بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کاهش ۰.۰۸درصدی قیمت هر انس طلا
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۲۰ دلار و ۲۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۲۹۴۹

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که پس از اظهارات روز گذشته رئیس فدرال رزرو که موجب افزایش قیمت طلا شد تجار به آمار‌های نرخ تورم آمریکا چشم دوخته اند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد افزایش نرخ بهره به دست بیاورند، قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود.



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۲۰ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۰۶ درصد رشد به ۱۸۱۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «سخنان رئیس فدرال رزرو سیگنالی مبنی بر هرگونه اقدام انقباضی بیش از آنچه که بازار قبلا انتظارش را داشت ارسال نکرد.» وی افزود، قیمت طلا پس از رشد یک درصدی دیروز، امروز در حال تثبیت شدن قرار دارد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو دیروز گفت، بانک مرکزی آمریکا مصمم به مقابله با تورم است و افزایش نرخ بهره در کنار کاهش خرید دارایی‌ها برای تداوم روند ترمیم اقتصادی کنونی ضرورت دارد.

به دنبال سخنان پاول، سوددهی اوراق قرضه ده سال دولت آمریکا شاهد عقب نشینی بوده و ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی تضعیف شده است.

در هنگام افزایش تورم طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری تلقی می‌شود، اما فلز زرد نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین اقدامی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می‌برد.

آمار‌های نرخ تورم آمریکا که قرار است اواخر امروز منتشر شود، احتمالا رشد شاخص قیمت مصرف کننده (که شامل قیمت مواد غذایی و فرآورده‌های انرژی نمی‌شود) را ۵.۴ درصد نشان خواهد داد که بالاترین رقم در طی چند دهه گذشته و بالاتر از نرخ ۴.۹ درصدی ماه قبل است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر