بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر : ۲۶۳۳۸۱

بورس نیوز:

رای قطعی دیوان عدالت اداری، آرامش لازم برای تحولات بانک آینده را فراهم کرد

سرپرست بانک آینده گفت: خوشبختانه رسیدگی منطبق با موازین قانونی دیوان عدالت اداری در ۱۴۰۱/۶/۱۶ باعث تعیین تکلیف شد.
شعبان مرادی افزود: نگرانی هایی که می‌توانست باعث اختلال و سردرگمی سهامدار و بیش از هفت میلیون سپرده‌گذار شود، با تدبیر و دوراندیشی از بین رفت . با توجه به رویکرد اخیر مقامات ناظر و رای قطعی دیوان محترم عدالت اداری، اکنون وضعیت سهامداری مشخص است و این موضوع مورد استقبال بازار و به ویژه سهامداران بانک قرار گرفته است. به علاوه آرامش بیشتری نیز برای پیگیری و تحقق برنامه‌های تحولی بانک به وجود آمده و امید است در این فضای سازنده و تعاملی میان ذینفعان بانک، اعم از سهامداران، سپرده گذاران و کارکنان، نتایج موثرتر و سریع‌تری حاصل گردد.
وی در مورد برنامه و اولویت بعدی هیئت مدیره بانک بعد از ابلاغ رای عنوان کرد: اولین اولویت، برگزاری مجمع عمومی بانک در آبان‌ماه آتی خواهد بود که طی سه سال گذشته، برگزار نشده‌ است.
تمامی سهامداران بانک، منتظر و البته محق هستند که به استناد قانون تجارت و اساسنامه بانک به طور مستمر در جریان تحولات بانک، به‌عنوان یک شرکت سهامی عام، قرار گرفته و برای اداره هرچه بهتر دارائی مالی خود در زمان های مقرر تصمیم گیری نمایند.
خوشبختانه در این مدت، سهامداران خرد با صبر و پیگیری نشان دادند شایسته روزهای بهتری هستند. همچنین در این مسیر، همکاری و تلاش مسئولان و کارشناسان سازمان بورس تاکنون قابل تقدیر بوده است و انشاءالله از این پس نیز شاهد حمایت جدی تر آن ها از منافع سهامداران بانک در مسیر بازگشایی نماد و برگزاری مجامع خواهیم بود. بالاخص اینکه نباید از یاد برد که بانک آینده، بیش از ۷۵ هزار نفر سهامدار خرد دارد که حق طبیعی آنان است که نسبت به وضعیت سهامداری خود اطمینان خاطر داشته باشند.
سرپرست بانک آینده در مورد دستور کار مجمع اظهار داشت: با توجه به قطعیت رای دیوان، گره از فعالیت حدود یکصد هزار سهامدار منتظر جهت بهره مندی از این سهم با ارزش پس از هماهنگی با بانک مرکزی برداشته شده و صورت های مالی اخیر بانک با اصلاحات لازم، در این جلسه مطرح و درمورد آن ها نیز اعمال رای خواهد شد.
همچنین مقوله مهم تجدید ارزیابی دارائی‌های بانک که از ارزش بالائی برخوردار هستند، مطرح و هماهنگی لازم در مورد نحوه احتساب ارزش روز آن ها در حسابهای بانک، انجام خواهد شد.
در نتیجه‌ی این ارزیابی‌ها، بدون تردید بانک آینده از وضعیتی که در حال حاضر به دلیل حدود سه سال قفلی در سهم، در آن قرار گرفته است، به گونه ای بسیار متفاوت و موفق خارج گردیده و صورت‌های مالی آن به نحوی شفاف‌تر نمایانگر وضعیت واقعی بانک و نتیجه اقدامات کارکنان و مدیران آن در راستای تامین سودآوری برای عموم سهامداران و ارزش‌آفرینی برای مشتریان خواهد بود.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر