بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
در گفتگو با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند عنوان شد:

آخرین تصمیم برای واگذاری "شیران"/افزایش 200 درصدی سرمایه

برنامه فروش شرکت ریسندگی خاور و شرکت فرش غرب در زمره مواردی است که طی روزهای اخیر طرح آن در دست اجرا قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز به تحقق بپیوندد.
کد خبر : ۱۰۹۹۳۰
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در حالی چندی پیش دو مجموعه زیان ده غیر بورسی خود یعنی کاغذ پارس و کاغذ کارون را واگذار کرد، که به نظر می رسد باز هم باید چشم انتظار واگذاری های بعدی از سوی این شرکت بورسی بود.

براساس گزارش بورس نیوز، وجود هر یک از شرکت های زیان ده مذکور که امثال آن در پرتفوی غیر بورسی "واتی" کم نیستند می تواند به عنوان برداشته شدن هزینه های قابل توجهی از دوش این شرکت بورسی باشد. حال آنکه باید دید آیا برنامه جدیدی جهت واگذاری های بعدی در این شرکت وجود دارد؟

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: خوشبختانه طی هفته جاری و همچنین در هفته گذشته دو شرکت کاغذ پارس و کاغذ کارون به طور کامل تحویل خریداران آن شد.

با خروج این دو مجموعه از پرتفوی غیر بورسی شرکت ماهانه مبلغی معادل 1.5 میلیارد تومان در هزینه های "واتی" صرفه جویی خواهد شد.

بهمنش پیرامون اصلی ترین سهم پرتفوی بورسی خود نیز اذعان داشت: "شیران" به عنوان اصلی ترین سهم پرتفوی بورسی "واتی" است که براساس قوانین و مقررات تأکیدات خاصی جهت فروش آن وجود داشت، اما خوشبختانه با توافقاتی که طی ماه های اخیر صورت گرفته، در حال حاضر تصمیمی برای فروش سهام "شیران" وجود ندارد و تا فراهم شدن شرایط مناسب، هیچ گونه اقدامی از بابت واگذاری آن انجام نخواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه های جدید واگذاری گفت: برنامه فروش شرکت ریسندگی خاور و شرکت فرش غرب در زمره مواردی است که طی روزهای اخیر طرح آن در دست اجرا قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز به تحقق بپیوندد.

در صورت خروج تدریجی از مجموعه های زیان ده غیر بورسی وضعیت نقدینگی شرکت و همچنین کاهش هزینه ها رو به بهبود می گذارد.

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون برنامه افزایش سرمایه "واتی" اظهار داشت: طرح افزایش سرمایه 200 درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران از دیگر طرح های جدید "واتی" است که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با سهامدار عمده شرکت به احتمال زیاد تا قبل از مجمع عمومی سالیانه سال جاری این شرکت اطلاع رسانی دقیق پیرامون آن صورت می پذیرد.

هدف از جذب سرمایه گذاری جدید در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند ایجاد فرصتی برای گسترش سرمایه گذاری این مجموعه بورسی بوده حال آنکه در حال حاضر در خصوص چگونگی این سرمایه گذاری ها تصمیم دقیقی اتخاذ نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر