بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
چون به خلوت می روند، آن‌ کار دیگر می کنند!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به شنای بانک ها بر خلاف جهت استانداردهای جهانی و هسته ای که این بار فدای بیت کوین شد و..
کد خبر : ۲۴۷۸۶۶

۵

به گزارش بورس نیوز، نه فقط سرخط ساعت پنج و نیم امروز ما که سرخط بسیاری از خبرگزاری های بورسی امروز مربوط به شاهکار جدید اهالی سعادت آباد بود.‌کشف دستگاه ماینر و اظهارنظرات عجیب و غریبی که بعد از آن مطرح شد، اتفاق کم اهمیتی نبود. هر چند که به رغم تایید خبر توسط یکی از مدیران ملاصدرا؛ رئیس سعادت آباد با خونسردی گفته این ماینر شخصی نبوده و دوستان محترم توانیر هم در حمایت از ایشان کلا قضیه را کتمان کرده اند. اما این مدل تایید و تکذیب ها اتفاق جدیدی نیست و عادت کرده ایم که هر وقت اتفاق بدی در این کشور رخ می‌دهد، به جای برخورد با تخلف صورت گرفته و بستن راه تخلفات، کلاً منکر هر همه چیز شویم. کنتور که ندارد... حالا‌ ما با مشکل کمبود برق و عدم افشای این موضوع کاری نداریم؛ ولی خدایی نکرده زشت نباشد رگولاتورهای بازار سرمایه مان، مردم را به سرمایه گذاری حرفه ای می خوانند و مثلا دنبال رفع و رجوع مشکلات تالار شیشه ای هستند؛ بعد خود کار ماینینگ می کنند؟
واعظان کاین جلوه در مهراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند، آن کار دیگر می کنند!

 

هنگی هسته فدای بیت کوین 
امروز طبق روال مرسوم همیشگی، هسته معاملات هم دوباره هنگ بود. مسئول سیستم، اعلام کرد که فشار عرضه ها در نماد تازه عرضه اولیه شده، باعث هنگی سیستم معاملات شده است.‌ ما هم البته خیلی تعجب نکردیم. در جایی که مدیران محترم سعادت آباد به جای اینکه فکر راه اندازی یک سیستم معاملاتی مستقل باشند تا سهامداران این قدر بابت هنگی مداوم هسته اذیت نشوند، به فکر استخراج ارز دیجیتال هستند؛ نباید هم انتظاری بیش از این داشت. فقط مانده ایم دلیل اینکه در هفته گذشته ناگهان شیر فلکه عرضه های اولیه باز شد و بازار به چنین روزی نشست، چه بود؟! در مزایای عرضه های اولیه های آبشاری هم همین بس که از ۲۶ نمادی که سال گذشته عرضه اولیه شده، ۱۰ نماد آن فعلاً در قیمت‌های کمتر از زمان عرضه اولیه معامله می شوند!

 

نوش جان سهامداران
از هلدینگ بزرگ لبنی بازار هم خبر رسیده زمین ۳۰ میلیارد تومانی که ۷ سال بر سر آن دعوا و دادگاه کشی داشتند، بالاخره به این هلدینگ رسیده و مشکل پرونده حقوقی به نفع هلدینگ لبنی برطرف شده است. مبارک سهامدارانش

 

شنای بانک ها خلاف جهت رودخانه 
در شرایطی که همه بانک های دنیا برای افزایش نسبت کفایت سرمایه شان، جنگ رقابتی با هم دارند؛ بانک های ما هم در پایین آوردن نسبت کفایت سرمایه با هم رقابت دارند! نکته جالب توجه اینجاست که حداقل ۵ بانک فعال در کشور که صدها شعبه در نقاط مختلف کشورمان دارند، نسبت کفایت سرمایه منفی دارند. حالا چه اصراری است که این بانک ها دایر باشند و با این وضعیت پرریسک، همچنان سپرده جذب کنند؛ الله اعلم...

اشتراک گذاری :
ارسال نظر