین (PBoC)، اظهار داشت که رمزارز‌ها چیزی جز توهم سرمایه‌گذاری نیستند.

وی گفت: ما بار دیگر به مردم یادآوری می‌کنیم که ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین، خرید و فروش قانونی ندارند و هیچ پشتوانه واقعی ندارند.

یوپینگ ادامه داد که بانک خلق چین اقدامات شدیدی را برای اطمینان از توقف عملیات معاملات رمزارزی با همکاری سایر قانون‌گذاران کشورش برای شناسایی صرافی‌های خارجی و معامله‌گران داخلی و توقف هر وب‌سایت، برنامه و کانال ترید انجام می‌دهد.

بانک خلق چین همچنین قصد دارد نظارت عمومی خود و سایر کانال‌های فعال را تا خارج شدن کامل معاملات رمزارزی از کشور تشدید کند.

یین یوپینگ در ادامه فاش کرد که بانک مرکزی سیستمی را معرفی می‌کند که توقف عملیات مربوط به رمزارز‌ها را آسان می‌کند و عموم مردم را تشویق می‌کند تا هر گونه فعالیتی را فورا گزارش دهند.
چین محدودیت سراسری را بر رمزارز‌ها اعمال می‌کند

در چند ماه گذشته، دولت چین سرکوب صنعت کریپتو را تشدید کرد تا گسترش این بازار در حال رشد را در این کشور از بین ببرد.

بانک مرکزی این کشور، تمام شرکت‌های خدمات بانکی و مالی در چین را ملزم کرد تا خدمات خود را به مشتریان رمزارزی فردی و شرکتی متوقف کنند و یا مجوز آن‌ها را لغو کند.

این محدودیت‌ها بر صنعت رمزارز‌ها تأثیر منفی گذاشت و بیت کوین بیش از نیمی از ارزش خود را پس از رسیدن به بالاترین سطح در ماه آوریل از دست داد. اما مقامات چینی هنوز دست بردار نیستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر