بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
در این راستا همکاری با شرکای خارجی، افزایش کیفیت و بهره وری خودروهای ساخت داخل و حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های برتر از دیگر برنامه های آتی ایران خودرو است.
کد خبر : ۱۱۱۴۷۷
مدیر عامل شرکت ایران خودرو طی همایش روز جاری صنعت خودرو گفت: این مجموعه خودروساز با تولید سالانه 850 هزار دستگاه به اتفاق شرکت خودروسازی سایپا سهم عمده ای از بازار داخلی را در اختیار دارد به طوریکه 49 درصد تولید خودروی کشور طی سال اخیر توسط ایران خودرو صورت گرفته است.

براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، هاشم یکه زارع افزود: در این فضا مجموعه ایران خودرو با شرکای خارجی نیز همکاری های مطلوبی داشته و شرکت پژو یکی از شرکای خارجی "خودرو" بوده که طی چند سال اخیر چندان در بازار ایران فعال نبوده است. شرکت خودروسازی رنو و مرسدس بنز نیز از دیگر شرکای خارجی ایران خودرو محسوب می شوند و امید است با برقراری تعاملات بین المللی همکاری با این شرکا نیز از سرگرفته شود.

وی یادآور شد ماحصل همکاری 21 ساله خودرو با شرکت پژو این بوده که 47 درصد از تولیدات این شریک خارجی وارد بازار ایران می شده اما طی دو سال اخیر تحت تأثیر فشار ناشی از تحریم ها شرکت پژو از بازار ایران محروم بوده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: امیدوارم با توافقاتی که می تواند به زودی حاصل شود همکاری ها با شرکت های خودروساز خارجی افزایش یافته و سهم ایران خودرو از بازار داخلی و خارجی افرون شود.

وی پیرامون صادرات محصولات این مجموعه با اشاره به سخنان وزیر صنعت اظهار داشت: در راستای رسیدن به صادرات 30 درصدی خودروهای ساخته شده توسط ایران خودرو، تلاش خواهیم کرد.

وی از معرفی سالانه یک محصول جدید در این مجموعه بزرگ خودروساز خبر داد و گفت: در این راستا همکاری با شرکای خارجی، افزایش کیفیت و بهره وری خودروهای ساخت داخل و حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های برتر از دیگر برنامه های آتی ایران خودرو است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 141 نمایندگی فروش محصولات ایران خودرو در کشورهای خارجی فعالیت بازاریابی و فروش را برعهده دارند که این فعالیت می تواند از این پس افزایش یابد.

افزایش 75 درصدی تولیدات ایران خودرو 

یکه زارع از معرفی و تولید خودروی دنا طی سال 2014 میلادی خبر داد و افزود: طی سال 2015 میلادی نیز اولین موتور دیزلی در این مجموعه به بازار عرضه خواهد شد.  البته با همکاری بخش‌های مختلف قول می‌دهم در 6 ماه بعدی 75 درصد افزایش تولیدات خود  داشته باشیم .

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به برقراری آرامش سیاسی در کشور گفت: این فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان این صنعت با حضور بیشتر و توجه به تغییر فضای قبلی حاکم بر این صنعت رویکری جدید را نسبت به گذشته در پیش گیرند.

وی در ادامه اهداف کلی ایران خودرو را این گونه برشمرد: طراحی و معرفی دو پلت فرم جدید برای 10 محصول، توسعه خودروهای هیبریدی، همکاری و مشارکت با خودرسازان خارجی و نیز فراهم آوردن زمینه های لازم برای توسعه صادرات از برنامه های آتی شرکت ایران خودرو است.

وی ضمن دعوت از مدیران خودروسازان خارجی حاضر در همایش برای بازدید از توانمندی های ایران خودرو افزود: تلاش ها بر این است که با افزایش تیراژ تولید محصولات طی شش ماهه دوم امسال ایران خودرو از زیان دهی خارج شود.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو مهمترین مسئله صنعت را تعریف یک استراتژی مدون عنوان کرد و در خاتمه سخنان خود گفت: ایران خودرو با کمک سایر شرکت ها تلاش دارد صنعت قطعه سازی را برای رسیدن به جایگاه واقعی و ارتقاء کلی صنعت خودرو حمایت کند تا از این پس فرایند تأمین قطعات مصرفی این صنعت صد در صد به صورت داخلی تأمین شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر