بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
روند نزولی مقدار فروش محصولات سیمان آبیک ادامه پیدا کرد

افت فروش "سابیک" در دومین ماه متوالی

افت فروش
این شرکت سیمانی پس از جابه‌جایی رکوردی که در ماه گذشته به همراه داشت در مردادماه با کاهش درآمد مواجه شد، همان‌طور که گفته شد این شرکت سیمانی طی دوره مشابه در سال مالی کذشته ۴۸ میلیارد تومان درآمدزایی داشت و این مبلغ از فروش سیمان و کلینکر به دست آمده بود.
کد خبر : ۲۶۱۷۸۱

بورس نیوز:

شرکت سیمان آبیک در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در مردادماه سال جاری شناسایی کرد، مجموع درآمد عملیاتی خود را از فروش محصولات «سیمان فله تیپ ۲ و سیمان پاکت تیپ ۲» به دست آورد، حاصل درآمد این فروش ماهانه را مبلغی بالغ‌بر ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و همچنین این شرکت سیمانی طی ۵ ماه ابتدایی سال جاری توانست به درآمد تجمیعی ۷۲۵ میلیارد تومان برسد.

نفس سابیک پس از توج گیری درآمدها گرفت+بورس نیوز

سیمان آبیک میزان درآمد ماهانه‌ای که در پنجمین ماه از سال جاری به دست آورد مربوط به فروش محصول در بازار داخلی بود، این شرکت تاکنون از فروش محصولات در بازار صادراتی کسب درآمد نکرده است اما؛ در سال مالی گذشته ۴۸ میلیارد تومان از فروش محصولات دراین بازار درآمدزایی کرده بود.

"سابیک" میزان سرمایه ثبت‌شده طی این دوره را ۲۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و همچنین گفتنی است که سیمان آبیک میزان درآمدی که در مردادماه به دست آورد ۱۳ درصد بالاتر از میانگین ماهانه طی ۴ ماه گذشته بود.

درآمد‌های عملیاتی سیمان آبیک در مردادماه

شرکت سیمان آبیک در پنجمین ماه از سال ۱۴۰۱ با کاهش درآمد ۱۳ درصدی نسبت به تیرماه روبه‌رو بود این کاهش برابر با مبلغ ۲۴ میلیارد تومان بود، این شرکت سیمانی پس از جابه‌جایی رکوردی که در ماه گذشته به همراه داشت در مردادماه با کاهش درآمد مواجه شد، همان‌طور که گفته شد این شرکت سیمانی طی دوره مشابه در سال مالی کذشته ۴۸ میلیارد تومان درآمدزایی داشت و این مبلغ از فروش سیمان و کلینکر به دست آمده بود.

نفس سابیک پس از توج گیری درآمدها گرفت+بورس نیوز

پرفروش‌ترین محصولی که "سابیک" در مردادماه به فروش رساند متعلق به «سیمان پاکتی تیپ ۲» در بازار داخلی بود که از فروش آن ۸۲ میلیارد تومان درآمدزایی صورت گرفت، نرخ فروش این محصول ۷۹۲ هزارتومان در ازای هر تن بود که نسبت به ماه گذشته ۸ درصد کاهش نرخ را شاهد بود.

فروش محصولات "سابیک" در مردادماه سال جاری

سیمان آبیک مقدار فروش محصولات در مردادماه سال جاری را ۲۰۳ هزار و ۴۷۸ تن اعلام کرد، طی ۵ ماه گذشته از ابتدای سال مالی این شرکت سیمانی به مقدار فروش ۱ میلیون و ۱۰۳ هزار تن رسید، مقدار فروش ماهانه سیمان آبیک کاهش ۶ درصدی را نسبت به فروش ماه گذشته تجربه کرد و نسبت به سال مالی گذشته نیز ۱۵۹۸ درصد رشد را به دنبال داشت.

«سیمان پاکتی تیپ ۲» در بازار داخل کشور عنوان بیشترین مقدار فروش را با عددی نزدیک به ۱۰۴ هزارتن به خود اختصاص داد، محصول دیگری که توسط این شرکت سیمانی به فروش رسید مربوط به سیمان فله تیپ ۲ با ۹۹ هزار تن بود که از فروش این محصول ۷۷ میلیارد تومان درآمد به دست آمد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر