بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
بازار در دوراهی ادامه صعود یا پولبک
از طرف دیگر برای بازار امروز می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر سهامداران در ابتدای بازار یعنی پیش گشایش تن به هیجان ندهند می‌توان چهارشنبه معاملاتی را بازاری متعادل خواند.
کد خبر : ۲۵۷۴۷۱

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در روز معاملاتی گذشته نشان داد که می‌تواند به روند صعودی خود امیدوار باشد. چراکه شاخص‌های بازدهی بازار عملا رفتاری را از خود نشان دادند که تایید موج صعودی بازار بوده است و نمی‌توان برای بازار شکست روند صعودی یا حتی پولبک را محتمل شد. چراکه در بازار دیروز شاهد رشد عرضه‌ها نبودیم.

از طرف دیگر برای بازار امروز می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر سهامداران در ابتدای بازار یعنی پیش گشایش تن به هیجان ندهند می‌توان چهارشنبه معاملاتی را بازاری متعادل خواند. زیرا اگر ثبت عرضه‌ها فراتر از تقاضا برود آن گاه است که می‌گوییم شکست کندل صعودی بازار رقم خورده است، اما اگر ثبت تقاضا با افزایش چندانی مواجه نباشد می‌توان شاخص‌های بازدهی را به شکست روند صعودی متهم نکرد و آن را پولبکی در سطح مقاومت شاخص‌ها خواند.

البته نقطه بسته شدن کندل دیروز نسبت به روز گذشته بالاتر بود بنابراین می‌توان گفت که اگر بازار را به سوی عرضه‌ها سوق ندهند شاخص‌ها می‌توانند رشد دیگری را طی معاملات امروز بازار سرمایه هدایت کنند.

در روز گذشته نیز شاهد ورود ۳۳۰ صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در کدال بودیم که همین موضوع حاکی از آن است که دولت می‌خواهد از این پس با شفافیت بیشتری در بازار‌های سرمایه‌ای مالی و حتی بودجه‌ای گام بردارد. چراکه حجم انبوه زیان انباشته این شرکت‌ها خواه ناخواه دولت را مجبور به آن خواهد کرد که باید فکری برای این حجم از زیان انباشته داشته باشد. چرا که این حجم از زیان مانند سیل ویرانگر اقتصاد کشور را طی دهه آینده به کل نابود خواهد ساخت.

در پایان نیز می‌توان به جلسه امروز رئیس جمهور اشاره داشت که موضوع فولاد نیز می‌تواند یکی ازنکات مورد اشاره در این جلسه باشد؛ و احتمال حذف آن بخشنامه عجیب که شرکت‌های فولادی را کاملا متضرر خواهد کرد وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر