بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ناظری که قوانین فیزیک را جابه‌جا کرد
ساعت پنج‌ونیم امروز نیم‌نگاهی دارد به قوانینی کوانتومی که امروز ناظرین برای سهم‌ها اجرا کردند تا از فعل‌وانفعال شیمیایی کمی که آقای رئیس برای اوراق و تاثیر آن بر بورس گفت.
کد خبر : ۲۵۰۲۵۶

ناظری که قوانین فیزیک را جابه‌جا کرد

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها امروز درحالی پرتفوی خود را چک می‌کرد که می‌گفت به قول شاپورخان، پول مازاد و ذخیره را به بورس بیارید و ما هم گفتیم،‌ ای به چشم؛ دارا و پالایش خریدیم و البته خیلی هم کم خریدیم.

خداروشکر زیاد نخریدیم وگرنه دارا یکم در ۵۱۲ روز، منفی ۵۳ درصد و پالایشی یکم در ۳۵۵ روز، منفی ۴۶ درصد حمایت شده است.

سخنگوی ما می‌گوید که نمردیم و معنی سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآوری را با مویرگ‌هایمان لمس کردیم.

ناظر سر شوخی را باز کرد

امروز ناظر بازار پروتکلی برای یکی از سهم‌ها پیاده کرد که چنین کاری برای ستادملی کرونا و محدودیت‌های ساعات ۱۰ شب به بعد هم قفل بود.

وقتی شما زیر ۵۰۰ هزارتومان نمی‌تونی سهمی بخری چرا باید ناظر محدودیت بزاره که هر فردی بخواهد سهم فلان شرکت را بخرد نهایت اجازه خرید ۱۰۰ سهم را دارد؛ ناظر جان، آن ۱۰۰ سهم که زیر ۵۰۰ هزار تومان می‌شود، سر شوخی را با سهامدار باز کردی یا آن شرکت پرحاشیه!

عدد‌های یک دوباره زنده شدند

درحالی که ناظر بازار خود را همچون عقاب کو‌های آلپ می‌داند و تفکر آن اینگونه است که خلافی از زیر دستش در نمی‌رود، امروز چند سهمی سفارش‌های یک عددی را خیلی شیک به نمایش گذاشتند تا نشان دهند که عقاب‌ها وقتی حجم‌های بالایی خودی‌ها را نمی‌گیرد، چرا تک‌فروشی‌ها را مواخذه کند.

البته روانی‌های که لباس حقوقی‌ها را پوشیدند کم نیستند و چند وقتی هست که در ابتدای زمستان از خواب بیدار شده‌اند و جای خود را به خرس‌ها دادند.پ

هنوز جا دارد، اوراق بفرستید

امروز مجددا آقای رئیس تاکید کرد که اوراق‌ فروشی اهالی پاستور تاثیر بسیار کمی بر بورس کشور دارند و در حد وزش یک نسیم کارکرد دارند یا واژگان نسیم و طوفان برای اقای رئیس درست جانیفتاده یا اینکه آمار خروج نقدینگی از صندوق‌ها و منفی بودن آنها را در پایان هر هفته مشاهده نمی‌کنند بعد نکته‌ای جالب‌تر از سخنان ایشان آنجاست که سهامداران را به دو دسته ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز تقسیم کردند که هیچکدام علاقه‌ای به خرید اوراق ندارند؛ آقای رئیس خورزوخان پس اوراق را می‌خرد یا اینکه چراغ خاموش به رئیس باب‌همایون سیگنال دادی که هنوز جا هست، اوراق بفرستید!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر