{mosimage}طی هفته آینده بلوک 20 در صدی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در حالی به بازار عرضه خواهد شد که با توجه شرایط بازار سرمایه به نظر می رسد شرایط لازم برای عرضه این سهام به بازار فراهم نیست ولی به هر حال عرضه انجام خواهد شد و قطعاً این امر تبعاتی برای بازار بورس به دنبال خواهد داشت.

"> موانع، برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار چیست؟

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۱

{mosimage}طی هفته آینده بلوک 20 در صدی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در حالی به بازار عرضه خواهد شد که با توجه شرایط بازار سرمایه به نظر می رسد شرایط لازم برای عرضه این سهام به بازار فراهم نیست ولی به هر حال عرضه انجام خواهد شد و قطعاً این امر تبعاتی برای بازار بورس به دنبال خواهد داشت.

کد خبر : ۱۰۸۱۸

موانع، برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار چیست؟

طی هفته آینده بلوک 20 در صدی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در حالی به بازار عرضه خواهد شد که با توجه شرایط بازار سرمایه به نظر می رسد شرایط لازم برای عرضه این سهام به بازار فراهم نیست ولی به هر حال عرضه انجام خواهد شد و قطعاً این امر تبعاتی برای بازار بورس به دنبال خواهد داشت. در همین مورد خبرنگار بورس نیوز نظر دو تن از کارشناسان بازار سرمایه را جویا شده که شرح کامل آن در زیر آمده است.

اقای حمید اعرابی کارشناس شرکت سرمایه گذاری کیمیا سهم در این مورد اظهار داشت: به طور کلی متأسفانه یک سری گروه ها ( اعم از سیاسی و غیر سیاسی) به بازار بورس ما حاکم هستند که شرایط بازار را تعیین می کنند و واضح است که این گروه ها اهمیت زیادی برای اهداف بزرگ و بلند مدت خود قائل هستند و به هر نحوی شرایط لازم برای رسیدن به این اهداف را فراهم می کنند، به طور مثال سهام صنایع مس که در روزهای اخیر مورد معامله قرار گرفت یا همین جو بدی که از سوی گروه مذکور ایجاد شد تا ایشان موفق به خرید سهام ارزنده شرکت فولاد مبارکه د رپایین ترین قیمت ممکن شوند از این دست مثالها است.

کارشناس شرکت سرمایه گذاری کیمیا سهم همچنین افزود: فکر نمی کنم سهام شرکت فولاد مبارکه در روز 4 آذر ماه و به صورت نقد مورد معامله قرار گیرد و معتقدم که این سهم درتاریخ 6 آذر ماه به صورت اقساطی معامله قرار خواهد گرفت،به صورتی که 20 در صد از کل ارزش سهام این شرکت به صورت نقدی و مابقی به طور اقساط طی 5 قسط پرداخت خواهد شد.

آقای اعرابی خاطر نشان کرد: اگر این سهم به صورت نقدی مورد معامله قرار بگیرد، بازار پتانسیل برگشت بیشتری خواهد داشت در این مورد نیز اخبار حاکی از حضور یک سرمایه گذار هندی در بین مشتریان این سهام ارزنده است که با توجه به مطالبی که در ابتدای صحبت عرض کردم فکر نمی کنم گروه جریانات حاکم بر بازار سرمایه اجازه خرید نقدی این سهام از سوی این سرمایه گذار هندی را بدهند. ولی اگر این معامله به صورت اقساط انجام شود، با توجه به این که به نظر به من احتمال خیلی زیاد با تحریم روبرو خواهیم بود. این موضوع باعث منفی شدن روند بازار بورس می شود .

همچنین اقای علی رضوی ، کارشناس کارگزاری سهم آشنا در تأیید مطالب فوق اظهار داشت: در کشور ما و کلاً در کشورهایی که دولت بر اقتصاد حاکم است و به اصطلاح از اقتصاد دولتی برخوردار می باشند، ورود به بخش خصوصی کار آسانی نیست و سرمایه گذاران عمده و به خصوص بخش های کوچکتر در این خصوص با مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

همچنین ایشان ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران را امری مبارک دانسته و افزودند: اگر نگاهی کلی به بازار بورس در کشورهای همسایه داشته باشیم، خواهیم دید که سرمایه گذاری های خارجی تأثیر بسزایی در پیشرفت این بازارها داشته اند. ولی متأسفانه در کشور ما دولت تقریباً در تمام بخش های اقتصاد دست دارد و این امر با اصول اقتصاد آزاد و دموکراسی مغایرت دارد.

در پایان ایشان با توجه به جریانات موجود و شرایط حاکم بر بازار خاطرنشان کرد: بازار سرمایه را از تحلیل خاص خودش برخوردار است و تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال در این مورد هیچ وقت نتیجه درستی به دست نمی دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر