بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
در پی انتشار خبری در تاریخ 27 فروردین ماه جاری با عنوان "راهکار و پیشنهاد شما چیست؟" از فعالان بازار سرمایه و سهامداران درخواست شد تا راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص خروج از رکود حاکم بر بازار سهام در ذیل خبر مذکور به صورت کامنت ارایه کنند تا این پایگاه خبری راهکارهای پیشنهادی را به دست مسئولان ذیربط برساند.
کد خبر : ۱۲۱۹۳۲
در پی انتشار خبری در تاریخ 27 فروردین ماه جاری با عنوان "راهکار و پیشنهاد شما چیست؟" از فعالان بازار سرمایه و سهامداران درخواست شد تا راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص خروج از رکود حاکم بر بازار سهام در ذیل خبر مذکور به صورت کامنت ارایه کنند تا این پایگاه خبری راهکارهای پیشنهادی را به دست مسئولان ذیربط برساند.

چراکه شرایط کنونی بورس به گونه ای است که به نظر می رسد انتقاد از نحوه عملکرد متولیان بازار سرمایه و بیان دلایل روند نزولی طولانی مدت شاخص کل و ارزش سهام شرکت های بورسی از حوصله سهامداران متضرر خارج شده و می بایست چاره ای جهت جلوگیری از تداوم این روند طی ماه های آتی اندیشیده شود.

بنابر گزارش بورس نیوز، پس از بررسی و مطالعه نظرات ارایه شده توسط مخاطبان در این گزارش در نظر داریم به شرح خلاصه ای از موارد پیشنهادی بپردازیم.

البته در ابتدا توجه به این نکته حائز اهمیت است که بخش عمده ای از نظرات مربوط به بیان دلایل روند کاهشی بورس و نیز انتقاد از نحوه عملکرد مدیران ذیربط بوده است.

اما با بررسی تمامی نظرات پیشنهادی می توان گفت تعداد زیادی از افراد، برداشته شدن دامنه نوسان قیمتی روزانه سهام شرکت های بورسی را راهکاری مؤثر در راستای جلوگیری از تداوم روند نزولی بورس عنوان کردند، برخی دیگر نیز برطرف کردن ابهامات موجود در خصوص آثار ناشی از اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها بر وضعیت سودآوری شرکت های بورسی، میزان افزایش قیمت فروش محصولات آنها در پی اجرای این قانون و نیز شفاف سازی اطلاعاتی به موقع مجموعه های بورسی را راهکاری دیگر بیان کردند.

براساس این گزارش، عده ای نیز به روند فزآینده افزایش نرخ سود سپرده های بانکی اشاره کردند و اقدامات جدی مسئولان ذیربط جهت کنترل این روند و خروج نقدینگی از بورس را عاملی مؤثر در مهار رکود حاکم بر وضعیت بازار سرمایه دانستند.

کاهش کارمزدهای معاملاتی، آموزش به سهامداران حقیقی جهت سرمایه گذاری حرفه ای در بازار سهام و در نهایت لغو دستورات اخیر وضع شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون افزایش چند برای نرخ خوراک مصرفی واحدهای پتروشیمی و بهره مالکانه شرکت های معدنی از جمله اهم نظرات و راهکارهای پیشنهادی از سوی خوانندگان خبر مذکور بوده است. اما در کنار همه موارد عنوان شده حمایت مؤثر سهامداران حقوقی از بازار سرمایه و نیز جریمه شرکت های بورسی در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع به سهامداران در خصوص آخرین تغییرات مؤثر ایجاد شده در وضعیت سودآوری شرکت را نیز به آنها اضافه کنید.

