بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
نخستین محموله صادراتی اوکراین به لبنان می‌رسد
نخستین محموله صادراتی اوکراین فردا در بنادر لبنان لنگر می اندازد قیمت جهانی را کاهش داد در حقیقت کشورها به صادرات از اوکراین مطمئن شدند.
کد خبر : ۲۶۱۰۷۶

کشتی صادراتی اوکراین فردا به لبنان می رسد+بورس نیوز

بورس نیوز:

این خبر که نخستین محموله صادراتی اوکراین روز شنبه به لبنان می‌رسید امیدواری کشور‌ها برای صادرات از این کشور را بیشتر کرده و توانسته تا حدودی قیمت غلات و گندم را در بازار‌های جهانی کاهش دهد.

پس از توافق روسیه و اوکراین برای صادرات نخستین محموله ذرت از اوکراین به مقصد لبنان حرکت کرده و کارشناسان پیش بینی کرده اند که پس از اینکه بازرسی‌ها در ترکیه به پایان رسید، روز شنبه در بنادر لبنان لنگر بیندازد.

هفته گذشته روسیه و اوکراین توافق کردند که محموله‌های کشاورزی از جمله گندم و غلات از بندر دریای سیاه به کشور‌های دیگر صادر شود، اما باید این محموله‌ها در ترکیه بازرسی شوند تا از نداشتن جنگ افزار و یا سایر موارد به غیر از محموله غذایی اطمینان حاصل شود.

بر اساس این گزارش این خبر مثبت توانسته قیمت کالا‌های اساسی از جمله گندم و خوراک دام را در بازار‌های جهانی کاهش دهد به طوری که امروز قیمت گندم ۵ دلار کاهش یافت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۷۷۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

قیمت ذرت هم که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود ۳.۲۵ دلار کاهش قیمت داشت و به قیمت ۶۰۳ دلار معامله شد.

قیمت دانه‌های روغنی هم امروز روند کاهشی داشت و قیمت سویا که بیشتر به عنوان استحصال روغن از آن استفاده می‌شود ۶.۲۵ دلار کاهش قیمت داشت. گیاه روغنی کانولا هم کاهش ۸.۵ دلاری را تجربه کرده است.

روسیه و لبنان که اکنون ۶ ماه است درگیر جنگ هستند  ۳۰ درصد غلات دنیا را تامین می‌کردند و عمده‌ترین صادر کنندگان دانه‌های روغنی در بازار‌های جهانی به حساب می‌آمدند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر