بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
عضو موظف هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای

فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای
حجم بالای منابع صندوق، قدرت چانه زنی با بانک ها را برای دریافت سود بالاتر افزایش می دهد. از این رو دغدغه‌های بابت افزایش سقف صندوق درآمد ثابت ثبات ویستا و سرمایه‌گذاری منابع جذب شده وجود ندارد. تلاش می شود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ثبات ویستا، بازدهی معقول و مستمری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. وجود بازارگردان، نقطه قوتی دیگر برای این صندوق است.
کد خبر : ۲۴۹۱۰۰

فرصتی طلایی برای یک سرمایه گذاری حرفه ای در بازار سرمایه/کارنشه

به گزارش بورس نیوز، شرکت سبدگردان ویستا به تازگی دو صندوق سرمایه گذاری، یکی از نوع صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و دیگری از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، راهی بازار سرمایه کرده است.

حمید فاروقی عضو موظف هیئت مدیره شرکت سبدگردان ویستا در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: شرکت سبدگردان ویستا به تازگی دو صندوق سرمایه گذاری را در بازار سرمایه پذیره نویسی کرده است. صندوق اول صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ثبات ویستا بوده که در حال حاضر یونیت های این صندوق، در فرابورس ایران در حال معامله است. سقف پذیره‌نویسی صندوق ثبات ویستا ۴۰۰ میلیارد تومان بود که در همان روز پذیره نویسی در عرض ۲ ساعت، سقف جذب سرمایه این صندوق تکمیل شد و با توجه به استقبالی که از پذیره نویسی این صندوق به عمل آمد درخواست افزایش سقف صندوق از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان را به سازمان بورس داده ایم و احتمالاً ظرف یکی_دو ماه آینده مجوز دریافت شده و سقف سرمایه‌گذاری در این صندوق به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ویستا برای سرمایه گذارانی مناسب است که به دنبال یک سرمایه گذاری کم ریسک هستند. ضمن اینکه این صندوق برای سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت و دریافت سود ثابت هم داشته باشند بسیار مناسب است.

فرصتی طلایی برای یک سرمایه گذاری حرفه ای در بازار سرمایه/کارنشه

فاروقی اضافه کرد: در نظر داشته باشید که نرخ سود سپرده گذاری در بانک حدود ۱۸ درصد بوده و اگر سپرده گذاری کمتر از یک ماه به طول انجامد، سودی به سپرده تعلق نخواهد گرفت؛ اما صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ثبات ویستا این قابلیت را دارد که حتی برای سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری بسیار کوتاه مدت در بازار سرمایه را داشته باشند، بازدهی به ارمغان آورد. حداقل بازدهی سرمایه‌گذارانی که اقدام به خرید یونیت های صندوق درآمد ثابت ثبات ویستا کرده‌اند، ۲۰ درصد است که البته این نرخ بالاتر از نرخ سود سپرده های بانکی است. البته به دارندگان یونیت های صندوق ثبات ویستا سود نقدی پرداخت نمی گردد و سود صندوق هر روز به ارزش یونیت های صندوق اضافه می گردد. در واقع امکان کسب بازدهی از یونیت های صندوق زمانی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود که اقدام به فروش یونیت ها کنند.

این کارشناس بازارسرمایه در رابطه با نحوه سرمایه‌گذاری منابع جذب شده در این صندوق گفت: اگرچه بر اساس مقررات صندوق های سرمایه گذاری، باید بخشی از منابع صندوق در بازار سهام سرمایه گذاری شود؛ اما فعلاً سرمایه‌گذاری در سهام صورت نگرفته و تخصیص بخشی از منابع صندوق به خرید سهام با توجه به شرايط بازار طي ماه آينده صورت خواهد گرفت. با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه، این موضوع از ریسک صندوق کاسته و مزیتی برای صندوق ثبات ویستا محسوب می شود. اما قطعاً در زمان خرید سهام تلاش می‌شود با نگاه تحلیلی ارزنده ترین و بنیادی ترین سهم های بازار انتخاب شود که حداقل ریسک ممکن را متحمل شویم. منابع صندوق در بازار اوراق با درآمد ثابت و همچنین سپرده‌های بانکی سرمایه گذاری شده که خوشبختانه هم اوراق در مقطع مناسبی خریداری شد و هم با توجه به حجم منابع صندوق و چانه زنی هایی که با بانک‌ها داشتیم سپرده گذاری با نرخ سود مناسبی صورت گرفت. نکته اینجاست که بازار بدهی پتانسیل‌هایی برای رشد دارد و استقبال سرمایه گذاران از صندوق های درآمد ثابت هم در شرایط کنونی مناسب بوده است.

وی گفت: حجم بالای منابع صندوق، قدرت چانه زنی با بانک ها را برای دریافت سود بالاتر افزایش می دهد. از این رو دغدغه‌های بابت افزایش سقف صندوق درآمد ثابت ثبات ویستا و سرمایه‌گذاری منابع جذب شده وجود ندارد. تلاش می شود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ثبات ویستا، بازدهی معقول و مستمری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. وجود بازارگردان، نقطه قوتی دیگر برای این صندوق است.