در پایان این گزارش می افزاید، همانطور که در متن خبر منتشر شده طی 27 فروردین ماه جاری نیز آورده شد، باید گفت که بورس نیوز به قول خود عمل می کند و تمامی نظرات و راهکارهای پیشنهادی عنوان شده را به دست مسئولان مربوطه می رساند تا با مشارکت سهامداران و متولیان بازار سرمایه اقدامی اساسی به منظور جلوگیری از زیان بیشتر سهامداران اندیشیده شود و در بازار سهام اجرایی گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کسایی که باعث رکود بورس شدند از همه بهتر میدونند باید چکار کنند که بورس به حالت اولش برگرده ...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
یک نکته مهم در پیشنهادها بود که متأسفانه عنوان نکرده اید و آن تغییر در مسؤلان سازمان بورس است. همان ها که زمان صعودی بودن شاخص مرتب در رسانه ها مدیریت خود را به رخ می کشیدند. اما اکنون که باید به حقیقی ها که زیان بسیار دیده اند و تنها قربانی این سلاخی هستند توجه کنند، دم فرو بسته اند و به گفتن کلیات اکتفا می کنند.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
و 100 البته عرضه اولیه های بیموقع که روند نزولی بازارو بهش شتاب داده
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
یکی از بهترین پیشنهادها که از طرف بورس نیوز واینجانب مطرح شدوسود بانکی هیچ وقت توان مقابله با ان ندارد بیان نکردید یعنی دامنه نوسان روزانه +6و -2(چون با احتساب 1.5درصد کارمزدحد ضرر وزیان تازه مساوی می شود).
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
با سلام و تشکر از سایت بسیار خوبتان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
1..مشکل با بزرگان بازار را حل کنند......2...خصوصی سازی اعلام کند تا 6 ماه عرضه اولیه ندارد..3 ..معاملات گروهی فعال گردد.....هر چند مورد1و2 مهمترین است....بورس نیوز متشکریم.................
رحيم صرافان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
با سلام وأرزوي سلامتي يكي از إيراد هاي مهم كه كمتر از ان صحبت ميشه سهم شناور(float) ميباشد كه در بعضي نماد ها بسيار قابل تأمل است بطوريكه سهامداران را بفكر حتي تقاضاي تحقيق و تفحص از اين نماد ها فرو ميبرد براي نمونه صنايع شيميايي ايران(شيران) بيش از 90/ متعلق به بأنك صنعت ومعدن آتيه دماوند ليزينك صنعت ومعدن وجالب اينكه (66/) آتيه دماوند متعلق به بأنك صنعت و معدن 43/ ليزينك باز متعلق به بأنك صنعت ومعدن و خلاصه اين مربع ودر كنار انها سرمايه كزاري صنعت ومعدن مجموعا بيش از ٨٠٠-٦٠٠ ميليارد تومان ارزش خود را(سهامداران خرد مالباخته) از دست داده اند استدعا دارم موضوع را مطالعه واين مال بأختكان را راهنمايي فرماييد با تقديم احترامات از طرف جمعي از مال بأختكان.
سهامدار جز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
معامله زیر 1 میلیون تومان ممنوع شود
سهامی که خریده ایم در همون روز قابل فروش نباشد
رانت اطلاعتی برداشته شود
صورتهای مالی شرکتها شفاف شود
دخالتهای بیجای مسولین تمام شود
چرا ما از الگوی دیگر کشورها استفاده نمی کنیم . حتما باید خودمون از قدم اول شروع کنیم
4 تا کارشناس بفرستیم آمریکا و اروپا ببینند اونا چکار میکنن والا این دیگه غربزدگی نیست
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
بنظر من حقوقی که عامل دولت هستند قیمت ها را به اوج میرسانند وقتی که بازار بیش از ان کشش ندارد بیرحمانه تا انجا که در نوان دارند دوباره قیمت ها را پایین اورده اقدام به جمع اوری میکنند وباز دور تسلسل
سهامدار جز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
