بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
قیمت دلار در بازار آزاد به میانه‌های کانال ۲۸ هزارتومان رسید و هنوز مقام‌های ناظر و نظارتی‌ها دست روی دست گذاشته‌اند و کاسه چه‌کنم در دست گرفته و نذر کرده‌اند که اگر دلار ارزان شود، پیاده از میرداماد به باب‌همایون بروند و مهمانی بگیرند!‌
کد خبر : ۲۴۹۷۶۲

بازار سرمایه+بورس نیوز

 


به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه آخرین روز هفته خود را سبزپوش تمام کرد و البته وضعیت شاخص هم‌وزن از شاخص‌کل بهتر تمام شد.

سبزی و اوضاع خوب شاخص هم‌وزن نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران به سهم‌های کوچک دارد که امیدواریم اقبال به بورس با پاسخ مثبت سهامداران و سرمایه‌گذاران همراه شود و مجددا بازار جان بگیرد.

اخبار خوبی که در مورد شرکت‌های اصلی خودرویی منتشر شد موجب استقبال دوباره از این گروه گردید که با توجه به بسته بودن نماد‌های پر اهمیت این صنعت باید در روز‌های آینده منتظر نتیجه این خبر‌های مثبت بود.

گروه بانک‌ها نیز مورد توجه بودند و ممکن است در روز‌های آینده گوی سبقت را از بقیه صنایع بربایند. در هر صورت هر روز مبادلات با جهش یک صنعت روبرو می‌شود که این می‌تواند چشم انداز بازار سرمایه را هر چه روشن‌تر نماید.

از سوی دیگر، با جدی‌تر شدن حذف ارز تدریجی نماد‌های صنعت غذایی مورد توجه معامله‌گران بودند و در اکثر آن‌ها صف خرید تشکیل شد.

ارزش معاملات بورس تهران نیز در چهارشنبه به حدود ۵ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم ۲ هزار میلیارد تومان معامله انجام شد.

دلاری که یقه پاره کرد

قیمت دلار در بازار آزاد به میانه‌های کانال ۲۸ هزارتومان رسید و هنوز مقام‌های ناظر و نظارتی‌ها دست روی دست گذاشته‌اند و کاسه چه‌کنم در دست گرفته و نذر کرده‌اند که اگر دلار ارزان شود، پیاده از میرداماد به باب‌همایون بروند و مهمانی بگیرند!‌ای کاش رئیس کل بانک مرکزی سریعا نشست خبری را برپا کند و درخصوص سیاست‌های خود در خصوص دلار ۲۸ هزار و ۴۵۰ تومانی موضع‌گیری کند چراکه اقتصاد با سکوت و بی‌محلی به ثبات و سکون نمی‌رسد و باید برای چالش‌های آن برنامه داشت.

سکه دیگر از قافله جا نمی‌ماند

سکه بهارآزادی نیز در یک حرکت شگفت‌انگیز در بالای ابر‌های ۱۲ میلیونی حرکت می‌کند و با نرخ ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان قیمت‌گذاری می‌شود و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ و ۴۵۰ هزارتومان رسیده و نمی‌دانیم آیاد در این قیمت‌ها خریداری پیدا می‌شود یا خیر ...

هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها نیز روزانه به رشد سرسام‌آوری رسیده و به یک میلیون ۲۴۹ هزارتومان نرخ خورده و هر مثقال طلا به ۵ میلیون و ۴۱۴ هزارتومان قیمت‌گذاری می‌شود.

ارتفاع ۸۵ دلاری از دست رفت

بهای نفت در آخرین معاملات باردیگر روند کاهشی گرفت و با ۱.۳۸درصد افت، هر بشکه نفت به کمی بیش از ۸۴ دلار رسیده است.

از شرق تا غرب

بازار‌های وال‌استریت قرمزی پررنگی را از خود به نمایش گذاشتند و شاخص داوجونز با ۲۴۰ واحد، S&P با ۲۸,۵۴ واحد، AAPL اپل با ۲,۸۹ واحد، نزدک با ۳,۴۳ واحد کاملا سرخ بودند و اما؛ شرقی‌ها رشد را به ارمغان داشتند و Nikkei با ۱۳۶ واحد و شاخص شانگ‌های با ۲۴,۵۷ واحد سبزپوشی کار خود را به اتمام رساندند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
روزی که بورس رو زدن زمین باید فکر اینجاهاشو می کردن جوری حقیقی ها رو از بلزلر رم دادن که هنه نقد کردن رفتن سمت دلار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸
هی کارشناسان گفتند به بازار سرمایه برسید نزارید شاخص افت کنه و اعتماد از بورس بره حالا بفرما همه میرن سمت دلار!