بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شفافیت در بازار سرمایه با نظارت مردمی

شفافیت در بازار سرمایه با نظارت مردمی
حمایت از سوت زنان و نظارت مردمی باعث شفافیت بازار سرمایه و جلوگیری از فساد، رانت و تخلف می شود.
کد خبر : ۲۵۸۸۰۵

شفافیت در بازار سرمایه با نظارت مردمی

به گزارش بورس نیوز، فساد و تقلب از اتفاقات اجتناب ناپذیر تمامی بازارهای مالی است. به منظور کاهش فساد و تقلب و سوءاستفاده در بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق علاوه بر راه اندازی واحد دیده بان سلامت بازار، از همه فعالان بازار سرمایه دعوت کرده تا ناهنجاری های عمده و موثق و قابل اثبات را گزارش کنند و بابت سوت زنی، جایزه بگیرند.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز، سوت زنی و گزارش تخلفات در بورس را یکی از راهکارهای ایجاد شفافیت دانست و بیان کرد: "شفافیت" جزیی از خصلت بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه است؛ باید کاری کنیم که این مهم تحقق یابد.

مرحبا اضافه کرد: نظارت مردم بر بازار سرمایه و احساس مسئولیت آنها در صورت مشاهده تخلف و یا انحراف و گزارش آن به مراجع ذی صلاح، فی نفسه بسیار خوب است اما باید مراقب بود با گزارش اطلاعات خلاف واقع با آبروی کسی بازی نشود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در بررسی گزارش تخلفات از سوی مردم باید کارشناسان مراجع این اطلاعات را با دقت پالایش کنند چرا که ممکن است این اطلاعات توسط افرار فاقد تخصص گزارش شده یا با منافع شخصی و گروهی و یا غرض ورزی توامان باشد، گفت: قوه قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر سازمان های مقصد این گزارشات، باید ساز و کار تحلیل و رسیدگی قوی داشته باشند تا اطلاعات به درستی پالایش شود.

وی در ادامه به حمایت از سوت زنان هم اشاره کرد و گفت: حمایت از سوت زنان و احساس مسئولیت مردم باعث می شود که افراد مقابل فساد، رانت و تخلف بایستند و همچنین متخلفان خود را در معرض نظارت تک تک افراد جامعه ببینند، از طرف دیگر نیز مراجع مقصد نیز با حمایت از نظارت مردمی باید گزارشات سوت زنی، این اطلاعات را بدور از هر گونه احساس فشار، لابی و ... بررسی و پالایش کرده و اطلاعات صحیح را مورد استناد قرار دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ضرورت حمایت از تولید خودروهای سنگین در کشور
یک نماینده مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ضرورت حمایت از تولید خودروهای سنگین در کشور

رانت و فساد، ثمره اجرای طرح قیر تهاتری
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رانت و فساد، ثمره اجرای طرح قیر تهاتری

قیمت خودرو، واقعی تر می شود
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

قیمت خودرو، واقعی تر می شود

وعده ای برای‌ کنترل قیمت ها در بازار خودرو
یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد

وعده ای برای‌ کنترل قیمت ها در بازار خودرو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
سلام مجلس باید ثابت کند بورس اوراق بهادار خصوصی هست وهیج ربطی به دولت نداردوگرنه این بازار بازار وحشت هست ونا امنی وفساد وازهمه مهمتر اجرای عدالت اداری درکلیه مجموعهای بورس از راس تا ذیل بورساینها بنیادهای اعتماد هست تا هرکس از هرجای بورس شکایت داشته باشد به داند کجا احقاق حق کند وامیدوار باشد به حقوق اش احترا کذاشته میشود فعلا بورس بازار فرار هست تا این موارد شفاف محکم ودرست وحسابی معلوم شود ودولت اشیخ حسن وکابینهاشرا دادگاه محاکمه کند وازهمه مهتر جرا سازمان بورس که ادعای پوج خصوصی بودن دارد ازدولت وکابینه قبل شکایت نکردهاست به دلیل تخلفات همه اینها نشان از بازار وحشت وفرار دارد وباید اصلاح واقعی شود
فعال اقصادی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
متاسفانه فهم مدیران ومسولین اقتصادی هم در حد همون 25 (عختساد خان ) هست که مکتوب عامل تورم را بورس معرفی کردن و اینها هم دستور سقوط بورس را صادر کردند.و این دوسال سقوط بورس و تورم چند صددرصدی کالاها ثابت کرد که انها دنبال پر کردن جیباشهاون از بازارهای دیگربودند و مقصر جلوه دادن بورس راه را برای جنایت اقتصادی و نابودی تولید و اشتغال کشور برایشان باز کرد.مسلما مردمی که در بورس سرمایه اشان را از دست دادند دیگر به این بازار وارد نخواهند شد مگر اینکه مدیرانی باسواد و درستکار پبدا شوند وبا کارهایی عقلانی اعتماد از دست رفته را برگردانند. برای اینکار الان که فصل مجامع هست بنظر میاید با تقسیم سود حداکثری بین سهامداران کمی میتوان امید به بازار داد و همزمان باید دست حقوقیای بیکفایت و خرابکار دولتی را از بازارکوتاه کرد تا از عرضه های ابشاری و درست کردن صف فروش جلوگیری شود برای مدیران دولتی که اموال دولت و بیت المال را مدیریت میکنند و در هر حال حقوق وپاداش خود را میگیرند از بین بردن دارایی شرکت های تحت مدیرتشان امری عادی شده در صورتیکه در جاهای دیگر دنیا ضرر زدن به شرکت توسط مدیر عواقب بسیار جدی دارد که کمترین ان برکناری و معرفی شدن به دادگاه است. مورد بعد اجازه دادن به بازار برای رشد است وقتی قیمت کالاها و خدمات گاهی چند صد درصد رشد کرده چرا باید قیمت سهام شرکت همان کالاها یک پنجم تا یک دهم قیمت سهام در دو سال قبل باشد؟ چنین امری غیر طبیعی است تا وقتی بازار بورس درست نشود هیچ جای اقتصاد درست نخواهد شد و سرمایه های مردمی هم به بازارهای سیاه هدایت خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
سلام
در مجمع 400/02/27 ,وبوعلی پیشنهاد 200 درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات شد که عملی نشد !!!!!!!!
در مجمع 401/03/17 وبوعلی پیشنهاد 100 درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته شد .
اکنون سود انباشته وبوعلی از دو برابر سرمایه او بیشتر است چرا 200 درصد افزایش سرمایه نمی دهد؟؟؟؟ !!!!!!!