بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ابهامی به‌نام شفافیت در دل تاریکی
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به درخواست‌ سهامدارانی که دیپورت می‌شود و مطالبه‌گری‌ها پاسخی ندارد تا روسایی که باید با ذره‌بین زیرمجموعه‌های خود را شفاف کنند.
کد خبر : ۲۵۵۲۵۹

ابهامی به‌نام شفافیت در دل تاریکی

به گزارش بورس‌نیوز؛

سخنگوی راه‌پله‌ها پس از آنکه کلی پیگیری کرد تا صورت‌های مالی اهالی ملاصدرا سابق بیرون بیاید، این روز‌ها نیم‌نگاهی دارد به صندوق توسعه ملی که درآمد برای اهالی بازار آنچنان که باید و شاید، شفاف نیست!

اهالی تخت‌طاووس «ملاصدرا سابق» یک نگاهی به شفافیت درآمد‌ها باید داشته باشد دیگر، زیرا این درآمد مگر از کارمزد نیست و چرا فعالان همیشه برای توسعه، همیشه باید یک گام عقب‌تر باشند.

دوستان گرامی، پاسخ نامه که نمی‌دهید حداقل درخواست سهامداران را رد نکنید و بگذارید که کمی مطالبه‌گر بزرگ شویم!

وزیر یک میلیونی و حقوق‌های نجومی

شاید خیلی این حرف کلیشه‌ای باشد که حرف اشتغالزایی یک میلیونی را یه‌میان آوریم اما؛ وقتی زیرمجموعه‌ها و مدیران حقوقی دریافت می‌کنند که به میزان ۴۲ نفر (همان داستان کلیشه‌ای معروف) حقوق دریافت می‌کند، آیا بازدهی به اندازه این تعداد دارند و نوآفرینی و کارآفرینی جدیدی را دارند یا خیر را باید مدیران میانی آقای وزیر پاسخ دهد اما؛ سوال ما از وزیر اینجاست که نباید نظارت را به‌گونه‌ای تعریف کرد که بدانیم اراده وزیر برای مبارزه با چنین اقداماتی کافی است!

بیمه‌ای که رئیسی بالای سر ندارد!

بنیاد و سازمان‌های مختلفی داریم که انبوه هلدینگ و شرکت‌ها را زیرمجموعه خود دارند و شاید حساب‌وکتاب ارقام سود و زیان آن‌ها از دست مدیران ارشد در رفته باشد! اما؛ وقتی سخن از کاهش‌های شدید ۹۰ درصدی را در شرکت‌هایی نظیر بیمه‌ای‌ها مشاهده می‌کنیم، این موضوع حاکی از آن بود که اوضاع خیلی خیطه ...

این شرکت بیمه‌ای بدهی‌های به‌اندازه ۳ همت داشته و نگاهی عمیق‌تر نشان می‌دهد که سود عملیاتی و خالص نیز با محاسبه مدت زمان یک‌ساله، کاهش ۹۰ درصدی داشته است.

روسای بنیاد و سازمان‌ها، دقیقا شما هم مانند وزیر بالا باید نظارت را قوی کنید، زیرا چوب آن بر سر مردم خرد می‌شود.

هزینه وصول مطالبات

یکی از بانک‌های خصوصی ماهانه هزینه هنگفتی را برای وصول مطالبات می‌پردازد و در ۶ماهه اول امسال نیز ۸۸ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان حق‌الزحمه وصول مطالبات پرداخت کرد و درمجموع ۱۵۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان حق‌الزحمه وصول مطالبات پرداخت کرده است.

با یک حساب سرانگشتی این بانک ماهانه نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان و روزانه ۴۷۴ میلیون تومان حق‌الزحمه وصول مطالبات می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر