بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه متالورژی اصفهان صورت گرفت؛

تاکید بر استفاده از محصولات ذوب‌آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن

تاکید بر استفاده از محصولات ذوب‌آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن
عضو شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در حاشیه آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه متالورژی اصفهان گفت : کشور ایران ظرفیت های معدنی بسیاری دارد که اگر به صورت کامل در خدمت تولید قرار گیرند، می توانند توسعه را در بخش های مختلف محقق کنند.
کد خبر : ۲۶۱۹۷۵

تاکید بر استفاده از محصولات ذوب‌آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن

بورس نیوز: حمیدرضا فولادگر عضو خبره شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در حاشیه آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه متالورژی اصفهان به خبرنگار ما گفت: کشور ایران ظرفیت‌های معدنی بسیاری دارد که اگر به صورت کامل در خدمت تولید قرار گیرند، می‌توانند توسعه را در بخش‌های مختلف محقق نمایند.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید محصولات استراتژیک مانند ریل و تیرآهن بال پهن و ... دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است که عمران و آبادانی را در طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون کشور رقم زده است.

فولادگر اضافه کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای به مبحث تامین مسکن برای هموطنان مان دارند سبد محصولات ذوب آهن اصفهان می‌تواند در این زمینه تحولات بزرگی را رقم بزند.

بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نیز اظهار داشت: در فولاد حدود ۴۰ میلیون تن ظرفیت نصب شده وجود دارد، اما با ۷۵ درصد ظرفیت، تولید انجام می‌گیرد یعنی حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت فاقد استفاده وجود دارد که کمبود برق، گاز و مواد اولیه از جمله عوامل اصلی تاثیرگذار در این زمینه به شمار می‌روند تا همه ظرفیت نصب شده در خدمت تولید قرار نگیرد و نکته دیگر اینکه حتی اگر این ظرفیت هم ایجاد شود، بهره برداری از آن تقریبا غیر ممکن است.

وی افزود: صنعت فولاد در حدود هشت سال گذشته جهش خوبی داشته است و رتبه دهم را در بین تولید کنندگان فولاد جهان داریم، انشاا... اگر تولید فولاد ایران به ۴۰ میلیون تن برسد جایگاه هفتم را می‌توانیم در تولید فولاد کسب نماییم. به همراه این توسعه فولاد، رونق از معدن تا محصول نهایی نیز فعال می‌شود که یک نمونه آن جا به جایی و حمل مواد بالای ۱۰۰ میلیون تن است که جدای از حمل و نقل‌های داخل کارخانه محسوب می‌شود.

این صاحب نظر صنعت فولاد کشور در ادامه به نقش ذوب آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: بعضا تیرآهن‌های معمولی را برش می‌دهند و جوشکاری می‌کنند که هزینه بالا، کاهش ایمنی، سنگین شدن وزن ساختمان و ... را در پی دارد در صورتی که تیرآهن بال پهن تولیدی ذوب آهن استاندارد‌های لازم را برای استفاده در ساختمان دارا است و لذا نظام مهندسی باید سازه‌ها را بر همین اساس طراحی کند.

عباس حاج رسولی‌ها رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: مدتی را در ذوب آهن اصفهان فعالیت داشتم و خاطرات بسیار خوبی از آن دوران به یاد دارم. این کارخانه عظیم نقش بزرگی در صنعتی کردن کشور و تربیت نیروی انسانی ماهر داشته است که همگان به این مقوله مهم واقف هستند. در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز در مقوله بازسازی از محصولات این شرکت مادر صنعتی بسیار بهره گرفته شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری به مقوله مسکن تاکید بسیار ویژه‌ای دارند و محصولات استاندارد ذوب آهن اصفهان در این زمینه می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد تا هموطنان مان بتوانند در محیطی ایمن زندگی کنند.

شایان ذکر است چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، دهم شهریورماه با حضور دکتر حمیدرضا فولادگر عضو خبره شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دکتر بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، عباس حاج رسولی‌ها رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان و جمعی دیگر از مسئولین استان و خانواده بزرگ زنجیره تولید فولاد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان افتتاح شد.

ذوب آهن اصفهان نیز با حضور شرکت‌های تابعه خود و ارائه دستاورد‌ها در بخش‌های گوناگون حضوری فعال در این نمایشگاه دارد.

گفتنی است این نمایشگاه با حضور ۱۵۰ شرکت از هشت استان کشور تا سیزدهم شهریورماه دایر است و شرایطی فراهم می‌آورد تا شرکت‌های فعال در زنجیره تأمین فولاد، به ارائه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، محصولات و خدمات خود بپردازند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر