بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

امیدواری بازار برای رسیدن به ۱,۶۰۰ میلیون واحدی

امیدواری بازار برای رسیدن به ۱,۶۰۰ میلیون واحدی
در هر صورت با برگشتن مقداری از مالیات به صندوق توسعه بازار از سهامداران حمایت خواهد شد. در خصوص نرخ تسعیر ارز، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز در صورت به تصویب رسیدن برای بهبود وضعیت بورس و صنایع بورسی بسیار مناسب خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۲۱۵۶

امیدواری بازار برای رسیدن به ۱,۶۰۰ میلیون واحدی

محمدحسین کیانی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بازار از شوک بودجه پیشنهادی بیرون آمده و به دنبال آن ابهامات تا حدودی نیز رفع شده‌اند همچنین با کاهش قدرت فروشنده‌ها، به تدریج وضعیت تقاضا در بورس بهبود یافته به‌خصوص‌که وضعیت سوخت صنایع در بازار سرمایه مشخص شده است.



وی درباره این ابهامات خاطرنشان کرد: درخصوص بالا بودن نرخ سوخت صنایع نسبت به نرخ جهانی شایعاتی مطرح شده بود که در صنعت فولادی این شایعه بیشتر مانور داده شد. برخی ابهامات نیز درمورد مذاکرات بود که در حال حاضر دور هشتم آن در حال پیگیری است. یکسری از ابهامات نیز درباره قطعی گاز و برق در زمستان بود که در این راستا فعالان بازار کم کم به پیشرفت صنایع در این حوزه اعتماد کردند.

کیانی فزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها می‌توان گفت وضعیت بازار تا پایان سال روند صعودی را طی خواهد کرد و امیدواریم این روند تا حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد پیشروی کند. همچنین در نگاه میان مدت تا تیرماه در واقع زمان مجامع شرکت ها، بورس همچنان روند صعودی را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تأثیر بودجه بر روند بورس بیان کرد: لایحه بودجه به جز ابهاماتی که ذکر شد، مشکلی ندارد. در هر صورت با برگشتن مقداری از مالیات به صندوق توسعه بازار از سهامداران حمایت خواهد شد. در خصوص نرخ تسعیر ارز، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز در صورت به تصویب رسیدن برای بهبود وضعیت بورس و صنایع بورسی بسیار مناسب خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: متأسفانه دلار همچنان در حال صعود بوده که می‌توان گفت بورس نیز راه دلار را در پیش خواهد گرفت. در حال حاضر صنایع بزرگ و شاخص ساز نظیر سهم‌های پالایشی، پتروشیمی و فولادی تقریبا ارزنده محسوب می‌شوند در حالی که برخی سهام بانکی ارزش پایینی را تجربه کرده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد:

چراغ سبز بودجه به فروش اوراق در بورس

سهامداران اصلی بورس: دولت و صندوق‌های بازنشستگی
مدیر تحلیل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سهامداران اصلی بورس: دولت و صندوق‌های بازنشستگی

ارسال نظر