بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
آمار ماهانه تولید و فروش "سدشت" زیر ذره بین بورس نیوز:

کاهش فروش ماهانه سیمان دشتستان

کاهش فروش ماهانه سیمان دشتستان
مجموع درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی طی ۸ ماه گذشته از سال مالی برابر با ۳۶۵ میلیارد تومان شناسایی شد.
کد خبر : ۲۵۹۲۹۴

چتر شدن روند نوسانی در بازار

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت صنایع سیمان دشتستان در گزارش فعالیت اردیبهشت ماه درآمد ماهانه‌ای که از فروش محصولات اعلام کرد، در حدود ۳۵ میلیارد تومان بود. همچنین مجموع درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی طی ۸ ماه گذشته از سال مالی برابر با ۳۶۲ میلیارد تومان شناسایی شد.

چتر شدن روند نوسانی در بازار

درآمدی که صنایع سیمان دشتستان طی دوره منتهی به اردیبهشت ماه از فروش محصولات ارائه کرد، مربوط به بازار‌های داخلی و صادراتی بود که بیشترین درآمد به بازار صادراتی با ۱۹ میلیارد تومان تعلق گرفت.


بیشتر بخوانید: کاهش ۴۷ درصدی در فروش کیسه‌های "سدشت"


درآمد‌های عملیاتی صنایع سیمان دشتستان

بر اساس این گزارش، درآمدی که "سدشت" از فروش محصولات به ثبت رسانده نسبت به فروردین ماه ۳۹ درصد کاهش را به همراه داشت. همچنین درآمد‌های این شرکت در مقایسه با سال گذشته در یک‌روند نزولی ۱۰ درصدی قرار گرفت. با توجه به نمودار زیر که میزان درآمد شرکت را در ۲ سال اخیر نشان می‌دهد، می‌توان دریافت "سدشت" در این بازه زمانی نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته و این روند همچنان ادامه دارد.

چتر شدن روند نوسانی در بازار

طبق گزارش منتشرشده در کدال، بیشترین درآمد ماهانه شرکت به فروش محصول «سیمان فله» در بازار صادراتی با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان تعلق گرفت که نرخ فروش آن در ازای هر تن تقریبا ۷۰۵ میلیون تومان اعلام شد. البته این مقدار نرخ فروش نسبت به فروردین ماه ۸ درصد رشد را به همراه داشته است.

مقدار فروش محصولات "سدشت" در اردیبهشت سال ۱۴۰۱

بر پایه این گزارش، صنایع سیمان دشتستان ۵۷ هزار و ۹۰ تن از محصولات خود را به فروش رسانده که در واقع نسبت به ماه گذشته مجددا در روند نزولی ۳۸ درصدی قرار گرفت. دراین‌بین مجموع فروش تجمیعی این شرکت سیمانی برابر با ۶۴۴ هزارتن به ثبت رسید. این شرکت سیمانی در اردیبهشت ماه توانسته فقط از ۳ محصول «سیمان فله» و «سیمان پاکتی» در بازار داخلی و «سیمان فله¬» در بازار صادراتی درآمدزایی داشته باشد.

دراین‌بین عنوان پرفروش‌ترین محصول نیز در اختیار «سیمان فله_صادراتی» با ۲۷ هزار تن قرار گرفت که درواقع ۴۷ درصد از حجم فروش ماهانه را به خود اختصاص داد. البته لازم به ذکر بوده مقدار فروش این کالا در مقایسه با فروردین ماه ۵۸ درصد افت را تجربه کرده است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر