{mosimage}کارشناسان معتقدند که دیگر روزهای طلایی استفاده از نیروی کار ارزان قیمت توسط پیمانکاران خلیج فارس به پایان رسیده است.پروژه های ساختمانی در خاورمیانه که به شدت وابسته به کارگران ماهر آسیایی است.

"> بحران نیروی کار در خلیج فارس

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۷

{mosimage}کارشناسان معتقدند که دیگر روزهای طلایی استفاده از نیروی کار ارزان قیمت توسط پیمانکاران خلیج فارس به پایان رسیده است.پروژه های ساختمانی در خاورمیانه که به شدت وابسته به کارگران ماهر آسیایی است.

کد خبر : ۱۲۲۴۱

بحران نیروی کار در خلیج فارس

گروه بین الملل بورس نیوز با افزایش دستمزدها در اقتصادهای نوظهور آسیایی و به دنبال این امر، ماندن کارگران در کشورهای متبوع خود، خلیج فارس در پنج سال آینده با کمبود نیروی کاری به میزان 5 میلیون کارگر مواجه خواهد شد.

بنا بر مطالعه ای که توسط موسسه مدیریت پروژه (PMI ) صورت گرفته است، بخش ساخت و ساز در کشورهای حاشیه خلیج فارس که در حال حاضر پروژه هایی به ارزش تقریبی 9/1 تریلیون دلار را در خود دارد، در معرض بیشترین ریسک از بابت کمبود نیروی کار قرار دارد. کارشناسان معتقدند که دیگر روزهای طلایی استفاده از نیروی کار ارزان قیمت توسط پیمانکاران خلیج فارس به پایان رسیده است.

پروژه های ساختمانی در خاورمیانه که به شدت وابسته به کارگران ماهر آسیایی است، به نظر می آید که در آینده نزدیک با افزایش شدید هزینه ای به علت بالا رفتن دستمزدها در کشور آسیایی روبرو خواهند شد.

هم اکنون با رشد اقتصادی شدید کشورهایی همچون هند، بسیاری از کارگران در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.

بنا بر گزارش گروه بین الملل بورس نیوز در حال حاضر ، حتی کشورهای اروپا، آمریکای شمالی نیز به طور چشمگیری در حال جذب نیروی کار آموزش دیده و متخصص آسیایی می باشند.

در عین حال، فعالان صنعت در خاورمیانه بیان می دارند که تشنجات در منطقه ایجاد تفکر نا امن بودن کار در خاورمیانه ، جذب نیروی کار متخصص به این منطقه را بیش از پیش مشکل ساخته است.

پرکشش بودن دستمزدها در حال حاضر در منطقه و تقاضای افزایش حقوق توسط کارگران به طور قطع فشار هزینه ای فوق العاده ای را بر صنعت ساختمان خاورمیانه وارد ساخته و مسلماً موانعی را بر سر توسعه این صنعت ایجاد خواهد نمود.

در حال حاضر ، افزایش شدید قیمت مواد اولیه ساختمانی به میزان غیرمنتظره ای ، هزینه های ساخت و ساز در خاورمیانه را بالا برده و به طور حتم ، بحران کمبود نیروی کار نیز مزید بر علت شده و صنعت ساخت و ساز را به شدت در منگنه قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر