بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
اُردرهای برجامی؛ پیش‌غذای بورسی‌ها
با توجه به آنکه از هر کوی و بزرن خبرهای مثبت برجامی به گوش می‌رسد، سهامداران در ابتدا باید مراقب تله‌های اساسی بدخواهان بازار باشند تا از ارزش پرتفوی آنها، مجددا کاسته نشود.
کد خبر : ۲۵۵۵۱۸

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، در اواسط اسفندماه صدای تق‌تق زیر تابلوی بورس شنیده می‌شود و البته این صدای بهار نیست! بلکه صدای ترک برداشتن و شکستن خط روندی بوده که طی 7 ماه در کانال نزولی سهامداران را دق داده است و اگر این ترک به شکست مقاومت 1,368 منجر شود می‌توان پس از تثبیت این نقطه، بسیار خرسند از ادامه راه بود.

سهامداران باید توجه داشته باشند که این‌روزها خبرهای برجامی از هر کوی و پستو شنیده می‌شود و احتمالا امروز نمادهای برجامی باردیگر خبردار بایستند و بازار را گرم کنند و بازارسرمایه در یک قدمی ماراتن بزرگ قرار گرفته است.

ولی باید با ذکر این نکته، مسئله‌ای را گوشزد شود که "هیجان" در ورای رشد بازار پنهان شده است و نباید مجددا پای غوره و مویز را به پرتفوی خودمان بکشانیم.

سهامداران باید مراقب نمادهای برجامی باشند زیرا خوردو، بانک، حمل و نقل و .... این روزها مانند اردرهای تیسترهای اینستاگرامی به همه پیشنهاد می‌شود اما؛ در ابتدا خودمان باید مراقب جایگزینی سهم‌ها و حفظ ارزش پرتفوی خود باشیم.

در بازار‌های جهانی اتفاقات جالبی رقم خورده است و نفت به سطوح ۱۲۰ دلار نزدیک شد و فلز روی بالای ۴۱۱۸ دلار است و مس نیز در سطوح ۱۰۷۵۰ دلار قرار دارد و این‌ها هم علیرغم رشد شاخص دلار اتفاق افتاده است! حالا بازار سرمایه از بازار‌های جهانی و قیمت کمودیتی‌ها دیگر چه می‌خواست بشنود؟

در خصوص بحران اکراین بنظر میرسد با وجود آنکه اتفاقات در هفته اول درگیری‌ها مطابق میل روسیه به پیش نرفته است، اما با گسترش حملات و سنگین‌تر شدن آن نهایتا روسیه به هدفش خواهد رسید، ولی با سطح خرابی بیشتر و البته هزینه گزاف‌تر برای مردم اکراین. ضمن آنکه این مهم هزینه بالایی برای روسیه ایجاد کرده است که تخریب وجهه بین المللی آن قابل توجه است.

دلار در کنال ۲۶ هزارتومان

قیمت دلار در بازار آزاد در حالی که شب گذشته که طرفین مذاکره‌کننده اعلام کردند توافق حاصل شده و گروسی شنبه به ایران خواهد آمد، در آخرین لحظه از معاملات به کف کانال ۲۶هزارتومان رسیده بود، امروز با جهش حدود ۶۰۰ تومانی در ۲۶۶۰۰ هزار تومان در حال معامله است. سکه نیز وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها قرمز پوش بودند. بیت کوین با کاهش حدود ۵ درصدی در این ساعات در ۴۰،۳۹۹ هزار دلار در حال معامله است. اتریوم نیز ۴.۴۹ درصد کاهش یافت.

نفت به ۱۱۳دلار رسید

بهای نفت برنت نیز در معاملات روز گذشته ۳.۳۶ دلار افزایش یافت و در ۱۱۳.۸ دلار در هر بشکه معامله شد. اونس جهانی طلا در معاملات دیوز با افزایش تقاضا به بالاترین رشد هفتگی خود از ماه می ۲۰۲۱ رسید.

از غرب تا شرق

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در معاملات دیروز به دنبال خبر آتش سوزی و انفجار بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا با حمله نیرو‌های روسیه کاهش یافتند. به طوری که داوجونز ۵۰۴ واحد کاهش یافت، S&P ۵۰۰ و نزدک نیز بیش از یک درصد کاهش یافتند. شاخص سهام Nikkei ۲۲۵ در معاملات دیروز با افت ۲.۲۳ درصدی به زیر ۲۶ هزار واحد رسید. شاخص سهام شانگ‌های کامپوزیت با ۰.۹۶ درصد کاهش به ۳۴۴۸ واحد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر