بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
فاز تدافعی و احتیاط بازار سرمایه
سهامداران عزیر باید توجه داشته باشید فاز تدافعی و احتیاط بازار سرمایه که طی معاملات دیروز و حتی نیمه نخست معاملات امروز که باید شاهد باشیم به خاطر آن بود که حتی حقوقی‌ها هم ترس از ریزش‌های سهم‌ها و قفل صف فروش دارند.
کد خبر : ۲۵۷۱۰۴

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه طی روز‌های گذشته حرکت‌هایی که از خود باقی گذاشته را همانند یک رقص کردی یعنی دو گام به جلو و یک گام رو به عقب ترسیم کرده است. چراکه بازار سرمایه پس از یک دوره افت طولانی مدت دیگر نمی‌خواهد که با ریزش‌های عجیبی همراه باشد؛ بنابراین با اصلاح‌های که مشاهد می‌کنید بازار در راستای کیفی سازی بیشتر نرخ سهم‌ها گام بر می‌دارد.

این موضوع را از این لحاظ مطرح می‌کنیم که اغلب شرکت‌های حاضر در بورس باید به استقبال فصل مجامع بروند بنابراین حقوقی‌های آن‌ها تمایلی ندارند که اصلاح قابل توجهی را در قیمت‌ها و شاخص‌های آن سهم شکل بگیرد، زیرا شرکت‌های دی پی اس محور با تفکر ویژه‌ای گام به فصل مجامع می‌گذارند.

سهامداران عزیر باید توجه داشته باشید فاز تدافعی و احتیاط بازار سرمایه که طی معاملات دیروز و حتی نیمه نخست معاملات امروز که باید شاهد باشیم به خاطر آن بود که حتی حقوقی‌ها هم ترس از ریزش‌های سهم‌ها و قفل صف فروش دارند؛ بنابراین با دور کردن هیجان، پرتفو‌های خود را نباید برای معاملات کوتاه مدت آماده کنند. بلکه باید یک مدت زمان را برای عملیات معاملاتی خود داشته باشید تا اصلاح یا ریزش‌هایی که دیروز مشاهده کردیم بر پرتفو‌های ما بی تاثیر باشد.

یک بخشنامه فولادی نیز دیروز بازار را کاملا از هم پاشید، اما سهامداران باید با اشراف به این موضوع که بازار ۳۳ هزار واحد منفی به منزله آن است که تمام این عوارض اگر از فولادسازان اخذ می‌شد نیز به حجم خروج نقدینگی دیروز نمی‌رسید؛ بنابراین نه تنها فولادسازان نباید در چنین حرکت‌هایی اسیر شوند بلکه دیگر سهامداران مانند گروه‌های خودرویی، قطعات و ... هم خود را نباید خود را وارد چنین بازی از سوی برخی حقوقی‌های خارج از بازار کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر