بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کف معتبر و بازگشت؛ حتی موقت!
با توجه به وضعیت معاملات در روز‌های پایانی هفته و ارزیابی وضعیت شاخص کل و هموزن و همچنین اندیکاتور‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار رو به تثبیت و حتی رشد مقطعی حرکت کند.
کد خبر : ۲۴۹۱۶۴

کف معتبر و بازگشت؛ حتی موقت!

به گزارش بورس‌نیوز، برخلاف روال هفته گذشته که شاخص کاملا قرمز بود و در آخرین روز معاملاتی، سبزی به بازار بازگشت، با توجه به وضعیت معاملات در روز‌های پایانی هفته و ارزیابی وضعیت شاخص کل و هموزن و همچنین اندیکاتور‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار رو به تثبیت و حتی رشد مقطعی حرکت کند.

با این وجود ابهامات موجود در حوزه سیاست‌گذاری و فضای کلی اقتصاد کلان مانع اصلی حرکت نقدینگی به‌سمت بازار و جهش آن محسوب می‌شود.

تحت این شرایط خرید در نماد‌های DPS محور با دید میان مدت و حتی با دید کوتاه مدت با هدف نوسان‌گیری با موفقیت همراه خواهد بود.

بروزرسانی شاخص کل و هم‌وزن در بازه روزانه که در آن شاخص کل در کف نسبتا معتبری آماده برگشت ولو موقت است و در شاخص هموزن نیز به کف محدوده ابتدای خرداد رسیده و الگوی کنج جالبی در انتهای نمودار در حال شکل گیری است.

دیش‌های ارباب جمشید به سوی وزارت خارجه

در بازار ارز روند صعودی و البته همچنان ادامه‌دار بوده قیمت دلار به ۲۷ هزار و ۶۳۰ تومان رسیده و تمام دیش‌های کوچه ارباب‌جمشید به‌سوی توییتر آقای باقری بوده که نوشت گفت وگوی جدی و سازنده‌ای با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم و توافق کردیم.

حال همه منتظر هستند تا ببینند این توافق کی، چگونه و با چه پیش‌نویسی به بازار جان دوباره خواهد داد یا حتی با نگاه به نیمه خالی لیوان، چه جان و حیاتی را خواهد گرفت.

بازار سکه و طلا نیز باردیگر نوسان و رفت و برگشت نرخ‌ها را به خود دید چنان که هر سکه بهار آزادی به نرخ ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزارتومان و هر سکه امامی به نرخ ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزارتومان رسید.

هر گرم طلا نیز به نرخ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز با نرخ ۵ میلیون و ۴۷ هزارتومان در بین خریداران دست به دست شد.

نفت برنت باردیگر در ادامه روند حرکتی خود، در مسیر کاهش قرار گرفت و ۰.۲۷ درصد دیگر کاهش یافت تا نرخ هر بشکه نفت به ۸۳ دلار و ۶۸ سنت برسد.

بسیاری از معامله‌گران در انتظار اجلاس اوپک در هفته آینده نشسته‌اند و به نظر می‌رسد که قیمت نفت در حوالی ۸۳ دلار نوسان بگیرد تا وضعیت بازار و ابهاماتی همچون رشد یا کاهش تولید بر اساس تقاضا روشن شود.

 

Ahmad Karimi | احمدکریمی, [۳۰.۱۰.۲۱، ۰۸:۲۷]نفت برنت باردیگر در ادامه روند حرکتی خود، در مسیر کاهش قرار گرفت و ۰.۲۷ درصد دیگر کاهش یافت تا نرخ هر بشکه نفت به ۸۳ دلار و ۶۸ سنت برسد.
بسیاری از معامله‌گران در انتظار اجلاس اوپک در هفته آینده نشسته‌اند و به نظر می‌رسد که قیمت نفت در حوالی ۸۳ دلار نوسان بگیرد تا وضعیت بازار و ابهاماتی همچون رشد یا کاهش تولید بر اساس تقاضا روشن شود.

از شرق تا غرب

شاخص داوجونز در پایان معاملات ۸۹,۰۸ درصد رشد را به خود دید و شاخص S&P نیز با ۸,۹۶ واحد روبه‌رو شد ضمن آنکه نزدک نیز ۲,۸۶ واحد سبزپوشی را به خود دید.