شاخصي با مبناي جديد و بر اساس استانداردهاي بورسهاي معتبر طراحي شود كه واقعا بيانگر حركت و جهت بازار باشد
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
شرایط جلوگیری از رکود:
1_سهم خرید شده تا 2 روز قابل فروش نباشد تا دست سفته بازان ونوسانگیران که نفس سهم رو میگیرند چیده بشه که هرچی میکشیم از دست نوسان گیراست
2_ سازمان از شرکت ها اطلاعات واقعی و شفاف بخواد تا جلوی رانت و... کاری یه عده که از داخل شرکت خبر دارند و ایجاد رانت میکنه گرفته شود
3_ قبل از اینکه به کسی انلاین بدهند یه امتحان ازش بگیرند تا به طور کامل با مفاهیم اولیه وکمی تکنیکال رو لااقل بدونه چون هر چی میکشیم از کد های انلاین غیر حرفه ای هستش با این روش بازار به سمت حرفه ای شدن پیش میره نه گله ای شدنی که داریم میبینیم
درود و سپاس
سهامدار جز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
تغييرات اساسي در معاملات آنلاين رخ دهد .
دستكاري در قيمتها و رفتارهاي سليقه اي برچيده شود
بذاريم ءعرضه و تقاضاي واقعي قيمتها را تعيين كند
ثبات در قوانين مملكتي داشته باشيم
دغل بازي و فريبكاري كشف و با متخلفين برخورد جدي صورت گيرد
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
بورس نیوز حالت لایک رو تو کامنت ها فعال کنید لطفا تا اینکه تاپ کامنت ها مشخص شود اون شکلی بهتر میشه نظرات رو خوند ووقت بابت اسپم ها نگذاشت
درود و سپاس
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۶
به نظر من چند مظوع مهم دلیل این افت است.دلیل اول موظوع اقای صالح ابادی که با عوض شدن منافع حقوقی ها به خطر میفتد.دومین دلیل یارانه ها وقیمت بنزین ومواد مصرفی و... دلیل سوم ماجرای روسیه واکراین.
احمدنوابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
هیچ سهمی رانگذاریدزیر10روزکسی بفروشه.
سید مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
بسمه تعالی
واقعا که با رعایت حسن نیت و امانتداری فشرده همه نظرات را در اینجا آورده اید!!؟؟ یعنی به جای پرداختن به علت اصلی افت بورس که در اکثر کامنتها آمده بود و آن همانا ناکارآمدی شرکتها و مدیریتهای آنها و لزوم بازنگری در سیاستها و مدیریتهای آنها بود و نیز تورم سرسام آور موجود که ناشی از ناتوانی و بی تدبیری مدیران اقتصادی و لزوم بازنگری در سیستهای کلی اقتصادی کشور است بر روی حاشیه ها تمرکز کرده اید. یعنی به جای پرداختن به علتها ذره بین خود را بر روی معلولها گرفته اید و چهره ای مظلوم از شرکتها رسم میکنید. گویا شرکتهای حاضر در بورس هیچ تقصیری و سهمی در افت قیمت سهام ندارند و هر چه هست مربوط به عوامل خارج از شرکتها و بورس است (فرافکنی)!!؟؟ و مثلا علت اصلی افت بورس مربوط به سود سپرده های بانکی است و در شرایط تورم 35 درصدی بایستی سود بانکی 18 درصد شود تا سرمایه گزاران ناآگاه و درمانده پول خود را به خرید سهام شرکتهایی صرف کنند که اصولا فعالیتهای بسیاری از آنها توجیه اقتصادی ندارد. تا باز هم انحراف افکار و فریبی دیگر.!! هر چند برای حل مشکلات پاک کردن صورت مسئله سهل الوصول ترین روش است ولی راه به ترکستان خواهد برد.
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
فكري به حال اين مردم بيچاره كنيد بنده ماشينم فروختم گذاشتم بورس تا كمك خرجي براي زندگيم بشود ولي متاسفانه در يك ماه سرمايه من 20% كم شد بخدا انصاف نيست
فيروز شيشه فروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
عزيزم شما بايد اول ماهيگيري ياد مي گرفتي بعدا به دل دريا ميزدي!.دريا هم ماهي و بعضي مواقع مرواريد داره و بعضي مواقع امواج بيرحم و كوسه هاي دندان تيز......
