بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
تحلیل اصحاب کهف از وضعیت بازار سرمایه
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ابله پنداری سرمایه گذاران مقیم آن سوی آب و محصولاتی که رنگ شان را آب برده و...
کد خبر : ۲۴۹۲۷۶

۵

به گزارش بورس نیوز امروز روز خاصی برای بازار سرمایه ما بود. خاص از آن جهت که کف زنی ها غافلگیرمان کرد و کفگیر شاخص‌بورس چنان به ته دیگ خورد که کف قبلی را سوراخ کرد! از نکات جالب توجه این بازار امروز این بود که حدود ۳۹۰ نماد بازار امروز صف فروش بودند و ارزش صف‌های فروش ۱۳ برابر ارزش صف‌های خرید بود. اما اظهار نظرهای بعضی از آقایان در ترسناک ترین روز بازار سرمایه هم در نوع خود جالب توجه بود!

به نظر می رسد بعضی ها مدت طولانی در غار خواب کنار اصحاب کهف خواب بوده اند، حالا بیدار شده اند و دیده اند بحث بورس ترند شده و تصمیم گرفتند که اظهار نظر کند که از قافله جا نمانند. یکی از آقایان فرموده نگران سرمایه‌گذار نباشید که سرمایه های ایرانیان خارج از کشور را وارد بازار می‌کنیم! حالا بزرگوار ایرانیان خارج از کشور را ابله فرض کرده اند یا... خدا میداند!

یکی دیگر از آقایان هم که تاکنون ادعای تحلیلگری سیاسی داشته و دست بر قضا اصلا هم تحلیلگر خوبی نبوده، ناگهان فکر کرده اسم بورس را بیاورد، شاید دیده شود، پس فتوا داده که "تأمین منافع ذینفعان بازار سرمایه از خزانه عمومی خطرناک است"! یکی این بینوا را روشن کند، شاید بفهمد دو سال است که بازار سرمایه مادر خرج اهالی پاستور بوده و اگر جیب ذینفعان همین بازار سرمایه نبود، آقایانی که جز حرف و حدیث و وعده و شعار دادن هنر دیگری ندارند، منبع درآمدی نداشتند!

از بهارستان هم پیغام داده‌اند که بورس قتلگاه مردم شده و تلنگری هم به رئیس باب‌همایون زده اند! انگار نه انگار که همین دو ماه پیش در ذکر خوبی های همین رئیس تند و تند اظهار نظر می کردند!

راه درازی در پیش است

بعضی رسانه‌های خارجی هم تیتر زده اند که "تا رسیدن به توافق و احیای برجام، راه درازی در پیش است". در شرایطی که همه درها به روی واردات ارز بسته شده و غول نقدینگی هم روز به روز بزرگ و بزرگتر می شود، احتمال یک تورم افسار گسیخته دیگر در اقتصاد کشور خیلی هم دور از ذهن نیست، حالا چه شده که بازار سهام اینقدر ذلیل شده ما که نمی دانیم! بعضی از دوستان البته معتقدند شاید در بودجه ۱۴۰۱ خبرهایی مثل احتمال افزایش نرخ حامل‌های انرژی و نرخ خوراک پتروشیمی ها مطرح باشد که کسی انگیزه خرید ندارد.

رنگ پریدگی محصولات در جاده مخصوص 

یکی از شرکتهای جاده مخصوص این روزها دست به کارهای عجیبی می زند، مثلا آنکه سر خود تصمیم گرفته صورت‌های مالی بعضی از شرکت‌های زیر مجموعه را افشا نکند و به کسی هم بابت این عدم شفاف‌سازی توضیحی نداده. خبر رسیده که برای کاهش بهای تمام شده نیز به شدت در حال دستکاری کیفی محصولات است. علاوه بر آن که ضبط از خودروها حذف شده، رنگ خودرو هم پریده! ما سالهاست که انتظار ارتقای کیفیت از دوستان چهارچرخ ساز نداریم، اما پسرفت مداوم کیفیت، از آن حرفهاست....

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاملات الگوریتمی، فرصت است یا تهدید
مدیر محصول شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

معاملات الگوریتمی، فرصت است یا تهدید

حاکم شهری که مرغابی بود ...
نبش خیابان ۱۳ غربی و بساط دست‌فروش‌ها؛

حاکم شهری که مرغابی بود ...

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

معاملات الگوریتمی، یک ابزار فناورانه است

ارسال نظر