عضو موظف هیئت مدیره شرکت سبدگردان ویستا در مورد دومین صندوق سرمایه گذاری که سبدگردان ویستا راهی بازار سرمایه کرده، اظهار کرد: صندوق سرمایه‌گذاری در سهام ویستا نیز که همچون صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ثبات ویستا از نوع صندوق‌های قابل معامله ETF در فرابورس است، هفته گذشته پذیره نویسی شد که سقف آن ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و از روز پذیره نویسی تاکنون (به مدت ۴ روز کاری) حدود ۳۰ میلیارد تومان منابع جذب این صندوق شده است.

فاروقی افزود: تمامی منابع جذب شده در این صندوق در بازار سهام سرمایه گذاری خواهد شد. آنچه موجب تمایز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام از یکدیگر می‌شود تیم کارشناسان و تحلیلگرانی است که در مورد نحوه تخصیص منابع این صندوق ها تصمیم گیری می کنند. با توجه به حساسیت های این مجموعه تلاش شده تیمی برای مدیریت منابع صندوق سرمایه‌گذاری در سهام ویستا انتخاب شود که از فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و حداکثر بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تصریح کرد: هر زمان بازار سرمایه وارد فاز صعودی شده و در کانون توجهات عموم و اخبار رسانه ها قرار گرفته، شاهد ورود سرمایه های مردم به این بازار بوده ایم. بی آنکه این گروه از مردم، استراتژی و برنامه‌ ای برای سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشند. از آنجا که مردم عادی در چنین مواقعی به صورت هیجانی و بدون شناخت ریسک های بازار سرمایه و داشتن یک برنامه و استراتژی مناسب برای سرمایه گذاری، اقدام به ورود مستقیم در این بازار کرده‌اند؛ معمولاً هم در صورت افت بازار متحمل ضرر و زیان شده و در نهایت ناامیدانه از این بازار خارج شده‌اند‌.

وی تاکید کرد: به این گروه از سرمایه‌گذاران توصیه می شود فارغ از شرایط و وضعیت بازارسرمایه، استراتژی سرمایه‌گذاری خود را مشخص کرده و با انتخاب یکی از نهادهای مالی واسط فعال در بازار سرمایه، به شکل غیر مستقیم، بلندمدت و همراه با تحلیل در این بازار سرمایه گذاری کنند. یکی از نهادهای مالی که به سرمایه گذاران جهت یک سرمایه گذاری حرفه‌ای و غیر مستقیم کمک می کند، شرکت های سبدگردان هستند. صندوق های سرمایه گذاری در سهام و نیز صندوق های بادرآمد ثابت نیز از جمله نهادهای واسطی هستند که به سرمایه گذاران کمک می کنند در بازار سرمایه یک سرمایه گذاری حرفه‌ای داشته باشند.

فاروقی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً سرمایه‌گذارانی که به روش غیر مستقیم و از طریق یکی از نهادهای مالی واسط و دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، در این بازار سرمایه گذاری کرده‌اند، در بلندمدت برنده خواهند بود. مجموعه "ویستا" با توجه به دانش و تخصص و تجربه تیم فعال در این مجموعه، این اطمینان خاطر را دارد که می تواند برای آن گروه از سرمایه‌گذارانی که قصد یک سرمایه گذاری بلند مدت و مطمئن در بازار سرمایه را دارند، انتخاب مناسبی باشد. این روش سرمایه گذاری در تمامی بازارهای سرمایه دنیا روشی مرسوم است و در تمام کشورها، بسیاری از سرمایه گذاران با سرمایه های بزرگ، مدیریت منابع خود در بازار سرمایه را به نهادهای مالی واسط سپرده‌اند و سرمایه گذاری غیرمستقیم، بخش غالب بازار سرمایه را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه در کشور ما سازوکار سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه هنوز به صورت کامل به مردم شناسانده نشده، شاهد آن هستیم که در روندهای صعودی و نزولی بازار بخشی از فعالان این بازار متحمل ضرر و زیان قابل ملاحظه ای می شوند. امیدواریم با ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه، مردم هم بازدهی بهتری از این بازار کسب کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وجه تمایز
مدیرعامل شرکت سبدگردان ویستا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها

در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

"نوآوری" به جای"تجاری" در استارتاپ‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
ماهیت اصولگرایی و سیره ائمه اطهار
در ........ میشه کاملا دید
شیعه عدل علی بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
آقایان رییسی، خاندوزی، صالح آبادی، عشقی وسایر مسولین اقتصادی کشور گناه ما سهامداران گردن شماها وروحانی وتیم اقتصادیش است چون کل حاصل دسترنج مان در طول عمر مان از بین بردید انشاالله شما ها وخانوادهاتان هم مثل ما سهامداران ومردم نابود بشوید.مطمنم خدا تبارک وتعالی ظلم وستم به مردم را نمی پذیرد وخودتان وخانواد هاتان نابود می کند. ما رای به تو دادیم که وضعیت بورس همانطوریکه قول وعده دادید سر وسامان بدهید ولی مثل اینکه کلا بورس را فراموش کردید
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
این دوست عزیز همه مواردی که باید گفته باشه را گفت .همیشه گفتن و میگن خداوند جای حق نشسته و من مطمئنم تو همین دنیا خدا از باعث و بانی نمیگذره.