بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"نقدینگی" سرمنشاء تمام ریسک‌های بازارسرمایه

مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین گفت: می‌توان گفت این جنگ به نفع اقتصاد کشور ایران بوده چرا که در حال حاضر با گذشت چند روز از شروع این اتفاق، قیمت نفت به حدود ۱۱۰ دلار رسیده است.
کد خبر : ۲۵۵۲۵۵

جنگی که به نفع اقتصاد ایران شد

محمد مفید چپردار مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص حذف دامنه نوسان مطرح کرد: در حدود ۴۰ سالی که بورس راه افتاده وجود دامنه نوسان نتیجه‌ای برای بازار سرمایه نداشته، به گونه‌ای که می‌توان گفت در روند نزولی و صعودی بازار هیچ تعادلی وجود ندارد.

چپردار در ادامه اضافه کرد: بنابراین می‌توان گفت حذف دامنه نوسان نه فقط برای بازگشت اعتماد مردم بلکه برای تمام بخش‌های بازار سرمایه تأثیر خوبی خواهد داشت. در حال حاضر بدلیل نبود نقدینگی، بی اعتمادی بین سهامداران بوجود آمده و بازگشت آن در ابتدا کار سختی خواهد بود چرا که ریسک‌ها و اخبار موجود در بازار سرمایه زیاد است.


بیشتر بخوانید: برگ برنده بازار سرمایه


وی در اشاره به جنگ اوکراین و روسیه اذعان کرد: می‌توان گفت این جنگ به نفع اقتصاد کشور ایران بوده چرا که در حال حاضر با گذشت چند روز از شروع این اتفاق، قیمت نفت به حدود ۱۱۰ دلار رسیده است. همچنین به نظر می‌رسد نفت و گاز شرکت روسیه تحریم شود، که در این صورت بازار جهانی با کمبود عرضه مواجه خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین اظهار کرد: در این صورت یا ایران به بازار‌های جهانی بر می‌گردد و یا به همین صورت غیر رسمی نفت به فروش می‌رسد. به هر ترتیب در نفت افزایش قیمت صورت گرفته و در نهایت می‌توان گفت این جنگ به نفع بازار سرمایه کشور خواهد بود.

چپردار در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط نمی‌توان گفت رشد اقتصادی منفی از بین رفته و به نظر می‌رسد سرعت تورم در حال کاهش بوده که این نشان دهنده افزایش فروش نفت و محصولات است. از طرفی فشار تحریم‌ها کمتر شده و دلار‌های نفتی بیشتری وارد کشور شده، در واقع سرعت رشد قیمت‌ها تا حدودی کنترل شده؛ اما در خصوص از بین رفتن رشد اقتصادی منفی نمی‌توان نظر قطعی داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برگ برنده بازار سرمایه
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

برگ برنده بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"الگوریتم"، شانس سرخطی زدن نیست

دخالت‌ها، مانع بازگشت اعتماد به بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دخالت‌ها، مانع بازگشت اعتماد به بورس

ارسال نظر