بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
وزیر نیرو گفت: بر اساس قولی که به مردم داده شده، قرار شد در کنار این طرح برای مشترکان کم‌مصرف پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شود که از این بابت نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان صنعت برق داده شد.
کد خبر : ۲۶۲۲۵۲

۸۵۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان برق

بورس نیوز: علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از پایه‌های مدیریت مصرف امسال، مشارکت مردم است که برای مشارکت آنان لازم بود با موارد مدیریت مصرف آشنا کرده و اقشار جامعه را به مشارکت در این باره دعوت کنیم.

وی ادامه‌داد: واسطه اصلی فرهنگ‌سازی و رساندن پیام به مخاطب، رسانه‌ها بودند که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رکن مجموعه مدیریت مصرف، نقش خود را به نحو احسن اجرا کردند.

وزیر نیرو درباره نتیجه اجرای طرح مدیریت مصرف، گفت: از ابتدای فصل گرم نزدیک به ۴۰ میلیون قبض صادر شده که ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک (بیش از ۴۰ درصد مشترکان) مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند.

وی اضافه‌کرد: این موضوع نشان‌دهنده مشارکت عمومی مردم و موفقیت‌آمیز بودن طرح‌های مدیریت مصرف است.

محرابیان خاطرنشان‌کرد: بر اساس قولی که به مردم داده شده، قرار شد در کنار این طرح برای مشترکان کم‌مصرف پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شود که از این بابت نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان صنعت برق داده شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا آخر فصل تابستان از یک‌هزار میلیارد هم عبور کند.

وزیر نیرو بیان‌داشت: از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبضی که شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند، نزدیک به پنج میلیون قبض رایگان یا بستانکار شد که نشان می‌دهد پاداش صرفه‌جویی این مشترکان بیش از هزینه قبض آن‌ها بوده است.

وی درباره برنامه مدیریت مصرف در بخش اداری، گفت: در بخش اداری مصوبه هیات دولت مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته را داشتیم که با همکاری همه دستگاه‌های دولتی توانستیم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه‌داد: براین اساس مقرر شد ساعت اداری یک ساعت زودتر شروع شود تا در ساعت‌های گرم روز اداره‌های دولتی تعطیل شوند، کاهش دمای حرارت دستگاه‌های سرمایشی و استفاده از مولد‌های خودگردان از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف ادارات در طرح مدیریت مصرف بود.

محرابیان با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز برنامه‌های مجزایی در پیش گرفته شد، گفت: به‌طور مثال در بخش کشاورزی قرار شد چاه‌های کشاورزی از بازه زمانی ساعت ۱۱ تا ۱۸، به مدت پنج ساعت خاموش شوند و در ازای این تعامل، قبض برق چاه‌های کشاورزی رایگان شود.

وی، برنامه مدیریت بار مصرف صنایع را برنامه‌ای منعطف و متنوع دانست و خاطرنشان‌کرد: برای ۶۳۰ هزار صنعت فعال در کشور متعهد شدیم که برق ۵۸۰ هزار صنعت را که به‌طور عمده صنایع خرد یا حیاتی مثل داروسازی بودند، بدون محدودیت تأمین کنیم. همچنین برق ۴۹ هزار و ۵۵۸ مشترک صنعتی دیگر نیز که در سال گذشته به‌صورت روزانه و از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ قطع می‌شد، امسال فقط به مدت ۱۲ ساعت در هفته طی یک روز، آن هم تنها از ساعت ۱۱ تا ۲۳ به‌صورت گردشی محدود می‌شد.

وزیر نیرو گفت: همچنین با ۴۴۲ صنعت بزرگ که مشمول طرح محدودیت شدند، این‌گونه به تفاهم رسیدیم که در وهله نخست در طول سال میزان برق مورد نیازشان را برای تولید استاندارد تأمین کنیمو در گام دوم، ایامی را که مشمول محدودیت مصرف می‌شوند به دوران تعمیر و نوسازی و تعطیلات سالانه اختصاص دهند و سوم، تا آنجا که برایشان مقدور است کسری برق روزانه را در ایام محدودیت با برق نامحدود شبانه جبران کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر