بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
پاسخ منفی شاخص‌کل به پولبک
بسیاری از کارشناسان بازارسرمایه که سوار بر امواج بازار می‌شود تابلوی احتیاط را به سهامداران کانالی خود نشان دادند اما؛ با توجه به تمام فاکتورهای مثبت بازار، می‌توان گفت که پولبک در کار نیست و باید به انتظار بازپس‌گیری پله‌ای دیگر را در بازار داشت.
کد خبر : ۲۵۵۶۵۹

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه با کمک نقدینگی به گروه‌های پتروپالایشی و فلزی وارد شد توانست خط روند نزولی چند ماهه را بشکند و با سرعت ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد توانست پله‌ای دیگر از شاخص را دوباره فتح کند و بر سکوی یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحدی بایستد.

سهامداران همانطور که در پیش‌گشایش‌های گذشته نیز عنوان شد، نباید هیجان اروپا را به پرتفوی خود منتقل کنید و افرادی که از ترس نفت و کامودیتی‌ها را به پرتفوی خود راه ندادند و نقدشوندگی را مسیر سرمایه‌گذاری خود ترسیم نکردند، در این چند روز پاداش صبر خود را گرفتند و رشد را به پرتفوهای خود هدیه دادند.

بارها اعلام شده که در نیمه دوم اسفندماه موج نقدینگی با وجود فاکتورها و ابهامات متعددی که بر سر بازارسرمایه وجود دارد برطرف خواهد شد و امروز می‌بینیم که برجام، بودجه و حتی سایه تنش‌های منطقه‌ای نیز کمرنگ شده ضمن آنکه صنایع کشور با ثبات خاطر بیشتری اقدام به حرکت کردند که همین موضوع با چاشنی صورت‌های مالی مناسبی که شرکت‌ها از خود منتشر کردند ادغام شده و توانسته که این اطمینان را در این برهه زمانی به سهامداران بزرگ نیز تزریق کند.

البته باید این سوال را مطرح کرد که رشد شاخص‌کل و بازارسرمایه تا کجا ادامه‌دار خواهد بود؟

نوع دو کندل صعودی اخیر بزرگ و قدرتمند است و بعید است شاهد پولبک به خط روند نزولی شکسته شده و یا ضلع بالایی کانال نزول داشته باشیم.

به‌ هرصورت فارغ از اینکه پولبک به خط شکسته شده مورد اشاره داشته باشیم یا نه، به‌نظر می‌رسد که در افق پیش رو و در کوتاه‌مدت شاهد رشد شاخص کل به اندازه ارتفاع کانال نزول و تا سطوح تقریبی ۱/۴۲۰/۰۰۰ واحد باشیم.

قیمت دلار همچنان در مسیر نزولی

قیمت دلار که از روز گذشته وارد روند نزولی قرار گرفته بود با افزایش خوش بینی نسبت به توافق هسته‌ای تشدید شد به طوری که در این ساعات در ۲۵ هزار و ۵۷۰تومان معامله شد. سکه نیز با ثابت بود و در ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر