بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴
کد خبر : ۱۲۲۳۴۰

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با مثبت ارزیابی کردن تصمیم اخیر جلسه کارگروه حمایت از تولید در اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو سازی و قطعه سازی کشور، اظهارداشت: با افزایش هزینه‌های تولید و البته قیمت سوخت هزینه تولید انواع محصولات به ویژه خودروسازی افزایش پیدا می کرد که این تصمیم تا حدودی نگرانی واحدهای تولیدی را برطرف می کند.

وی با بیان این که این تصمیم در جلوگیری از افزایش قیمت خودرو بی تأثیر نخواهد بود، افزود: البته باید بگویم این مصوبات نباید فقط در حد حرف باشد بلکه سیستم بانکی باید همکاری لازم را در ارائه ارز مورد نیاز به واحدهای تولیدی داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو اضافه کرد: این روزها بزرگترین مشکل واحدهای تولید معوقات بانکی و عدم شرایط لازم برای دریافت تسهیلات است که دولت باید در این رابطه تصمیم جدی اتخاذ کند.

نجفی منش با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان بدهکار به سیستم بانکی امکان دریافت تسهیلات جدید را ندارند و در گشایش اعتبار ارزی نیز مشکلاتی دارند، گفت: از دولت درخواست می کنم تا بخشنامه سال 90 دولت مبنی بر عدم ارائه تسهیلات به واحدی های تولیدی بدهکار را ملغی کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ياحق
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
بسمه تعالي
دائماً دوز و دغل بازي....
محمد
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
بايد منتظر ماندو ديد كه چقدر ارز مبادله اي به اين شركتها تخصيص داده ميشود
شهروند
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
به زور می خوان خودروسازی رو سرپا نگه دارن. وقتی بازار انحصاری باشه همینه دیگه.تا جایی که می خوان محصول بی کیفیت تولید می کنن و قیمت رو هم می برن بالا. چون می دونن بالاخره دولت کیش و مات می شه و مجبوره که ازشون حمایت کنه
magsood
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
شركتها بايد هزينه هاي مالي خود را كاهش دهند و جلو ريخت پاشها را نيز بگيرند در اين صورت خواهند توانست به به نامه هاي خود برسند.
جمشید
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
خودروسازان با مردم با صداقت برخورد نمی کنند . نمونه اش فروش های کامپیوتری است .بازرسان بررسی کنند ببینند چند درصد مردم واقعی نه نمایشگاه داران موفق به خرید می شوند.
به همین دلیل برکت از میانشان رخت بر بسته است.