بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
مدیر صندوق سرمایه گذاری کارآفرینان برتر آینده عنوان کرد:

استمرار رشد شاخص در راستای اهداف دولت

با توجه به اخبار مثبتی که در حوزه اقتصادی و سیاسی وجود دارد شاهد افزایش حجم معاملات و رسیدن شاخص به نزدیکی مرز 78 هزار واحدی در روز گذشته بودیم.
کد خبر : ۱۲۲۵۲۳
با توجه به اخبار مثبتی که در حوزه اقتصادی و سیاسی وجود دارد شاهد افزایش حجم معاملات و رسیدن شاخص به نزدیکی مرز 78 هزار واحدی در روز گذشته بودیم.

در همین راستا، عزیزیان، مدیر صندوق سرمایه گذاری کارآفرینان برتر آینده در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: افت چهار ماهه شاخص کل بورس منجر به خروج نقدینگی و به وجود آمدن فضای بی اعتمادی در بازار سرمایه شد بگونه ای که در نهایت این فضای نااطمینانی منجر به افت شدید قیمت سهام در این بازار شد.

عزیزیان تصریح کرد: لازمه گزارش معنی دار در روند شاخص کل بورس، شکل گیری فضای اطمینان در بازار سرمایه می باشد و چنین فضای اطمینان، در شرایطی که بازار با روند با ثبات شیبی صعودی داشته باشد و همچنین حجم معاملات با رشد همراه باشد، ایجاد می گردد. این شرایط با توجه به ورود نقدینگی به وجود می آید که در نهایت لازمه و زیر بنای آن همان اعتمادسازی می باشد.

وی افزود: به اعتقاد بنده تغییر اساسی در روند شاخص بورس اتفاق افتاده و شاخص کل وارد فاز صعودی شده است و در مرحله تثبیت شاخص می باشیم چنانچه این تثبیت، همراه با ورود نقدینگی و ایجاد فضای اطمینان باشد، شاهد روند صعودی شاخص کل بورس خواهیم بود.

مدیر صندوق سرمایه گذاری کارآفرینان برتر آینده عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه در دوره افت چهار ماهه شاهد افت شدید شاخص بورس بودیم و هم اکنون بازار در شرایطی به تعادل رسیده که یک جهش رشد قابل توجهی در شاخص نیز داشته ایم. در چنین شرایطی حتی اگر در چند روز شاخص روند کاهشی داشته باشد، شرایط نزولی پایدار نخواهد بود و ناشی از به تعادل رسیدن بازار می باشد.

عزیزیان اظهار داشت: اگرچه بازدهی شاخص کل همانند بازدهی سال 92 نخواهد بود اما به نظر می رسد با توجه به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، افزایش هزینه ها و افزایش بهای تمام شده محصولات و کاهش حاشیه سود شرکت ها، شاهد روند ملایم شاخص کل بورس طی ماه های آتی باشیم. همچنین با توجه به نزدیکی فصل مجامع شرکت ها و عملکرد مطلوب گزارشات 3 ماهه بیش از میزان مورد انتظار شرکت ها می توان به رشد بیشتر شاخص امیدوار بود.

وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد سیاست های دولت، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد با توجه به اینکه هدف اصلی دولت که در راستای کاهش تورم و هدایت بخشی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه می باشد، بتواند منجر به رونق اقتصادی گردد. در همین راستا به کمک دو بازار می توان رونق اقتصادی ایجاد کرد که عبارتند از سیستم بانکی و بازار سرمایه، بطور کلی به نظر می رسد با توجه به اهداف کلان دولت و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه و همچنین سیاست هایی که وزارت صنایع و اقتصاد اخیراً اتخاذ می کنند، می توان به حمایت های دولت و جهت دهی نقدینگی به سمت بازار سرمایه امیدوار بود بنابراین با توجه به روند شاخص و حمایت های دولتی از بازار سرمایه می توان شاهد رشد شاخص بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
آقا من نمیدانم این چه بازاری است یک روز همه صنایع خوبند و مثبت میشه فردا همشون بد میشه و قرمز میشن میتونی جواب بدی چرا ؟؟؟؟؟؟؟شرایط هم عادی از نظر سیاسی و بحرانهای داخلی و خارجی
علی ابراهیم
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
شما اول ثابت بفرمایید که این تدبیر و امید و در این 35 سال اهدافی مگر اسلامی کردن و بردن مردم بسوی بهشت به هر قیمت بوده ؟