محمد
-
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
با سلام و تشکر از زحمات تمامی مسئولان ، بنظر من در صورت امکان ، چنانچه ساعت کار ادارات مختلف از 8 و برخی از 8.30 و تعدادی از 9 و حتی از 9.30شروع شده و در زمانهای مختلف در پایان روز هم در ساعات 5 و 5.30 . 6 یا تا 6.30 تعطیل شوند . از دو یا چند کاره بودن تعداد کثیری از مردم در جامعه کاسته شده ، و به این ترتیب بسیاری دیگر از افراد بیکار جویای کار صاحب کار شده و ازدواج خواهند کرد و در این صورت رونقی دوباره در کارها هم در جامعه از لوازم منزل گرفته تا دیگر وسایل مورد نیاز زندگی خرید و فروش شده و کارگاه ها و کارخانه ها و شرکتها برونق افتاده و مردم هم زمان کافی جهت کار دوم را نخواهند داشت و بهمان تک شغلی خود بسنده کرده و مقدار بیشتری از وقت خود را در کنار خانواده گذرانده و به اجرای تعلیم و تربیت بهتر فرزندان و بررسی نحو عملکرد آنان پرداخته وبسیاری از مشکلات جامعه فعلی حل شده و از در گیری ها و جرایم نیز کاسته شده و نابسامانیهای مختلفی هم خود بخود ، مثلا" از ترافیک گرفته تا فرصت دادن آموزش فرهنگ خانواده ، و تحمّل در کنار هم قرار گرفتن ، و احترام به قوانین خانواده و به طبع آن شکل گرفتن احترام به حقوق دیگران و اطاعت از قوانین در جامعه گسترده شده و مسائل و معضلات مختلفی حتی از نظر تورم نیز حل میشود. انشالله
farhad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
با سلام حتما بخوانید ونظربدهید به نظرمن یکی ازدلایل کمشدن معا ملات وایجاد رکود نرخ بالای کارمزد ومالیات خریدوفروش میباشد بخصوص معاملات آنلاین که کارکزاران ازنود درصد کارشان کاسته شده وهیچ مشاورهایی درخصوص خریدوفروش به هیچ معا ملگری نمدهند واگر کسی بخواهدسهام خود را به قیمتی که خریده بفروشدبخاطرکارمزد و مالیات بالا زرر زیادی میکندولی کارمزد کامل دریافت میکنند واین عادلانه نیست ودیگر اینکه کارگزارن برای خودشان هم معملات زیادی انجام میدهندکه کارمزد برای آنها مجانی می شود افراد عادی که میخواهند براساس اطلاعات و آمار معا مله کنند با چند بار ضرر نا امید شده وخارج میشوند وبعضی اعتیاد پیدا کرده تا ت اینکه مفلص میشوند . میشود اینجور تصور کرد معملات پر سود نصیب عده خاصی میشود که هیچ ربطی به اقتصاد وتحلیل ندارد آنها سودها را بطرف خودشان ضررها نصیب دیگران میکنند وخارج شدن ازمعا مله هم باز بایدبا زرر ب بیرون برود برای اینکه معملات پر رونق باشد باید کارمزد ومالیات یک دهم این مبلغ بشود اگر این کار رانکنید با این درآمد زیاذی که نصیب کارگزاران می شو د وهدایت قیمتها دست آنها میفتد هر وقت بخوهند رکودایجاد میکنندو هروقت خواستنند سعود کارمزد ومالیات باید آنقدر پایین باشد که باکمترین زرربتوان سهام رافروخت نه اینکه با هزار امید سهامی رابخریدبعد می بینید بجای سود زرر کردید می خواهید بفروشید دوبرابر هزینه خرید باید هزینه فروش پرداخت کنید دوباره می گویم تا هزینه معملات کم نشه بخصوص معملات آنلاین عرضه وتقاضا که قیمت اصلی را تایین می کند اگر معملات روان نشود بازار همیشه بیمار است
محمد
-
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
با سلام :
یک دلیل دیگر هم اینستکه معاملات در کمتر از یک میلیون ریال برداشته شده.و این فقط بنفع کارگزاریهاست.و افراد خریدار در سبد مختلف را با ناهماهنگی خرید مواجه کرده و فرضا" شخص خریدار تا یک میلیون تومان را از خریدش منصرف میکند و در نتیجه میزان سرمایه گذاریها کمتر و کمتر میشود.