با نگاهی به بازار‌های شرقی نیز می‌توان دریافت که Nikke با ۷۲,۶۰ واحد و شاخص شانگ‌های نیز ۲۸,۹۲ واحد رشد همراه بودند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پیگیر اعتراضات سهامداران باشید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
باسلام خدمت سردبیر محترم
متاسفانه رسانه شما در پوشش اعتراض های سهامداران به وضعیت بورس در یکسال گذشته خوب عمل نکرده و بسیاری از خواسته های بحق سهامداران در بیشتر رسانه ها پیگیری نمیشود و عملا مسئولان مربوطه پاسخی به مردم زیان دیده در بورس نمی دهند.
البته عملکرد رسانه شما نسبت به بسیاری از رسانه ها بهتر بوده اما مطلوب نبوده.
چند نمونه از مسائلی که هنوز در بورس حل نشده اینجا اعلام میکنم.
1- عدم پرداخت سود مجامع سالیانه شرکتها در بورس از طریق سجام بعد از یکسال از الزام شرکتها به پرداخت سود از این سامانه.متاسفانه برخی شرکتها مبلغ سودشان اینقدر ناچیز است که ارزش یک کرایه اتوبوس هم ندارد.حداقل قانونی بگذارند که سودهای ناچیز را به سهام تبدیل کنند تا هم بنفع سهامدار باشد هم جلوی مراجعات بانکی گرفته شود.
2- برخی کارگزاری ها بخصوص کارگزاری هایی که از سامانه اکسیر و رایان همراه استفاده میکنند بعضا وجه مشتریان را بجای 48 ساعت در طول 5 تا 7 روز کاری پرداخت میکنند و سازمان بورس نظارتی بر این کارگزاری ها ندارد و سامانه نظارت و پیگیری سازمان بورس هم فعال نیست و پیگیر شکایتها نمیشود.
3-هر زمان بورس مثبت میشود سامانه های بورسی اختلال دارند و بعضا اختلال ها عمدی است چون در حال حاضر افراد فعال در بورس نصف تعداد افراد در تابستان پارسال است و نباید اختلال شبکه پیش بیاید اما مافیای بورس این اختلال را درست میکند و سازمان بورس هم پاسخگو نیست.
4- قرار بود نیم درصد مالیات در فروش سهام از افرادی که در ضرر هستند گرفته نشود اما این طرح بایگانی شد.در حالی که قانونا باید از افرادی که سود میکنند مالیات بگیرند نه سهامدار زیان دیده.
5-ضرر سهامداران صندوق پالایش و سهامدارانی که عرضه اولیه خریده بودند و عرضه اولیه به زیر قیمت عرضه آمده را دولت پرداخت کند.نه مبلغ آن را پرداخت کردن و نه سهامی بابت این ضرری که دولت به مردم وارد کرده به سهامداران خرد داده شد.یکسال هم از این ضررها میگذرد.
6-چرا عرضه اولیه هایی که دولت در بورس عرضه میکند قیمت کارشناسی نمیشود و دولت گرانتر از قیمت ذاتی به مردم عرضه میکند و بعد از چند ماه قیمت سهم به زیر قیمت عرضه می آید.چرا مبارزه با گران فروشی از سهام های دولت شروع نمیشود؟
7-چرا دولت دست از قیمت گذاری دستوری در بازار فولاد سیمان خودرو و ...... بر نمی دارد.اگر اینها خصوصی و سهامی عام است چرا دولت باعث ضرر به سهامداران حقیقی این شرکتها میشود.
8-چرا بساط رانت ارز 4200 تومانی جمع نمیشود تا جلوی واردات و ضرر به شرکتهای بورسی داخلی گرفته شود.
9-چرا سهامداران بورس به دو دسته حرفه ای و آماتور تقسیم نمیشوند تا سهامداران تازه وارد بعد از 6 ماه تا یکسال اجازه معاملات با مبلغ بالاتر را داشته باشند تا جلوی زیان سهامداران کم اطلاع گرفته شود.
10-چرا تمام کسری بودجه دولت در سال جاری حدود 260 هزار تا 400 هزار میلیارد از فروش اوراق و سهام و از جیب سهامداران تامین مالی شود؟چرا با مالیات بر جاهایی که از مالیات فرار میکنند و یا دلال بازی میکنند مثل بازار دلالی مسکن و خودرو کسری بودجه دولت را تامین مالی نمیکنند.از سهامداران خرد بالاتر پیدا نکردید.چرا فقط یک گروه در جامعه باید تاوان کسری بودجه را بدهند.بقیه گروهها چه میشود؟
11-رسانه ملی در اخبار سراسری روزانه اخبار بورس را پوشش نمیدهد.در شبکه خبر هم اخبار بورس یا اخبار اقتصادی مجزا در طول شبانه روز فعال نیست.چرا رسانه ملی کشور در حوزه اخبار بورس و اقتصاد ضعیف و غیر فعال عمل میکند.چرا چند بخش خبری مستقل برای پوشش اخبار بورس و مشکلات سهامداران فعال نمیکند.بخصوص در شبکه یک سراسری و شبکه خبر.
لطفا مشکلات سهامداران را چالشی تر و جسورانه تر از مسئولان مربوطه در وزارت اقتصاد و سازمان بورس و کمیسیون اقتصاد و سه قوه و سران آنها پیگیری کنید.
لطفا همه این موارد را پیگیری کنید.باتشکر
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
بورس نیوز عزیز راجع به وآذر و دزدی آشکار از سهامداران بنویس.شخصی به نام بیات با هماهنگی زنوزی سهم رو آورده پایین با دادن باج به کارگزاری ها….اینا به کنار سود اندک رو هم تقسیم نمیکنن هر چی زنگ میزنیم …انگار نه انگار.تورو خدا ابن زنوزی رو آدم کنید خیلی روشن داره دزدی میکنه .ممنون