بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

"پول قدرتمند" بورس را بخاطر اوراق؛ تحریم کرد

همچنین منابع بانک‌ها محدود شده چرا که خریدار اصلی اوراق هستند که منجر به تأثیر منفی در روند بازار سرمایه شده و از طرفی نرخ اوراق افزایش و ورود نقدینگی به بورس کاهش یافته است.
کد خبر : ۲۵۲۹۶۳

سیاست انقباضی دولت؛ مانعی برای رشد بازار سرمایه




حبیب فرجی دانا، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص نرخ بهره بین بانکی و تاثیر آن بر بازارسرمایه اظهار کرد: در صورتی که نرخ بهره به کمتر از ۲۰درصد کاهش یابد و به ثبات برسد، در نرخ اوراق خزانه تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت اوراق بالا بوده و در محدوده ۲۳ الی ۲۴ درصد است و اگر این نرخ به محدوده ۲۰ درصد برسد، در بازار سرمایه تأثیر خوبی خواهد گذاشت. البته در صورتی که قیمت‌ها به طور موقت به این محدوده برسند و دوباره افزایش یابند، نمی‌توان انتظار تأثیر مثبت در بازار سرمایه داشت.



فرجی دانا در خصوص گزارش شرکت‌ها گفت: سیاست‌های انقباضی که دولت ایجاد کرده، باعث شده گزارش شرکت‌ها تأثیری بر رشد بورس نگذارد. در واقع تحریم مالی که با انتشار اوراق بوجود آمده، از عوامل انقباض نقدینگی در تمامی بازار‌ها شده است.

وی ادامه داد: همچنین منابع بانک‌ها محدود شده چراکه خریدار اصلی اوراق هستند و منجر به تأثیر منفی بر روند بازارسرمایه شده و از طرفی نرخ اوراق افزایش و ورود نقدینگی به بورس کاهش یافته است؛ بنابراین در این صورت حتی گزارش مثبت نیز تغییری در وضعیت بورس ایجاد نمی‌کند. در واقع در بازار سرمایه پول قدرتمند و کلانی وجود ندارد که اوراق را بخرد و به قیمت واقعی برساند.

کارشناس بازار سرمایه در خاتمه اظهار کرد: اینکه خبر‌های بد پیشخور می‌شوند و خبر خوبی در بازار وجود ندارد، از ویژگی‌های بازار رکودی بوده که در واقع خبر‌های منفی بیشتر از اخبار مثبت، توجه فعالان بازار را به خود جلب می‌کند. بنابراین، چون بازار در حالت انقباضی و رکودی به سر می‌برد، خبر‌های مثبت به چشم نمی‌آید؛ اما به محض اینکه خبر منفی معمولی وارد بازار شود، تأثیر بدی می‌گذارد. از طرفی وقتی روند بازار شدیدا صعودی باشد خبر‌های مثبت بیشتر از خبر‌های منفی به چشم می‌آید. این ویژگی بازار مالی بوده که بدون هیچ راه حلی در همه جای دنیا به وجود دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران به گزارش شرکت‌ها اعتماد ندارند
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سهامداران به گزارش شرکت‌ها اعتماد ندارند

نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
همش بهانه هست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
سلام اقایون فقط یه چی میگم هنگ کرده مخم شتران هفته پیش خریدم ، امروز اومدم بفروشم ۸۲۰۰ دونه سهم تو قیمت ۳۷۶۳ بعد خریدار هم ۲۷۰۰۰ هزار تو این قیمت میخاستتتت ، ولی سهم شترانم ب فروش نرفت اوووردم گذاشتم ۳۷۵ اونم فروش نرفت در حالی که خریدار رو تابلو زده شده بود ‌. ب خدای احد و واحد قسم اومد رسید ۳۶۹ گذاشتم به یه ثانیه نکشید فروش شد
H
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
. کنه یزیدواگه امروززنده بودهمه مریدامام یزیدمیشدند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
لعنت بر .
ا‌یمان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
اقای رییسی بلایی بر سر بازار سرمایه اورد. خیلی بیشتر از روحانی بود. در ماههای پایانی دولت روحانی بازار عالی بود. ولی با کرود کابینه ناتوان رئیسی بازار را نابود کرد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
گنده های فساد و تاراج هماهنگ نقشه افول سهام و کشیدن چون بوی فروش سهام بیت آلمال توسط دولت برای بودجه جاری به دماغشان خورده،،،تامفت چنگ به این ثروت بیندازند،حال دولت میتواند فروش سهامش را متوقف کند و جلوی این سناریو را بگیرد،یا خود دولتی ها پشت پرده اینکار را راه انداخته آمد تا سرمایه بیت آلمال را با عواملشان،با این سناریوها مال خود کنند،،،،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
مسؤلین بورس 100م ت وام برا سهامداران بورس بگیرید تاسهامداران برای بدهکاری ها شان سهم هامان به کمترین قیمت نفروشیم، تا بازار جذاب و مطلوب شود !
دولت هم به فکر نیست !
نمایندگان هم به فکر مال باختکان نیستید
اگر قادر نیستید استعفا بدید، تا فردی توانمند بیاد وکار مناسبی انجام دهد تا رونق به بازار برگرداند