بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
وزیر کار گفت: به دنبال طراحی سامانه ثبت بیکاران در کشور هستیم تا با اطلاعات و آمار دقیق‌تر بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع معضل بیکاری انجام دهیم.
کد خبر : ۲۶۴۶۶۰

طراحی سامانه ثبت بیکاران در دستور کار داریم

بورس نیوز: برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید معمولاً در تمام دولت‌ها یکی از اولویت‌های اصلی است. در دولت سیزدهم نیز این مسئله با اهتمام بیشتری دنبال می‌شود. طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان ۱۴۰۱، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ ساله و بیشتر به ۸.۹ درصد رسیده است که طبق بررسی ها، این نرخ طی ۱۸ سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با مخبر، معاون اول رئیس جمهور گزارشی از سامانه رصد ملی اشتغال ارائه کرد و گفت: تا پایان آبان‌ماه، ۶۶ درصد از تعهد اشتغال دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد ملی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است که این میزان مطابق زمان‌بندی پیش‌بینی شده تا پایان سال بوده و همه موارد در سه مرحله پیامکی، تماس و به صورت حضوری تا پایان سال نظارت خواهند شد.

مرتضوی با تأکید بر افزایش آمار بیمه‌شدگان در دولت سیزدهم، گفت: به دنبال طراحی سامانه ثبت بیکاران در کشور هستیم تا با اطلاعات و آمار دقیق‌تر بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع معضل بیکاری انجام دهیم.

وزیرکار با اشاره به آخرین آمار ایجاد اشتغال در هفت ماه سال جاری گفت: منابع برداشتی از صندوق توسعه ملی صرف طرح‌های عمرانی و اشتغال می‌شود. بر اساس آخرین آمار در هفت ماه نخست امسال ۶۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
انتصاب سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری
با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت؛

انتصاب سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری

صدور ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی
در دولت سیزدهم رخ داد؛

صدور ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمدیان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
بسمه تعالی
باسلام
یکی ازبهترین کارهایی است که باعث امیددرجوانان وافرادبیکارجامعه می گردد. ودرکنارثبت سامانه افرادبیکارترتیبی داده شودتازمان دعوت بکارآنهاحداقل مقرری ماهیانه برای کسانی که براساس تحصیلات وتخصص های مربوطه ثبت نام نموده انددرنظرگرفته شودضمن ایجادامیدجرقه فعالیت های جدیدی رادرآنان ایجادمی کنیدکه دیگر احساس سردرگمی نداشته وتبدیل به عناصری کارادرجامعه می گردند.
باتشکر