بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
تنها ۳صندوق سبزپوش بودند؛

خروج بیش از یک همت نقدینگی از سهامی‌ها

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در آخرین هفته مرداد منتهی به ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰، برابر با ۴۹ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان رسید و در مقایسه با هفته گذشته، صندوق‌ها یک هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان نقدینگی را از دست دادند.
کد خبر : ۲۴۷۳۷۶

خروج بیش از یک همت نقدینگی از صندوق‌های سهامی

به گزارش گروه مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در آخرین هفته مرداد منتهی به ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰، برابر با ۴۹ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان رسید و در مقایسه با هفته گذشته، صندوق‌ها یک هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان نقدینگی را از دست دادند.

خروج بیش از یک همت نقدینگی از صندوق‌های سهامیخروج بیش از یک همت نقدینگی از صندوق‌های سهامیخروج بیش از یک همت نقدینگی از صندوق‌های سهامیخروج بیش از یک همت نقدینگی از صندوق‌های سهامی

با نگاهی به عملکرد هفتگی صندوق‌ها تنها سه صندوق را می‌توان با بازدهی مثبت مشاهده کرد که ابتدا بهترین عملکرد هفتگی را صندوق «مشترک نیکوکاری ندای امید» با ۰.۷۲ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده پس از آن نیز صندوق «سپهر کاریزما» با ۰.۳۱ درصد و البته صندوق «زمرد آگاه» با بازدهی ۰.۰۵ مثبت، بهترین عملکرد را در هفته قبل داشته است.

همچنین، ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را صندوق «امین تدبیرگران فردا» با ۴.۵۷ درصد و «بذر امید آفرین» با ۳.۷۴ درصد منفی قرار داشت.

ذره‌بینی بر عملکرد ماهانه صندوق‌ها

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق «پالایشی یکم» با ۷.۱۳ درصد و «پالایشی یکم» با ۱۵.۶۷ درصد بازدهی مثبت داشته و در انتهای این لیست، نام صندوق «سرو سودمند مدبران» با عملکرد ۵.۰۸ درصدی منفی مشاهده می‌شود.

دوره سه ماه‌های که برترین‌ها وضع خوبی داشتند

صندوق «مشترک یکم آبان» و «مشترک نیکوکاری ندای امید» نیز در این بازه زمانی بهترین و ضعیف‌ترین عملکرد نیز در انتهای نام صندوق‌ها «پاداش سرمایه پارس» با ۳۸.۸۲ درصد بازدهی منفی مشاهده شد.

لازم به ذکر است که در دوره سه ماهه تنها یک صندوق عملکردی قرمز رنگ داشت.

عملکرد سالانه بررسی شد

در یک سال منتهی به ۱۹ شهریور سال ۱۴۰۰ بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق «مشترک آسمان یکم»، «توسعه اندوخته آینده» به ترتیب با ۳۱.۷۴ و ۲۹.۹۵  درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق‌های «واسطه گری مالی یکم» و «مشترک رشد سامان» نیز به ترتیب با ۳۵.۴۴ و ۲۶.۹۲ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!
پیشتاز‌های ماهانه تا سالانه را بشناسید؛

ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!

ارزش صندوق‌ها به ۳۱.۵
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

ارزش صندوق‌ها به ۳۱.۵ "همت" رسید

ارسال نظر