بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
مدیرعامل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای جلب دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران

راهکاری برای جلب دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران
به حقیقی‌ها توصیه می‌شود برای آن که سرمایه‌گذاری موفق تری داشته باشند، از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری یا شرکت‌های سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کنند.
کد خبر : ۲۵۱۸۹۵

راهکاری برای جلب دوباره اعتماد سرمایه گذاران

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه نخستین روز زمستان را با رشد ۴۰ هزار پله ای و رنگ سبز قامت ۵۵۰ نماد بازار آغاز کرد. به نظر می رسد بخشی از ابهاماتی که قبل از این بر سر بازار سرمایه سایه افکنده بود کمرنگ‌تر شده و فعالان این بازار می‌توانند روزهای بهتری پیش رو داشته باشند.

مدیر عامل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه از منظر تحلیلی شرایط خوبی دارد و قیمت بسیاری از سهم‌ها به کف رسیده است. با توجه به متغیر‌های از جمله نرخ ارز، تورم و قیمت‌های جهانی؛ قیمت‌ها در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری جذاب و ارزنده شده است.

وی افزود: اگر بتوان شرایطی فراهم کرد که بازار سرمایه ۱۰_۱۵ روزی سبز باشد، می‌توان اعتماد سرمایه گذاران را دوباره جلب کرد. تجربه نشان داده حافظه کوتاه مدت سرمایه گذاران از حافظه بلندمدت شان قوی‌تر است و حتی بعد از منفی‌های طولانی مدت بازار، اگر مدت کوتاهی آن بازار، معاملات متعادل و باثباتی داشته باشد و سبز باشد؛ سرمایه‌گذاران دوباره راهی آن بازار خواهند شد. مهم‌ترین راهکار برون رفت از شرایط فعلی، تزریق نقدینگی و سبز نگه داشتن بازار سرمایه در کوتاه مدت است تا مردم دوباره به بازار سرمایه اعتماد کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر آنکه عرضه‌هایی که این روز‌ها در بازار سرمایه انجام می‌گیرد، دیگر کار سهامداران حقیقی و کم تجربه نیست، اظهار کرد: قبل از شروع رشد بازار سرمایه در سال ۹۷ میانگین نسبت P بر E بازار سرمایه تقریبا همین حدود نسبت P بر E امروز بازار بود، ضمن اینکه معتقدم از منظر تحلیلی، بازار سرمایه در حال حاضر شرایط به مراتب بهتری نسبت به سال ۹۷ دارد. بعد از اینکه بازار سرمایه مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفت، حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها وارد این بازار شد که تقریباً به همین میزان هم نقدینگی از بازار خارج شده است؛ بنابراین بخش قابل توجهی از حقیقی‌هایی که در دو سال گذشته وارد بازار سرمایه شده بودند، از این بازار خارج شده اند. اگر اعتماد سرمایه گذاران به این بازار جلب نشود، در قیمت‌های بالاتر دوباره شاهد فشار عرضه‌ها و خروج حقیقی‌های باقی مانده از این بازار هم خواهیم بود.

اتحادپور در توصیه به سرمایه‌گذاران گفت: برای یک سرمایه گذاری موفق در بازار سرمایه، نیاز به تیمی است که شرایط بازار‌های جهانی، شرایط منطقه، شرایط صنایع داخلی کشور و... را بررسی کرده و بر اساس جریان نقدی که وارد بازار سرمایه می‌شود، اقدام به خرید و فروش کنند. پروسه سرمایه گذاری آنقدر سخت و وقت گیر است که یک شخص حقیقی نسبت به حقوقی ها، عملکرد ضعیف تری داشته باشد. از این رو به حقیقی‌ها توصیه می‌شود برای آن که سرمایه‌گذاری موفق تری داشته باشند، از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری یا شرکت‌های سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کنند. اما شخصا تصور می‌کنم صنعت فلزات اساسی (فولاد، مس و روی)، پتروشیمی‌ها نسبت به سایر صنایع، پتانسیل بیشتری برای رشد در میان مدت خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نگاه غلط سیاست گذاران به صنایع سودآور
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

نگاه غلط سیاست گذاران به صنایع سودآور

دیواری کوتاه تر از
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دیواری کوتاه تر از "بورس" نیست

سهامداران اصلی بورس: دولت و صندوق‌های بازنشستگی
مدیر تحلیل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سهامداران اصلی بورس: دولت و صندوق‌های بازنشستگی

ترمیم اعتماد با افزایش قدرت صندوق تثبیت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ترمیم اعتماد با افزایش قدرت صندوق تثبیت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
خیلی جالبه آرمان اقتصاد خودش ته نوسان و دزدی از ملته بعد همه جا اظهار نظر می کنه. ایشون وتیمشون بازار گردان نماد شجم هستن از بس نوسان گرفتن دیگه سهامداری خردی نمونده .نمیدونم به کجا وصل هستن همه جا هم هستن...راهکار اینه از ملت نوسان نگیر بزار بازار راه خودشو بره
شهروند باز نشسته
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
با سلام اکثر این سر مایه گزاریها گذشته خوبی ندارند یک دفعه اعلام می کنند پنجاه درصد سر مایه سوخت شد کاش درست کار وخدا ترس بودنند اون مو قع خیلی از مشکلات بورس حل می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
دامنه نوسان بورس رو هر چه زودتر باز کنید
کارشناسان در جهت انحراف افکار عمومی اینقدر زر اضافی نزنن شما شرف و دین ندارین فقط به نفع ثروتمندان وراجی میکنین خدا شما رو لعنت کند
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
خوب شد این کار شناس یک راهکار ارائه کرد وگرنه همه ما سهامداران حقیقی تو بورس غرق می شدیم سهامداران حقیقی از این راهکار بی اطلاع بودن خیلی خوب شد از این به بعد سهامداران حقیقی سودهای کلانی از بورس میبرن.!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
شش میلیارد تومان گذاشتم تو بورس شده چهار صد میلیون تومان چطوری میخواین اعتماد امثال من رو جلب کنید خونه ماشین رو فروختم به حرف آقای خامنه ای گوش کردم ....ای کاش هیچ وقت گوش نمی..‌‌ ‌ پراید از ابتدای سال ۹۹ ۵ برابر شده ذ....پول ما چی؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
مگه مغز خر خوردن مردم که پولشونو بسپارند به بورسی که صاحاب نداره /همه رفتن تو بازارهای رمز ارز و ....اونجا عدالت یکسان هست