بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
موج مجامع و تاثیر آن بر شاخص
بسیاری از معامله گران به دنبال رسیدن موج مجامع و سود آن به سوی سهم‌هایی حرکت می‌کنند که فصل دروی آن رسیده باشد.
کد خبر : ۲۵۶۹۱۷

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، باتوجه به روندی که دیروز معامله گران از خود برجای گذاشتند و این که نسبت خروج پول حقیقی‌ها به ورود پول بیشتر بود این مساله را روشن کرد که یکبار دیگر احتیاط به مدار پورتفوی معامله گران بازگشته و افسار کار از دست حقیقی‌ها به حقوقی‌ها رسیده است. از سوی دیگر بسیاری از معامله گران به دنبال رسیدن موج مجامع و سود آن به سوی سهم‌هایی حرکت می‌کنند که فصل دروی آن رسیده باشد.

ولی نباید این نکته را فراموش کرد که سهامداران اگر می‌خواهند گام در سهم‌های مجمعی بگذارند باید مراقب سهم‌هایی باشند که اصلاح قابل توجهی را دارند و مانند بسیاری از معامله گرانی که سال گذشته در این حوض غرق شده اند آن‌ها گرفتار نشوند.

از سوی دیگر درباره سهم‌هایی که‌ EPS محور نیستند نیز اغلب باید به اخبار و اتفاقاتی که پیرامون سهم‌ها می‌افتد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کندل‌هایی که روی شاخص کل می‌توان کشید شاخص را طوری ترسیم می‌کند که سرخی بازار ولو آنکه شاخص هم وزن سبز باشد آنچنان پایدار نبوده و می‌تواند به زودی بازار به مسیر واقعی خود بازگردد. هرقدر که حتی این مسیر آرام‌تر طی شود. زیرا فعلا اهالی قدیمی بازار سرمایه نمی‌خواهند که با رشد شارپی بورس به معضل سال ۹۹ گرفتار شوند.

سهامداران باید مراقب سهم‌های برجامی و مخصوصا خودروسازان باشند، زیرا تحرکات حقوقی‌ها و بسیاری از بازیگرانی که در این نوع سهم‌ها به ضرر جیب حقیقی‌ها گام بر می‌دارند باشند چرا که بهترین مرداب برای ماهیگیری خودرویی‌هایی هستند که با انبوهی از زیان انباشته مواجهند و از طرف دیگر به خاطر تبلیغات رسانه‌ای بهترین فضا را برای رشد در بازار سرمایه دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر