بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
وزیر نفت از بهره‌برداری روزانه ۶۷۰ میلیون فوت مکعب گاز با استفاده از توان شرکت‌های داخلی در فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی از مهرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۲۵۹۵۴۱

برداشت روزانه ۶۷۰ میلیون فوت مکعب گاز ازمیدان گازی پارس جنوبی

بورس نیوز، جواد اوجی، وزیر نفت درباره آخرین وضعیت فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، اظهار کرد: اگرچه آخرین و بلاتکلیف‌ترین فاز پارس جنوبی فاز ۱۱ بود و شرکت توتال فرانسه با وجود آنکه مطالعات آن را انجام داده بود، اما به دلیل تحریم‌ها از ادامه کار منصرف شد و پروژه را تحویل داد، اما در دولت مردمی و با آغاز کار وزارت نفت موضوع بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی فاز یازده را در اولویت کاری خود قرار دادیم و با تدابیر و ابتکاراتی که همکاران‌مان در وزارت نفت به خرج دادند به شما قول می‌دهم که در مهرماه سال جاری تولید فاز ۱۱ را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که روزانه ۶۷۰ میلیون فوت مکعب گاز از فاز یازده پارس جنوبی به بهره‌برداری برسد و در این مسیر از ظرفیت و توان شرکت‌های داخلی استفاده کرده‌ایم.

وزیر نفت درباره اینکه شرکت‌های داخلی توان لازم را به لحاظ فنی برای راه‌اندازی فاز ۱۱ دارند گفت: بیان دو موضوع بسیار مهم است. یکی آغاز بهره‌برداری از فاز ۱۱ که الحمدالله با ابتکار همکاران‌مان در شرکت ملی نفت و با جا به جایی سکوی فاز ۱۲C در فاز ۱۱ و حفاری چاه‌های جدید، (با توان داخلی) محقق شد، اما برای ایستگاه تقویت فشار که مربوط به تمامی فاز‌های پارس جنوبی است با همکاری مشاوران داخلی و خارجی در وقت خودش این موضوع را عملیاتی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر