بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
بازار‌های موازی جنب بورس؛

لیدری بانک‌ها در روز بی‌میلی بورس!

لیدری بانک‌ها در روز بی‌میلی بورس!
بورس در روز گذشته مانند باد بهاری بود و میل آنچنانی به سوی خرید و فروش‌ها نشان نداد و فشار فروش و خریدی زیادی را بر روی سهم‌ها شاهد نبودیم و حتی اگر آسان‌تر به تابلو نگاه کنیم، ۱۰۰ نماد در صف خرید بودند و ۴۰ نماد هم در صف فروش، به استقبال تعطیلات رفتند.
کد خبر : ۲۴۸۱۴۸

لیدری بانکی‌ها در روز بی‌میلی در بورس!

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص هم‌وزن بازارسرمایه از شاخص‌کل وضعیت بهتری را تجربه کرد و توانست رشد ۲ هزار و ۹۱۶ واحدی را به ثبت برساند و البته شاخص‌کل نیز ۷ هزار و ۹۷۲ واحد رشد را به ثبت رساند.

در دایره دید سهامداران، دیروز بانکی‌ها خودنمایی کردند و برای سرمایه‌گذاران جزو گزینه‌های جذاب به شمار آمدند و پس از مدت‌های مدیدی بانک‌ها میل به رشد داشتند اما؛ بانکی‌ها در روزی میل به صعود گرفتند که بورسی‌ها به استقبال تعطیلات رفته بودند و شاید معامله‌ای در روز چهارشنبه به شدت، قدرت و کیفیت روز‌های عادی بورس دیده نشود و بازاری کاملا خنثی و متعادل را شاهد باشیم.

بورس در روز گذشته مانند باد بهاری بود و میل آنچنانی به سوی خرید و فروش‌ها نشان نداد و فشار فروش و خریدی زیادی را بر روی سهم‌ها شاهد نبودیم و حتی اگر آسان‌تر به تابلو نگاه کنیم، ۱۰۰ نماد در صف خرید بودند و ۴۰ نماد هم در صف فروش، به استقبال تعطیلات رفتند.

ارزش معاملات بورس ۵ همت و در فرابورس بیش از ۳۸ همت معامله انجام شد.

دلار و حرکت‌های جیب

دلار با افت و خیز فراوانی مواجه شد، دلاری که در آخرین ساعات روز یک شنبه ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان را لمس کرده بود و این عقب‌نشینی کاملا کام اهالی این بازار موازی را تلخ کرده بود به ناگاه با رشدی عجیب همراه شد و البته در آخرین ساعات معاملات، با فروکش کردن تب معاملات، نرخ دلار به ۲۸ هزار و ۱۷۰ تومان رسید؛ البته یورو نیز در معاملات خود ۳۲ هزار و ۷۶۰ تومان معامله شد.

البته دلاریون روزی جالب را سپری کردند و از شرط ۱۰ میلیارد دلار درخواست وزیر خارجه ایران از آمریکا برای بازگشت به برجام و البته آلمانی‌هایی که بازگشت پول ایران در قالب بدهی کره‌جنوبی و ... را خلاف دانستند و مقابل آن ایستادگی کردند.

بانک مرکزی نیز در سامانه نیمای خود اعلام کرد حدود ۲۱۴ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده که از عرضه‌های مذکور حدود ۱۰۷ میلیون دلار معامله شد.

سکه ۲ اسکناس سبز ارزان شد

در بازار سکه و زر نیز خبر‌ها حاکی از وزش آرام باد کاهش قیمت‌ها شد و سکه بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان (۲۰ هزارتومان کاهش) و البته سکه امامی نیز با ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان (۲۰ هزارتومان کاهش) برای مشتریان قیمت‌گذاری شد.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز جوی جالب را تجربه کرده و آنهم رشد‌های لاکپشتی بود که هر گرم طلا با ۷ هزارتومان افزایش به یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان رسیده و هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۵۸ هزارتومان برای خریداران قیمت‌گذارش شد.

انس جهانی طلا در معاملات امروز در مقابل تضعیف شاخص دلار، ۶.۰۷ واحد افزایش یافت و در ۱۷۶۷ دلار در هر انس قرار گرفت.

اوپک و فتح ۸۰ دلار

نفت برنت در روز آغازین بازار‌های سرمایه‌ای توانست مرز ۸۰ را فتح کرده و به سوی آرزو‌های خود حرکت کند و البته اوپک پلاس کماکان به استراتژی تولید ۴۰۰ هزار بشکه بیشتر تاکیدی ندارد، ولی این ایران است که اعلام کرده در صورت رفع تحریم‌ها اعلام آمادگی تولید بیشتر و پاسخ به تقاضای بازار را دارد اما؛ باید دید که اوپکی‌ها تا چه اندازه‌ای مقابل فشار‌های آمریکا و هند دوام می‌آورند.

 از شرق تا غرب

شاخص Nikkei ژاپن تا آخرین ساعات شب گذشته سقوطی عجیبی را رقم زد و ۳۲۶.۱۸ واحد سقوط را تجربه کرد و البته شاخص شانگ‌های ۳۱.۸۸ واحد رشد را تجربه کرد.

با نگاهی به بازار‌های وال‌استریت نیز می‌توان نزدک NDAQ  را هم منفی ۴.۷ واحد دید و با داستان‌هایی که برای فیس‌بوک رخ داده، تمام بازار‌ها مانند داوجونز با ۳۲۳ واحد و S&P نیز ۵۶ واحد ریخت تا فضای‌مجازی بازار‌های مالی را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر